Aug/Sept-stoppers 2011 #14 Welkom Quincy*, Marieke en Joey!!

Wat wij begrepen hebben is dat de taxatie binnen 2 weken zal plaatsvinden. Dan wordt het doorgestuurd naar de bank binnen 2 weken. Maar uitslag NHG kan een half jaar tot een jaar duren :wall:

Voordeel is wel dat J er gebruik van maakt in verband met echtscheiding. Dus de kans is erg groot dat het allemaal gedekt gaat worden. Maar alsnog blijven we duimen :pray:

Hebben jullie wel kunnen kopen dan? terwijl je aan het wachten was op de NHG? Want daar had je nog geen uitsluitsel over toch?

Ik kom een heel inimini klein beetje licht in de duisternis brengen…

Vanwege Eef even onder spoiler, zodat je zelf kunt kiezen of je het wel of niet wilt lezen… :-

We hebben een superecho gehad. Eerst bleef ons boontje keurig stil liggen, zodat we goed het hartje konden zien kloppen. En daarna ging boontje een feestje vieren of zo, want er werd een dansje gedaan, met een kronkelend lijfje, en spartelende beentjes en armpjes. :inlove: Manlief en ik zijn beiden erg opgelucht, zagen beide de bui al hangen, na het nieuws van Quincy
… Boontje ligt perfect op termijn, konden nog net het vruchtzakje zien, de aanhechting van de placenta was ook al te zien, en zelf de hersentjes en de kamertjes van het hartje hebben we kunnen zien, evenals de ruggengraat!

Mijn dossier gaat nu naar een verloskundigenpraktijk hier in de wijk. Op mijn verzoek een andere praktijk dan we bij Isa hadden, vanwege de fouten die er toen door hen gemaakt zijn. De controles worden dan dus gewoon in de verloskundigenpraktijk gedaan, en zij mogen ook mijn bevalling in het ziekenhuis begeleiden. Gynaecologe had veel vertrouwen in deze praktijk, dus dan probeer ik dat ook maar te hebben… :wink:

En dan ga ik nu een lekker potje janken, want dat heb ik tot nog toe allemaal in zitten houden… :cry:

@Becky wrote:

We hebben inderdaad een bod gehad, al is het wel 4000 lager als dat hij te koop staat :eh:

J gaat zo met de bank bellen en het zeggen want we mogen niet zomaar een tegenbod doen in verband met de NHG en de bank kan er wel mee akkoord gaagn.

Ik weet nu niet wat ik wil…wil ik dat de bank het bod accepteert of wil ik dat er een hoger bod komt. Kan namelijk zo zijn dat als het afgewezen word het huis wel langer te koop staat :wall:
Er bestaat ook nog zoiets als onderhandelen hoor! :wink: Een bod kan te laag zijn, maar dan kan de bank aangeven hoeveel zij er per definitie voor willen hebben. Dus dan doet de bank feitelijk het tegenbod. :slight_smile: Dus dit bod afwijzen, betekent niet meteen dat de koop niet door gaat! :hug: :-*

Bij ons gaat het over het huis van mijn man en zijn ex vriendin :sick: kan je nagaan hoe lang het geduurt heeft, wij inmiddels getrouwd en zwanger. Maar ook ‘scheiding’ en grote kans dat alles gedekt is/wordt…

Maar ze zeiden dat bij ons ook binnen 2 weken, nou mooi niet…

Maar goed. We wonen nu bij me moeder in. We hebben een voorlopig koopcontract voor een nieuw huis, maar zonder die brief kan je niet eens de hypotheek aanvragen.

Dus we hebben tot 31 augustus de tijd om alles te regelen.

(kan je nagaan, 21 januari een bod en met geluk 1 september pas de sleutel van een nieuwe, leegstaande, woning :wall: )

U heeft het bod afgewezen…ook tegenbod gedaan. Nu afwachten

@HanB wrote:

@Becky wrote:
We hebben inderdaad een bod gehad, al is het wel 4000 lager als dat hij te koop staat :eh:

J gaat zo met de bank bellen en het zeggen want we mogen niet zomaar een tegenbod doen in verband met de NHG en de bank kan er wel mee akkoord gaagn.

Ik weet nu niet wat ik wil…wil ik dat de bank het bod accepteert of wil ik dat er een hoger bod komt. Kan namelijk zo zijn dat als het afgewezen word het huis wel langer te koop staat :wall:
Er bestaat ook nog zoiets als onderhandelen hoor! :wink: Een bod kan te laag zijn, maar dan kan de bank aangeven hoeveel zij er per definitie voor willen hebben. Dus dan doet de bank feitelijk het tegenbod. :slight_smile: Dus dit bod afwijzen, betekent niet meteen dat de koop niet door gaat! :hug: :-*

De marktwaarde moet eerst worden bepaald, en het verschil tussen het bod en de marktwaarde mag gellof ik niet groter zijn dan 10%

Wij boden ruim 20.000 onder de vraagprijs van ons huidige huis, en toch hebben we het uiteindelijk gekocht… :wink:

@ han

Nou, zie je wel meid! :thumbup: :-

@ huizen verkoop

Jeetje, wat een gedoe allemaal zeg!

