Augustus 2008 stoppers deel V

heej meiden ben ik weer even :slight_smile:

nu op de laptop… gaat iets beter met mijn hoofd…

Had vandaag een gesprek met de bedrijfsarts, wat een lief mens is dat zeg… ik heb hem wel veranderd in telefonisch omdat met deze koppijn niet verantwoord is om in een auto te stappen…

ik zit nu met deze hoofdpijn dus de 2e dag volledig thuis… ze hebben mij van het werk uit ook geadviseerd 50% te gaan werken dus sta sinds 2 weken nu ook op 50%… ik kan me daar alleen niet zo goed aan houden… (manager he… verantwoordelijksheidsgevoel erg hoog) dus zit er vaak tot 14/15uur … dus dat is 70%… aanwezig… alleen dan moet ik wel echt naar huis i.v.m. hardebuiken en vermoeidheid…

dus suggereerde de bedrijfsarts… nu ik thuis ben met deze koppijn… je lichaam roept je vanzelf terug… misschien toch eerder naar huis gaan… echt rusten… kom je niet hier terecht (is echt spanningshoofdpijn, met nek en schouder spieren die verkrampt zijn)

hmmm, ik heb er dus moeite mee, inderdaad aard van het beestje om toch te blijven en te ā€˜doen’

maar goed… puntje bij paaltje, ze wilt me toch nog even zien, om dus wat gerichter advies te geven… en vind mij… net als dat iedereen dat vind… eigenwijs :mrgreen:

achja… ik weet het wel… maar ja van 45uur naar 20uur is gewoon te groot… voor mijn functie… ik schipper er wel ergens tussen… en … eigenlijk moet ik niet meer op de blackberry kijken … of online via thuis even inloggen op het werk…

maar goed… weten en uitvoeren ligt dus… mijlen ver uit elkaar…

hoef nu niet te horen dat ik aan mezelf en de kleine moet denken hoor meiden…

want dat weet ik wel… en ik doe in die zin ook mijn best…

ā€˜vroeger’ was ik met een berg para en ibu gewoon aan het werk gegaan… en nu lig ik hier toch op bed…

deb… en flien… allebei slecht/weinig geslapen… klotuh… voor jullie… pak wat je pakken kan… desnoods even op de bank…?? toch :slight_smile:

miran… gaat verder wel goed met mijn zwangerschap geloof ik… mannetje beweegt lekker. … is heel leuk :smiley: ook mijn hubby voelt het nu goed dus dat is wel leuk… blijkt dat de placenta aan de voorkant ligt dat het daarom zo lang duurde voordat ie het ook echt ging voelen… maar is nu wel leuk hoor :wink:

wwb hoe is het bij jou meid??

ene nette… ik hoop ook dat het snel weer weg gaat… op dit moment is ie naar 2 para en een bak koffie aardig op de achtergrond… kan het beeldscherm weer ā€˜handelen’ zeg maar… (dat kon gister en vanmorgen echt niet!!) Hoe is het verder bij jou?? zag dat je leuke ideeen had…

vind het echt super leuk… ga ervoor zou ik zeggen!! :-

tot snel weer :-

meiden,

ff ego… We zijn naar de neuroloog gewees voor mijn man. Ik heb een gesprek gehad met een neuropsycholoog, en mijn man met een arts-assistent neurologie (arts in opleiding tot neuroloog is dat). Zij komen tot de conclusie dat het incidenten zijn waarvoor we doorverwezen waren. Ik vnd het behoorlijk raar… ze hebben vragen gesteld in de richting van vergeetachtigheid, dementie, depressie en dat soort kwalen. Maar dat ishet probleem helemaal niet. Hij is zich gewoon niet bewust vn zaken. Krijgt allarmbellen (bijvoorbeeld, ik ruik gas) maar doet er niks mee.

Ik kan het geen incidenten noemen, omdat ik er zo een heleboel op kan noemen.

Maar goed… daar worden we niet wijzer en hoeven we niet terug te komen. Nu nog wachten op de labuitslagen… Je zou bijna hopen dat daar iets uit komt, zodat je er iets mee kan.

Ik ben nu moe, teleurgesteld en heb veel pijn. (ik heb braaf op krukken gelopen vandaag hoor) Ik ben stikemotioneel door de frustraties… over mijn man en over mijn lijf… bah!!!

:hug: kan het me voorstellen wwb :frowning:

klotuh meid :hug: voor jou

Dan moet je toch wel het gevoel hebben dat je tegen een muur aan hebt zitten lullen wwb…Jeetje zeg…stelletje gekken…

Maar goed, daar sta je dan he.

Zou het zinvol kunnen zijn om eens een vrijblijvend gesprek met een psycholoog aan te gaan? Misschien dat die er wat mee kan of jullie allicht handvatten aan kan reiken waar jullie wat mee kunnen?

