Nette, ik zal mijn banner weghalen…mijn cyclus is een grote zooi. Zo’n anderhalve week na de mk was het bloedverlies weg. Een week later verloor ik “fijn” nog een groot stolsel en bleef er wat licht bloedverlies. Afgelopen donderdag (net voor we weggingen) verloor ik weer twee (wat kleinere) stolsels en nu heb ik bloedverlies wat voor mij lijkt op mijn “normale” menstruatie. Eigenlijk heb ik dus geen flauw idee wat ik nu moet verwachten…Ik denk dat ik nu dus gewoon ongi ben en mijn cyclus dus weer een beetje op gang gaat komen, maar ik weet het dus echt niet zeker…
En wat je kado-idee betreft…dat lijkt me lastig. Voor het kindje is het misschien wel leuk om een jaarabonnement op een speel-o-theek (je weet wel…waar je speelgoed kunt lenen) te geven? Ik zal er nog eens verder over nadenken…
zeg zijn jullie er allemaal stil van geworden ofzo? :mrgreen:
Dan ga ik maar koken (met 1 k dus…)
Tot later!
Kus Deb
Nou weet niet goed wat ik daar op moet zeggen eigenlijk, en ben druk aan de knutsel vandaar.
Deb–> fijn dat jullie beiden er van genoten hebben en zo te lezen ook vrij gelaten hebben. Hopelijk was dit echt de stap in de goede richting. Denk ook dat permanente gevoelens van verliefdheid na een lange tijd wel weg zijn. Hier zijn ze er zeker als ik mark met nick lief zie spelen of mark ineens heel lief of spontaan iets voor me doet. Het wordt meer houden van en is stabieler sterker denk ik. Jullie komen er vast weer!
Nette–> Best moeilijk inderdaad misschien abbonement op leuke boerderij of park in de buurt?
Hier net thuis Nick ligt sinds kwartier op bed was bij mijn ouders zo lief en leuk aan spelen dat ik even gewacht heb tot hij moe was. Nu meteen heerlijk lief gaan slapen.
Nog een blunder :oops: Nick was vannacht om half 5 aan hoesten en huilde daardoor ook flink even in bed genomen tot hij rustig was en weer wilde slapen toen in zijn eigen bed gelegd en bleef wakker om te luisteren en meneer bleef licht gek doen geinen etc denk ga niet kijken en tegen kwart voor 6 ging mark eruit nog niet in slaap en nick ook niet. Bleek had ik de lamp aan gelaten!!! Domme muts! Gelukkig daarna beiden nog uurtje geslapen nu wel moe hihi.
Nog beoordeling gehad op werk ze waren erg positief geen kritiekpunten :o Moest zo doorgaan en nog meer oppakken toppie dus. Voelde me soms zo onkundig en en te jong/onervaren voor bijvoorbeeld change management wat ik nu oppak maar dit vinden hun niet. Kan meer dan je denkt was motto. Top dus en nog liever leuke verhoging! Wat wil je nog meer leuk werk leuke collegas en waardering. :mrgreen:
Hoi meiden, ben ik weer (heel even hoor).
Ik heb vandaag gewerkt, kerstlunch gehad, en een bijeenkomst over competenties. Heel leuk, leerzaam en vermoeiend.
Bovendien weten ze op het werk niets van mijn bekkenklachten, en heel de middag op een stoel zitten, maakt dat ik nu knap veel pijn heb.
Deb, wat geweldig dat jullie het zo goed hebben gehad. Jullie heenreis bezorgt mij de kriebels. Maar ik ben wat angstig in de auto.
En dat Rene altijd verliefd denkt te moeten zijn, hmm hier ook al niet meer hoor. Soms komt er een vlaag vanuit je tenen van kriebels (maar dat is inderdaad als mijn man lief is met mijn zoontje, of als hij me verrast ofzo, in ieder geval als hij me ‘raakt’). Het is inderdaad wel een diepere emotie geworden met houden van. Alleen ook dat voel ik niet in mindere periodes, dan weet je wel dat het er zit, maar is het niet zo aanwezig.
