Dat zou geweldig zijn Lotte!! Maar ik weet haast wel zeker dat het niet raak is… Het klussen ging de afgelopen dagen niet zoals gepland zeg maar… Het kan natuurlijk dat ik nog een eisprong krijg, maar dan heb ik maar een LF van max. 7 dagen en als ik de link van Vlinder lees…
Ik blijf iig maar ovu testen gebruiken zodat ik een goed overzicht van mijn cyclus heb, mochten we al bij de HA of gyn terecht komen. Dan ben ik iig goed voorbereid…al hoop ik natuurlijk dat het helemaal niet nodig zal zijn
mm… :hug: squirrel…
Ik weet niet… maar gewoon om de dag blijven klussen en dan heb je er toch alles aangedaan… wel vervelend hoor…
Wat kan t lichaam toch een vervelend iets zijn… we blijven gewoon voor je duimen hoor squirrel…
Squirrel, misschien is je cyclus dit keer wel langer? Of hopen natuurlijk dat je daar niet achter komt . Enne zaadjes kunnen best een tijd overleven ( durfde zelf de gok niet te nemen en we klusten dagelijks, maar toch wie weet ).
Werd je makkelijk zwanger van je zoon dan?
Dijo, leuk hoor en zal een hele opluchting zijn als het goed zit. Zo mooi om zo’n kloppend hartje te zien. Moet je morgen nog werken of kun je het hier komen vertellen 's middags.
Neeh, ik ben morgen vrij dus kom het zo gauw mogelijk bij jullie vertellen…
Jaah zou leuk zijn…
Ben ik ff weer: de streep op mijn ovu testje was veel donkerder als gisteren dus ik gok dat ik morgen een positieve test heb en dan dus woensdag (dag 22 :shock: van mijn cyclus) mijn ei. Positieve nieuws is dat we dus nog een poging kunnen doen. Manlief maar eens verleidelijk aankijken vanavond… En dan maar hopen dat mijn cyclus idd langer is (kan toch, als je ziek ofzo bent…?) of dat een korte LF niets uitmaakt.
Vlinder: van mijn zoontje was ik in ronde twee al zwanger… We zijn best verwend wat dat betreft dus. Ik heb toen geen ovutestjes oid gedaan en heb dus ook geen idee of ik toen ook een korte LF had…
Oke 2e ronde al raak toen dus, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken :hug: , Op internet lees ik dat alleen supervruchtbare stellen binnen 3 maanden zwanger worden. Misschien nu ook omdat je zoontje nog zo jong is dat het wat langer duurt? Dat moeder natuur daar voor zorgt? Ik las ooit eens als je de natuur zijn gang laat gaan en geen anticonceptie gebruikt dat vrouwen dan gemiddeld om de 2 jaar een kind krijgen.
mag ik mij aansluiten???
nancy alias littlelovebug en wij zijn gestopt met de pil begin augustus…
Dit zou mijn 3de worden en mijn vriend zijn eerste zodra we zwanger zijn.
In oktober zwanger geweest,maar eindigde op een miskraam met 7 weekjes.
Nu vanmiddag in de race ivm onduidelijke uitslag zwangerschapstest.
Welkom Littlelovebug!
@ Knollie, hoe is het met je mannetje??? Was schrikken of niet!? pff!
@ Squirrel, succes met klussen vanavond!!
@ Dijo, dat lijkt me zo spannend om het nog even geheim te houden voor je ouders… ik kan niet zo goed :liar: en ik denk dat ze het aan mij zo door zullen hebben! Heel veel succes morgen met de echo en laat je snel weten hoe het was??
Over mijzelf:
Gisterochtend hebben we nog geklust en gistermiddag kreeg ik zeurende rugpijn onderin.
Vanmorgen heb ik de rode vlag buiten gehangen.
Ik denk soms dat sex het wel eens opwekt als het eraan zit te komen… zou dat kunnen?
Wat voor NOD moet ik nou aanhouden??
Liefs mij
@ Beate: wel fijn dat je nu zekerheid hebt.
Het gaat hier goed. Mn man is gewoon naar het werk. wel heeft hij gisteren de storingdienst aan iemand anders overgedragen.
Hij heeft het de hele nacht nog koud gehad, terwijl hij normaal echt geen koukleum is.
vandaag hebben ze er bij het bedrijf waar hij werkt gelijk werk van gemaakt, het veiligheidsmanagement is gaan kijken en ze gaan kijken wat het was waar hij in is gezakt, want waarschijnlijk is het geen water geweest. het was namelijk helemaal groen en het stonk zo erg volgens mijn man ( ik heb geen reuk) dat hij het vanochtend na 3x douchen nog rook.
Littlelovebug: welkom!