Jeetje joh…ik weet ff niet wat ik er verder op moet zeggen…

Heidy, ik ga braaf niet zeggen dat je goed voor jezelf en je beebje moet zorgen. Dat weet je inderdaad allang en dat doe je ook. Ik heb er alle begrip voor dat je het lastig vindt je werk zomaar aan de kant te schuiven. Ik herken het wel…bij mij was het ook nooit van ā€œen nu trek ik de kantoordeur achter me dicht en zie ik morgen wel weer verderā€-mentaliteit…

Maar joh, kun je je uren niet op een andere manier over de dag verdelen? Kun je vanuit huis inloggen? Als je dan bijvoorbeeld 's ochtends een uurtje of 3 op kantoor bent en dan naar huis gaat. Thuis even 2 uurtjes rust pakken en dan nog een paar uur achter de pc? En als het nodig is nog een keer een sessie van een uurtje ofzo? Ik roep ook maar wat he…

Over een uurtje is Rene thuis! :dance: :dance: :dance:

Hmmm deb, ik geloof dat ik nu eerder een psychiater nodig heb, dan mijn man een psycholoog. Gadver zeg wat ben ik over de mik.

Ik had mijn vriendin aan de telefoon, en die heeft begrip voor allerlei vergeterijen van mijn man… toen ik zei dat ik het station begrip al lang gepasseerd was hadden we ruzie. Ik kan geen begrip meer opbrengen voor 4 paar schoenen die door de kamer heen slingeren midden in de looppad, dat ik er over struikel, en daardoor meer bekken pijn krijg.

Ik kan geen begrip meer opbrengen voor iedereen die mijn man zielig vind dat hij zoveel moet deon in huis. Ik kan er niet meer tegen dat iedereen zijn ā€˜fouten’ afdoet alszijn de dat hoort bij hem… Verdorie, het is gewoon klaar he…

Ik heb hier dag in dag uit bekkenpijn, en niet een beetje een pijntje, maar frustrerend irritante haast invaliderende pijn, en ja ik moet niet zeuren want ik wilde zo nodig een kind.

Als ik naar het ziekenhuis moet dan is daar geen telefoontje hoe het was als ik terug ben… mijn man moet eens,en hup mensen bellen… Het zal wel hormonaal zijn, maar ik ben gruwelijk over de mik.

Sorry lieve meiden, het is echt geen verwijt naar jullie, want jullie zijn hartstikke lief voor mij… het is gewoon mijn omgeving die meer begrip voor mijn man kan opbrengen dan voor mij. Terwijl ik vind dat hij er iets aan kan doen, en ik nu ff niet (behalve bevallen en dat is gewoon nog ff uit den boze)

WWB, meid ik weet even niet wat ik tegen je moet zeggen, dus :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: speciaal voor jou ok.

En deb, lekker aan het genieten dat rene weer thuis is, maak er een leuke en gezellige avond van samen he.

deb–> veel plezier!! Niet gelijk in slaap vallen he :wink:

wwb–> Het is ook niet normaal, alleen hoort het helaas vaak bij man zijn of bij gewoon vergeetachtig zijn. Ik heb meerdere keren strijkbouten vergeten deuren niet op slot of sleutel kwijt zit in de poortdeur of stoffen kleding op een spotje wat bijna in de fik vliegt :oops: Maar met goed opletten en gecorrigeerd worden gaat het wel beter. Prima toch dat je ff pissed was na zo’n uitslag waar je niks mee kunt en dat niemand begrip voor jou heeft. Je bekkenpijn is niet tastbaar als gezond iemand kan je je niet voorstellen dat het zoveel pijn doet en zo beperkend is. Voor nu een dikke :hug:

Heidy–> zo herkenbaar! Bij Nick had ik snel een torenhoge bloeddruk was geen manager zeker niet maar wel lange dagen 9+ uur en dan nog 3-5 uur auto ernaast vanaf 6 maand 6 uur gaan werken en 2-3 reizen ivm minder files. Nu kan ik af en toe uurtje skippen n thuis inhalen top dus. Maar de aard van dat beestje dat veranderd niet hoor en zolang je naar je lichaam luisterd of je af en toe teruggefloten wordt dat helpt wel! Hopelijk kan je een balans vinden die voor jou goed werkt. Heb je al veel geshopt? Hier ook nog weinig voelbare beweging voor partner hoor oof door placenta voor. Komt vanzelf en springen op mijn blaas is hier favoriet.

:doh: Ikkuh snap niet… Weet niks te typen… Ben echt hopeloos vandaag! :silenced:

oh flien… hoe kan dat nou… :mrgreen: uitgelult???

miran… :smiley: mijn bloeddruk schiet op en neer… af en toe… knalt me hoofd echt de hardslag in mijn nek… in mijn hele lichaam… daar schrikt mijn mannetje zelfs van… ik ben dan eigenlijk gewoon rustig… kom b.v. net onder de douche uit… of ga in bed liggen… heeft niets te maken… met de trap op lopen ofzoiets…

maar meestal heeel rustig… (vooral als ik bij de verloskundige ben …:? )

wwb… denk toch echt dat hulp voor jullie beiden helemaal niet verkeerd zou zijn… vind het zo klotuh voor jullie (jou) Als praten praten praten werkt… dan kom maar lullen hier hoor… of op msn :slight_smile: en… wellicht… ik weet niet of je het zelf wilt… toch profesionele hulp gaan zoeken…?

dikke knuffel voor nu hoor!! :-

Debke hoop dat je een leuke avond hebt gehad met rene… en nu lekker aan het slapen bent samen :slight_smile:

Nette hoe is het met jou meid??