Nette (ik heb zelf in zo’n situatie gezeten toen mijn zoon 0 tot 2 jaar was), ik zou heel blij zijn geweest met bijvoorbeeld een mooi voorleesboek (pluk, jip en janneke oid), entreekaartjes voor een attractiepark (want daar is natuurlijk totaal geen geld voor), een dekbedovertrek in thema voor kindje (cars, prinsessen oid), een 10-badenkaart voor het zwembad. Misschien dat je er iets aan hebt. Voor mij (ofwel voor de ouders) een levensmiddelenpakket met verwendingen, en luiers, een oppasbon of zoiets.
Flien, hoe is het nu eigenlijk met de billen van Leine (hmm klinkt heel dubbelzinnig, maar je snapt me wel he)
Ik begin doodnerveus te worden. Nog 1 week en dan hebben we de 20-weken-echo. Ik ben zo bang dat het niet goed is, ik weet dat ik daar niet vanuit moet gaan, maar ik ben er bang voor.
Ik ga mijn bank weer opzoeken, tot morgen…
Leine’s billen gaan goed…
Baal wel als een stekker, morgen zou ik gaan winkelen in Breda met mijn tante, maar nu heeft zij buikgriep. Dus gaat het niet door, terwijl ik zo’n behoefte had om haar te zien (zij is het zusje van mijn vader*)… Maarja, nu Leine eindelijk beter gaat wil ik haar even niet blootstellen…
En heel raar, maar heb een enorme drang om naar Singapore te gaan… Daar heeft mijn vader een tijd gewoond en ben ik vaak op bezoek geweest. Dat waren altijd zulke fijne tijden…
Nu ga ik mijn bedje opzoeken en morgen uitgebreid reageren!
Good morning!
Flien, als je volgende keer wel gaat winkelen in Breda, zeg je het dan even? Kunnen we even snel mini-meeten! Even gezellig een kop warme chocala in een kroegje drinken ofzo?
Nou, ik geloof dat ik verder wel weer bijgelezen ben hier…
Marinda, hoe gaat het met Nick nu met de kerstboom en zonder box? Hier is de box al weg sinds Finn een jaar is. Hij had echt een enorme hekel aan dat ding en hij stond toen al een tijdje alleen maar speelgoedopslag te zijn. Dus toen heb ik hem maar weg gehaald. Soms is dat wel even “lastig”, maar Finn is echt supermakkelijk wat dat betreft. Luistert ook redelijk goed, dus als ik zeg dat hij ergens niet aan mag komen, komt hij er ook niet aan. De kerstboom vindt hij wel enorm interessant, maar tot de hoogte waar hij bij kan, kan hij er zonder problemen alles uithalen als hij wil, want da’s allemaal kunststof. Hij haalt er overigens niks uit, vindt alleen alle lampjes ontzettend leuk en staat dan ook regelmatig “oooh en aaah” te roepen en te wijzen :inlove:
wwb, gelukkig is het “gedoe” met je hubbie weer een beetje uitgesproken. Het is lastig he…om in dergelijke tijdelijke periodes een goede middenweg voor alletwee te vinden…Hier gebeurt het ook regelmatig, dat er strubbelingen ontstaan als dergelijke situaties zich voordoen.
Overigens…je weet me te vinden he…als ik iets voor je kan doen…En je ventje is hier ook van harte welkom als je je handen eens vrij wilt hebben he! Kom ik hem gewoon halen!
Flien, geef maar “fijn” toe aan je vermoeidheid…Je lijf geeft niet voor niks aan dat het moe is he…Dat heeft een reden. En of dat nou zwangerschaps- of rouwverwerkingsgerelateerd is, is niet belangrijk. Je hebt je rust nu gewoon even heel hard nodig!
Nette, druk aan het knutselen en dichten nog? Lukt het allemaal een beetje? Ga je het redden op tijd? Vast wel he!
Ik heb nog even nagedacht over wat je dan kado kunt doen aan mensen die het echt heel arm hebben…Ik vind het maar lastig…Er zijn zoveel dingen waarvan ik me voor kan stellen dat ze er erg blij mee zijn…Maar ik zou persoonlijk niet gaan voor speelgoed en kleren dan. Ik zou echt iets kiezen wat ze anders echt nooit zouden kunnen doen/kopen. Ken je die mensen goed genoeg om dat in te kunnen schatten? Of zijn er andere mensen die je kent die dat wel kunnen?
Heidy, hoe is het bij jou meis? Alles nog een beetje onder controle? En de hoofdpijn? Hoe is het daar mee?