Nooit geweten dat het allemaal zò gecompliceerd is. :?

Ligt dat aan de hypotheek die jullie hebben, of ligt dat aan NL?

@ ukkie

Fijn dat de OP goed is gegaan! Mag dan wel heel routine zijn, maar OP blijft toch OP… :-

@han, Ja, maar dit gaat via de nhg, dat is iets anders. Dan moet je je aan hun regels houden anders heb je kans dat de rest schuld niet vergoed wordt…

Gefeliciteerd met je echo :inlove: fijn zeg!!

@HanB wrote:

Ik kom een heel inimini klein beetje licht in de duisternis brengen…

Vanwege Eef even onder spoiler, zodat je zelf kunt kiezen of je het wel of niet wilt lezen… :-

We hebben een superecho gehad. Eerst bleef ons boontje keurig stil liggen, zodat we goed het hartje konden zien kloppen. En daarna ging boontje een feestje vieren of zo, want er werd een dansje gedaan, met een kronkelend lijfje, en spartelende beentjes en armpjes. :inlove: Manlief en ik zijn beiden erg opgelucht, zagen beide de bui al hangen, na het nieuws van Quincy
… Boontje ligt perfect op termijn, konden nog net het vruchtzakje zien, de aanhechting van de placenta was ook al te zien, en zelf de hersentjes en de kamertjes van het hartje hebben we kunnen zien, evenals de ruggengraat!

Mijn dossier gaat nu naar een verloskundigenpraktijk hier in de wijk. Op mijn verzoek een andere praktijk dan we bij Isa hadden, vanwege de fouten die er toen door hen gemaakt zijn. De controles worden dan dus gewoon in de verloskundigenpraktijk gedaan, en zij mogen ook mijn bevalling in het ziekenhuis begeleiden. Gynaecologe had veel vertrouwen in deze praktijk, dus dan probeer ik dat ook maar te hebben… :wink:

En dan ga ik nu een lekker potje janken, want dat heb ik tot nog toe allemaal in zitten houden… :cry:

Ik weet zeker dat Eef je dit heel erg gunt hoor! Lieverd, gefeliciteerd!! :inlove:

Ja, met NHG ligt het net iets anders. Gelukkig is het dus een echte echtscheiding en kan J aantonen dat hij er alles aan heeft gedaan om het huis goed te verkopen. (Geschilders en opgeknapt) Maar ja, zijn ex-vrouw he…

Ik ben benieuwd…we hebben in ieder geval een tegenbod gedaan en het is afwachten wat die jongen daar nu op gaat zeggen. (hij had namelijk aangegeven dat hij echt niet hoger kon bieden) Maar anders hebben we altijd nog het zusje van de overbuurvrouw. Ik hoop dat zij vandaag ook een bod doet wat hoger ligt :pray: ) Want dan gaan we die waarschijnlijk wel accepteren. Mits het een beetje goed is.

We moeten inderdaad afwachten of het huis wel marktconform is aangeprijs. Maar daar gaan we wel vanuit want er staan meerdere huizen voor dit bedrag (net iets hoger) te koop in de wijk.

Han, wat goed! :dance:

O wat fijn han :dance:

Het bod is geacepteerd!!! :dance: :dance: :dance: :dance:

Gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance: :dance:

Dank je wel! Ik ben zo blij! :mrgreen: :dance:

Ik heb alleen geen verstand van wat er nu gaat gebeuren :mrgreen:

Iets met bouwtechnisch rapport? En een voorlopige verkoopakte,

Maar dat zal ik nog wel horen allemaal. ben in ieder geval hardstikke blij nu :mrgreen:

Gewoon lekker over je heen laten komen! Heb ik ook gewoon laten gebeuren. Kon ik niet anders, aangezien ik met ernstige bekkeninstabilliteit in een rolstoel zat, maar goed, dat is een heel ander verhaal. :wink:

@HanB wrote:

Gewoon lekker over je heen laten komen! Heb ik ook gewoon laten gebeuren. Kon ik niet anders, aangezien ik met ernstige bekkeninstabilliteit in een rolstoel zat, maar goed, dat is een heel ander verhaal. :wink:

Ja dat ga ik ook wel doen, nu is het alleen rap een ander huis gaan zoeken :shifty:

gefeliciteerd becky

Gefeliciteerd. Is het ook door de bank geaccepteerd?