:-
:-* ik ga nu ook slapen… met een licht hoofdpijntje op de achtergrond… (aantal para op)… hoop ECHT dat het morgen weg is… en dat ik een paar uurtjes naar het werk kan… (heb eigenlijk 2 afspraken staan…) maarja… als ik nog hoofdpijn heb… dan ga ik toch echt niet… (moeten de dames van admin het even voor me gaan afbellen…)

heej meiden trusten he

Flien, ben je opgestaan met meer spraakwater dan gister??

Heidy, en jij opgestaan met minder hoofdpijn??

Ik heb nagedacht over je idee voor professionele hulp. IK dacht dus dat we die aan het zoeken waren door de oorzaak van mijn man’s rare gedrag op te sporen. Een psycholoog zal nu wel niet veel uithalen, want ze gooien het erop dat hij te veel op zijn bordje krijgt (werken, huishouden en een druk jaar). Met rust zou het dan dus goed moeten komen. Ik heb daar niet zo veel vertrouwen in. Het is namleijk niet het vergeten waar ik problemen mee heb, maar het niets doen op alarmbellen.

Hij laat het gas aanstaan, ruikt het, maar doet niks met het alarmbelletje. Hij zet de vriezer uit (al dan niet bewust, daar kom ik niet achter), en 2 dagen later stopt hij boodschappen in de vriezer. HIj vind dat alles wel erg zacht is, maar doet er niks mee.

Dat vind ik verontrustend. Niet de vergeten dingetjes, de steekjes die hij laat vallen. Ik heb er schijnbaar moeite mee om duidelijk te maken waar ik moeite mee heb, want in het ziekenhuis bleven ze maar op de vergeetachtigheid zoeken, en dat is niet zo zeer het probleem in mijn ogen. Maar goed, ik zal het wel mis hebben, ik heb niet 8 jaar medicijnen gestudeerd he.

Marinda, hiermee heb ik ook op jouw stukje gereageerd. Het zijn niet zo zeer de schoenen die hij laat slingeren, maar als ik dan mopper dat hij ze op moet ruimen, omdat ik er over kan vallen, dan blijft hij nog zitten. Als ik dan zeg dat hij dat moet doen, dan zegt hij, ja zooo en doet het niet. Al zijn die voorbeelden van het gas en de vriezer gewoon helderder omdat ze extremer zijn. Sleutels opde voordeur is hier ook een minimaal wekelijks iets. Een open uitnodiging voor ongenode gasten he…

En iets van professionele hulp hebben we al. Vorig jaar ging het niet goed met mijn zoontje, en toen hebben we praktische thuisbegeleiding van de thuiszorg gekregen. Die zijn heel erg gedragsgericht. Ook zij is al een hele poos met mijn man ā€˜bezig’ en daar komen wel kleine dingen uit, maar niet echt grote.

Een psycholoog vind ik ook wel ver gaan nu. Mijn man moet ook veel doen in huis, en het is een hectisch jaar geweest. De komende tijd is spannend, en vaag mijn hormonen niet uit. Ik heb nu zoiets van als dit na de bevalling blijft duren, dan gaan we die stap wel nemen. Nu wil ik dat nog niet. Het is wel een drempel over.

Deb, is je mannetje weer thuis?

Nope… Spraakwater is foetsie… Ben in een uberbaal bui geloof ik…

hoe komt het?? Uber baalbui?? Gaat er iets niet goed??

Geen idee… Rijles is ALWEER afgezegd… En ach… Geen idee…

:hug: :hug: flien

Hey allemaal,

Wou net wat typen hier ging de telefoon, onder tussen zat mathijs in de kast en haalde er een pot pastasaus uit, ik was net 1 tel te laat bij hem en ja hoor pot op de grond en kapot dus telefoongesprek beeindigd en dweilen en stofzuigen, en nu weet ik het niet meer wat ik allemaal wou zeggen hier, sorry, misschien dat ik het later wel weer weet.

:lol: :lol: :lol:

deb wat zit jij allemaal te lachen?? Allemaal mensen met gedoe, en jij lacht :evil: Nee hoor :-*

Nette, je hebt soms van die dagen dat je je kont nauwelijks kan keren he. Balen hoor van die troep!

Ja echte dreumes-ondeugd he, mathijsje is de hele ochtend al zo ondernemend, wil steeds alles uit de kastjes en laatjes halen, mama vind het nu niet leuk meer en mathijsje zit in de box nu maar speelt nu wel heel lief ik hoor hem niet eens meer.

En deb, jij hebt zeker heerlijk geslapen vanacht, je komt wel vrolijk over.

@wwb wrote:

deb wat zit jij allemaal te lachen?? Allemaal mensen met gedoe, en jij lacht :evil: Nee hoor :-*

Deb doet aan leedvermaak :wink:

Nette; Balen zeg!!! Het kan dan ook zo’n heerlijke zooi zijn he!