En Jiska? Gaat het bij jou allemaal al een beetje de goede kant op?
Christine? Nog altijd geen bericht van jou? Gaat het allemaal wel goed, want ik maak me oprecht zorgen eerlijk gezegd…Als je dit leest…geef even een teken van leven alsjeblieft!?!
Oh! Er zit er hier eentje heftig te gapen. Bedtijd! Ik ga er eentje plat leggen! Tot later!
Kus Deb
Oh Deb, wat klinkt die vakantie van jouw heerlijk zeg! Waar zaten jullie?! Wil misschien voor Matthijs en mij zoiets boeken, als verrassing…
En heb nu de neiging om alsnog naar Breda te komen… Ik heb daar ooit een half jaartje gewoond, mijn oom en tante wonen er vlak bij en het lijkt me zo’n gezellige stad om te winkelen! Afgelopen zaterdag liepen we 's avonds door het centrum en ik was spontaan verliefd :oops:
Maar goed, nu komt mijn broertje hier eten, dus kan niet echt meer weg… Hij moest vandaag in Rotterdam zijn… Kan hij mooi de caviakoois schoonmaken
Marinda; Boxloos dus?! Over niet al te lange tijd staat de box er alweer… Wat vind Nick van de Kerstboom?!
WWB; Hoe gaat het vandaag met je bekken? Beter, of nog steeds last van het lange zitten van gister?!
Hier een beetje angstig, leef toch wel heel erg naar de echo toe. Bij de juli-mama’s zijn al redelijk veel miskramen geweest (een stuk of 5) en dan bekruipt mij toch ook elke keer weer het gevoel dat het bij mij ook mis kan gaan… Zeker als ik dan denk bloed te spotten :oops: Dikke paniek dan!
Flien, wij zaten in het Sonnenhotel in Hochsolden (makkelijk te vinden via google!). Is echt een aanrader hoor!
En wat je Breda-avontuur betreft…doen dan he! Gewoon een keer komen en dan mij even een seintje geven! Het is ook een gezellige stad!
Maak je maar niet teveel zorgen over je beebje hoor…Echt meis, het komt vast en zeker allemaal helemaal goed! De kans daarop is in ieder geval stukken hoger dan de kans dat het mis gaat (al hoor je mij niet meer zeggen, dat dat niet kan…). Wanneer heb je je echo ook alweer?
23 december… Over 6 daagjes pas
Daar slepen we je wel doorheen hoor meis! Vertel eens…zijn er dingen waardoor je zo aan het twijfelen slaat. Iets specifieks waardoor je zo bang bent dat het niet goed zou kunnen gaan?
Dat was bij mij wel het geval he…Niks lichamelijks, maar meer dat ik in mijn hoofd maar steeds de gedachte had dat deze zwangerschap toch wel heel anders was dan de andere keren…Het voelde anders…kan het moeilijk uitleggen, maar ik gooi het maar op een stukje intuitie.
En hoe hard iedereen ook riep dat het deze keer dan vast een meisje zou worden…ik kon mezelf maar niet van die goede afloop overtuigen (en iedereen die mij een beetje kent, zal je vertellen dat dat dus echt niks voor mij is!).
Praat over je gevoel hierover hoor! Dat helpt! Schrijf het van je af. Dat kan mij altijd enorm helpen.
Ik heb net een date geregeld voor mezelf. Vrijdagavond komt een hele goeie vriend van me op bezoek. Hij weet ook van de hele “situatie” hier thuis en ik kijk er enorm naar uit om even wat tijd met hem door te brengen. Hij is altijd zo heerlijk goed in relativeren en me opvrolijken. Heb er zin in! Denk dat ik Rene maar lekker naar de kroeg stuur ofzo…
Kus Deb
Haha, Deb gaat daten
Ik ben gewoon bang, heb eigenlijk niet echt een gevoel waarom… Hoewel ik wel een aantal kwaaltjes “mis” die ik bij Leine heel sterk had. Ik ben alleen maar moe, moe, moe en verstoppingen… Maar bij Leine had ik ook zo’n last van mijn borsten dat ik alleen maar op mijn rug kon liggen, ik had enorme bandenpijn en dat voel ik nu allemaal niet. Misschien omdat mijn banden nog opgerekt zijn van de vorige zangerschap en misschien dat mijn borsten nu wat beter voorbereid zijn… Ik weet het niet…
Maar juist doordat ik zo weinig voel vind ik het eng. Ik doe nog minstens 1 keer per week een zwangerschapstest, die wel elke keer positief is, maar ik wil, moet gewoon dat hartje horen/zien kloppen denk ik, voor ik rustiger ben…
Maar ik vraag me gewoon aan de lopende band af waarom ik zo weinig kwaaltjes heb… Elke keer denk ik:“Hoera, ik word misselijk!”, maar dan blijkt het een buikgriep te zijn…
Zo zo wat is er veel geschreven zeg, ik weet niet of ik alles onthouden heb maar doe me best ok.
