halloooooo lieve meiden,
ten eerste wil ik mijn excuus even maken dat ik zo weinig op jullie opersoonlijk reaggeer en dan wel mijn verhaal zo doe hier,
ms geen excuus maar we zitten in de verhuizing en zijn veel bij mijn zus ms had ik het al gezegt maar toch, sorry ervoor.
Ik wil iig de zwangeren even alle goeds en succes wensen, en de (nog) niet zwangere succes met de komende nod"s en de klusdagen ,
Zo nu even mijn verhaal,
Ik moest vanmorgen om half 9 al bij de gyn zijn, ik kwam bij een dametje, een hele lieve vrouw, nog erg jong en zelf zwanger, t buikje mooi rond al,
ze stelde zich voor en begon met het openen dat ik er al bekend was op de afdeling maar helaas steeds met slechte afloop en dat ze dat spijtig vondt.
Omdat ze zelf zwanger was begreep ze me en ze vroeg me of ik het vervelend vond aangezien de reden ik kwam voor een gesprek, ms dat het confronterend was, anders wou ze nog ruilen metr een collega ass.
Ik vondt het geen probleem en dus zijn we het gesprek verder gegaan.Eerst had zei een aantal vragen, wat mijn doel was van het gesprek, waarom ik kwam en hoe ik heb besloten te bellen enzo.
Toen wou ze heel graag wat medische gegevens en achtergrond info van me, ook even trer aanvulling op wat ze al in de cmp hadden.
Toen kon ik mijn verhaal doen , vanaf na de missed abortion over de b12 ed.
Toen kwamen mijn vragen aanbod, en omdat ik alles op 3 a4-tjes had geschreven heeft ze het gekopieert en doorgelezen. ( kon ik mooi even plaasen van de zenuwen hihi)
Toen heeft ze een aantal vragen beantwoordt waar ik blij mee was. 1 van die dingen is dat mijn miskraam niet veroorzaakt kon zijn door de b12tekort. Maar wel door een ws lage Hb gehalte. maar ze zei daar kan ik je 95 % zeker op antwoorden, dus en jij wilt 100% dus ik ga voor je raad vragen aan een internist.
Op een aantal vragen vanme had ze geen antwoord,
wb de cystes van jaren terug wil ze nog eens een echo maken, ( wou ze eigenlijk direkt wel doen,maar ik had het er niet aan toe ( gevoelsmatig hoor) dus doen we volgende keer.
Toen we de vragen hadden doorlopen , zijn we terug gekomen op mijn pilstop in 2002.
Ik had aangegeven dat ik graag ( en mn andre) geen onderzoeken wou kwa sperma ed.
Maar ze vertelde me dat dat ook niet van belang was omdat het zwanger worden geen probleem was maar het zwanger blijven .
Ze had een 2 tal onderzoeken die ze standaard doen bij mensen die verder gaan qua onderzoeken na meerdere mk te hebben gehad.
Ook had ze 2 onderzoeken die ze specifiek bij mij als patient (client)wou doen nav een veel voorkomend suikerpatienten in de familie en nav mijn b12 tekort.
Ik heb het op papier staan maar weet zoniet uit het hoofd, zal ik vande week es hier neerpoten.
2 van de 4 onderzoeken wil ze graag met de internist bespreken om te zien hoe ze dat het beste kunnen aanpakken .
Ze gaan 3 januarie een teamgesprek houden over dit en dan krijg ik daarna na de evaluatie weer een oproep ( over 4 weken ) om dit na te bespreken en te zien hoe verder.
Ik ga vanavond met andre in overleg over wat ik wil en hij wil en damen wil quas welke onderzoeken want dan zouden we dus wel in de MMM terechtkomen.
Maar ik had er een heel ander beeld bij en zoals zei zegt wil ik het wel proberen het ziet er goed uit.
Ook is me gevraagd of ik wil deelnemen aan een studie ( alweer want tijdens mijn zwangerschap deed ik ook mee maar een andere maar ik ben daar altijd voor in zoals ik al eerder es schreef hier hihi)
Dit bespreken we dan ook , want heeft met zwanger raken en zijn te maken, ze volgen je dan in het geheel nl van nu tot babys geboorte en een jaar kinderleeftijd tot een maximum van 5 jaar.
Maar goed ik heb dus 2 uur bij de mevrouw gezeten en een goed gesprek gehad veel geschreven en veel dudielijk , maar ook veel denkstof mee naar huis.
Ik ben blij met dat ik dit heb besloten voor mijzelf, want het stelt me gerust, de gyn zei ook , dat ik geen rare vragen had, maar juist heel goede , want ze zei dit is voor ons ook lering trekken , en onderzoekne,
ik had haar verteld van de internetsite waar ik de info vandaan hield en ze had hem geopend waar ik bij was en ze ging hem door spelen naar de internist en de rest van het team.
Ook had ze hem in mijn dossier genoteerd, dus ik werd niet voor gek verkalaard met mijn gegoogle hihi
Nu ja een heeeeeeeeeel verhaal en vast oninteressant voor jullie, maar dit verhjaal krijgt dus nog een staarteje hihi,
Ow ik las dat marlous me vroeg welke vragen ik had, het zijn er wcht te vele om op te schrijven maar kort wil ik wel doen hoor
over de b12 controles van bloed bij zwangerzijn.
over de borstvoeding tijdens b12
over de onregelde cyclus en de buikpijnen na de mk en de ma.
over bij wie ik onder controle om
dit waren er een paar de rest is omtrent deze vragen toegespitst zeg maar.
Nou meiden dre is thuis ik ga eten zo, sorry voor het labnge verhaal maar liefs van mij.
bianca.
Wat fijn dat je zo serieus genomen wordt!!! Nu volgend jaar dus weer even afwachten. Succes vanavond met Andre en de keus die jullie gaan maken. Denk er maar goed over na en kies wat voor jullie het bste is en dat jullie wens heel snel uit mag komen!! Ik ga ervoor dat 2006 jullie jaar wordt. Je weet in ieder geval wat ik jullie toewens!!!
Veel liefs Erika
Alle goeds meiden voor 2006.Moge het een liefdevol en mooi jaar worden.
Groetjes bianca
Bianca, ik ben blij dat ze het zo serieus hebben genomen. Veel succes !!
Hier is alles nog steeds rustig, maar ik verwacht mijn NOD ook pas over 3 dagen.
Marlous, beterschap voor jullie !! hopelijk met de feestdagen weer helemaal opgeknapt.
Voor een ieder die ik niet meer spreek hier :
Prettige feestdagen en een heel gezond en gelukkig 2006 gewenst. Hopelijk voor iedereen met een wolk van een baby in zijn armen !!!
Yvonne, klinkt zo raar, maar ik heb zo’n positief gevoel over je…
Marlous,
Mijn nieuwe NOD is 26 januari.
Groetjes,
Garfield
Ik maak even een nieuw deel aan…