Missmarm, super dat het zo goed gaat op je werk, en dat ze tevreden zijn toch… en die nick die dacht natuurlijk oohh ik hoef niet te slapen ik mag spelen, gelukkig dat jullie nog wel een uurtje geslapen hebben.
WWB,wat vervelend dat je zo last hebt van je bekken,kan je het op je werk toch niet vertellen dan…zodat je mischien wat afwisseling krijgt zodat je er niet zo veel last van krijgt, en je angst voor de 20 weken echo hoe kan dan je zo bang bent…ik duim voor je dat alles goed is, als je de echo krijgt ok.
Flien, gelukkig dat de billen van leine weer goed gaan, en volgens mij zit je midden in je rouwverwerking als ik het zo lees en dat is natuurlijk heel normaal hoor, en dat je drang hebt om heen te gaan waar je vader een tijd gewoond heeft kan me er wel wat bij voorstellen en vind dat niet raar.
En allemaal bedankt hoor voor de kadotips, en deb ik ken die mensen erg goed om dat in te schatten, vind het alleen zo moeilijk om wat te kopen.
Hier ben ik inderdaad erg druk, oohh en we moeten nog zoveel, mijn inspiratie komt wel een beetje terug wbt de surprises, maar de gedichten echt een ramp, terwijl ik er anders weinig moeite mee heb, dus vandaag ga ik ook weer aan de slag en ik hoop toch dat ik een groot deel af kan maken.
Gisteravond zijn we met zijn allen naar de kapper geweest (nichtje van mij) mathijs weer een mooi geknipt koppie, mijn vriend ook, en ik heb er een heel stuk af laten knippen, had altijd een staart, nu kan dat bijna niet meer dus nu half los half met knipjes er in, maar best eng hoor, maar goed daar heb ik ook een reden voor, maar als ik in de spiegel kijk vind ik het wel erg mooi.
Uuhh ja ik denk dat ik maar gauw wat ga doen anders blijf ik hier weer zo plakken, kom af en toe wel even weer spieken ok.
nette–> wat leuk weer allemaal kort koppie zo voor kerst kan je nog even oefenen zodat het dan super zit. Succes met je surprises en gedichten!
Deb–> Spannend zo’n date fijn dat je dan even met iemand er lekker over kan babbelen en ff je hart kan luchten over de afgelopen tijd.
wwb–> De 20 weken echo zal vast meevallen duim zo voor jullie namelijk dat alles helemaal goed en gezond zal zijn. Doe je vandaag dan een dagje rustiger met je bekken?
flien–> wat kunnen 6 dagen dan lang duren he. Ik voel(de) me ook niet zwanger geen bandenpijn terwijl ik dat toen vanaf 15 weken had niet aangekomen niet moe etc, maar toch zit hier alles goed en krijg ik nu en buikje. Dus neem van mij aan maak je niet te druk, iedere zwangerschap is anders en je hebt natuurlijk al een buik gehad dus bandenpijn zal nu later of niet komen.
Meiden nick zonder box gaat prima zit nergens aan! wel aan de normale dingen maar niet aan de boom. Lief manneke was vannacht alleen even oerstuur door een nare droom. Gelukkig na een lekkere knuffel weer ok!
In het zwembad was het erg leuk ben alleen erg geschrokken. De bodem kan van diepte veranderen en er zit minieme ruimte langs de zijkant waar ik al eens een pink bijna door gebroken heb… Nu zat Nick zijn voetje klem dus snel gehandeld en nu heeft hij alleen een blauwe plek maar vind nu bij de rand komen doodeng!
Verder alles top hier lekker opruimen zo en konijn schoonmaken dan straks even een paar boeken terugbrengen en een broek voor Nick scoren.
Missmarm, nick zonder box, geweldig dat dat zo goed gaat, hier nog steeds een box in huis en mathijs wil er ook nog wel in, al loopt hij meer rond dan dat hij in de box zit hoor, maar vind het wel handig nog als ik bv de was naar boven breng en op ruim of boven bezig ben zit mathijs nog in de box, hij kan zich daar ook nog prima vermaken, nee hier blijft die box nog wel even.
En wat een eng idee van die bodem van het zwembad dat daar zo’n kier tussen zit, die arme nick zo met zijn voetje daar tussen, gelukkig alleen blauw en verder niets, maar kan me voorstellen dat je dat nu heel eng vind hoor, durfde nick nog wel bij de rand te komen…of vond hij het ook wat eng.
Vanavond even weer lekker sporten, heb er echt zin in, zie ik even weer wat anders he dan die knutselwerkjes van ons, ben nog niet aan gedichten toe gekomen maar dat doe ik dan wel op een andere dag, die zijn dan ook zo gemaakt, :eh: hoop ik, die knutsels zijn het belangrijkste.
Nou dit was het even voor nu, tot de volgende keer.
Aschwin komt net thuis met het bericht dat zijn stiefmama weer zwanger is…
Nou is het haar en Aschwin zijn vader natuurlijk meer dan van harte gegund, maar ik moest toch wel even slikken…
Ik weet ook niet waarom…Misschien omdat we de vorige keer ook een tijdje samen zwanger geweest zijn en dat zou nu weer zo zijn als het bij mij allemaal goed gegaan was…
Bleh! Ik vind mezelf heeeeeeel onaardig zo…
nette–>Nick is een harde die ging zo verder bij de rand om ballen te verzamelen. Fijn dat de knutsels beginnen te vorderen. Nu lekker even sporten om alles even uit je hoofd te krijgen. De box is hier ideaal normaal Nick wil er graag in maar de kerstboom kon anders nergens staan ivm box, opruimbank van Nick en de tafel van de vogel. Tot nu toe valt het niet tegen Nick is extreem lief de afgelopen 2 dagen. Prima toch kindjes in de box mijn nichtje vond het na bijna een jaar al zielig nou ik niet heerlijk rustig soms en het is/was hier geen strafplek maar een speelplekje waar heel veel mag.
Deb–> :hug: Heel erg logisch dat het even steekt. Hoop zo dat allen bij jullie straks weer zo goed gaat zijn dat jullie weer samen voor nog een kindje willen gaan. Dus totaal niet onaardig!
Heel ff kort meiden, want ik lig plat en dat typt niet makkelijk (en ik hang al heel lang rond op i-net)
Deb, je bent geen slecht mens, meid ik snap je gevoelens heeeeeeeel goed. Ik vrees ook dat je ff moet slikken als het mei is, en als ik mijn bub plaats…
Hele normale gevoelens, die ik ook zou hebben hoor. Het heeft niks te maken met het gunnen van een ander, maar wel met je eigen pijn, verlies en wens.
Brr die bodem van het zwembad geeft me de kriebels. KLacht indienen!!
Marinda, ik heb verhoogde kans op een kindje met aangeboren afwijkingen doordat mijn suiker niet geregeld was in de prille ontwikkelingsfase van de beeb. Dat is de reden waarom ik zo angstig ben met die echo.
Ik ben voor een bakkie doen in Breda hoor! Ik stap op de trein en in 15 min ben ik er. (jammer dat anderen zo ver wonen, anders zouden we een meeting kunnen houden daar)
Ik ga nu ff mijn man aandacht geven, want die zit heel irritant aandacht te vragen (allerlei dingen te vragen aan mij, terwijl ik zit te tikken)
Breda is voor mij maar een half uurtje met de trein en ik kom er regelmatig doordat mijn Oom en Tante in Gilze Rijen wonen…
Maar goed, de angst hier is nog niet weg! Het is overheersend… Ik voel me echt een tuttebel, maar waarom krijg ik er toch geen vat op?!
meid toch… ik herken het zo…
Wij mogen samen aftellen naar de 23-ste. Hoe laat moet jij? Ik om 15.00