Knollie: fijn dat alles goed is met je man. Hopelijk geen vreemd goedje waar hij in was gezakt…
Beate: nu kun je iig weer naar de volgende ronde! Ik zou in jou geval maar de langste cyclus aanhouden…dan kan het alleen maar meevallen!
Vlinder: echt zorgen maak ik me ook nog niet. Ik weet dat ik de vorige keer echt supersnel zwanger was en dat de kans groot is dat het nu gewoon langer duurt. Die korte LF wordt ik niet echt blij van, maar heb ook al eens gedacht dat het er misschien mee te maken heeft dat ik vorige jaar nog gewoon zwanger was van Luuk. Toch hoor je ook dat je kort na de bevalling extra vruchtbaar bent, maar dat zal wel voor de 1e 3 maanden gelden ofzo…
Squirrel, ze zeggen niet voor niks 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren . Maar ik kan me voorstellen dat je gezien je leeftijd haast hebt.
Knollie, gelukkig gaat het weer beter met je man. Gats dat zal dan inderdaad gestonken hebben als het na 3 keer douchen er niet af gaat.
Beate, ahh dus toch dan eindelijk ongesteld, jammer meid :hug:
Littlelovebug, welkom en hoe zit het met je test? Had je een heel licht streepje?
Vlinder, dat zeg ik ook maar tegen mezelf… Maar idd mijn leeftijd zorgt wel voor wat extra tijdsdruk. Daarbij ken ik wel een stuk of 5 meiden die de MM in moesten (wel allemaal zwanger geworden…) Een van mijn vriendinnen was binnen 6 mnd zwanger van haar 1e, maar de tweede heeft meer bijna twee jaar geduurd! Dus ja…zulk soort dingen zetten me wel aan het denken. En het is gewoon een feit dat statistisch gezien de kans op een zwangerschap steeds kleiner wordt en de kans op complicaties steeds groter… Natuurlijk gaat het bij de meeste mensen gewoon goed en daar ga ik dan ook vanuit. Ik denk alleen dat het geen kwaad kan om een goed beeld van mijn cyclus te krijgen, gericht (proberen) te klussen en niet al te lang te wachten om naar de HA te gaan.
Welkom Littelovebug!
Ik baal wel, maar weet nu idd wel waar ik aan toe ben.
Dat wachten is ook maar niks!
Ik heb net nog een mooie kalender gevonden waar je alles op bij kunt houden, net zoiets als FF maar dan in het Nederlands!
Je kunt dan al je gegevens invoeren zoals lengte, gewicht, menstruatie, gemeenschap, temperatuur etc etc.
De kalender rekent dan je vruchtbare dagen, je eisprong en eventuele volgende menstruatie uit.
Waar ik wel even van stond te kijken is dat nadat ik dus alles in had gevuld ik op gezondheid klikte. Daar geeft die aan of je bmi goed is en andere dingen, maar hij berekend ook hoeveel kans je hebt op een eventuele zwangerschap… dat was bij mij niet zoveel
Hij gaf aan dat dat komt door het meer dan 2x per week sporten en doordat mijn vriend voor zijn beroep het grootste gedeelte van de dag zittend werk uitvoert…
Ik vindt het een handige kalender maar volgens mij moet ik maar niet te veel op die procenten uitdoen.
Je kunt het vinden op: http://www.menstruatiekalender.net
Beate, zou niet al te veel afgaan hoor op die berekening :hug: .Waarom zou sporten overigens een verminderde kan op zwangerschap geven dan :think:
Tigru, ben je al druk met de voorbereidingen voor als je man er weer is? Gaan jullie de kerst samen vieren of hebben jullie nog verplichte familiebezoekjes?
@Vlinder83 wrote:
Beate, zou niet al te veel afgaan hoor op die berekening :hug: .Waarom zou sporten overigens een verminderde kan op zwangerschap geven dan :think:
Dit was de reactie:
Overmatig sporten kan de vruchtbaarheid verminderen. Dat geldt voor meisjes of vrouwen die wedstrijdsport beoefenen, danseres zijn, overmatig trainen in de sportschool, triatlon beoefenen of de marathon lopen. Zij lopen het risico van menstruatieproblemen. De vruchtbaarheidshormonen die de menstruatiecyclus aansturen, kunnen ontregeld raken.
Beate… ik sport ook vrij veel en ik had ook een positieve test!! Dus ik denk dat het niet al teveel zegt… allemaal een beetje losse vinger werk… zoals je hier op het forum al gemerkt hebt is het lichaam een groot vraagteken dus gewoon blijven hopen en lekker blijven klussen Komt t vast allemaal goed… Tjaah… en wat je net erbij zet… heb ik ook geen sappie van gegeten… maar ik voetbal ook, train 3x wedstrijd 1x en dan heb ik ook nog eens op t werk dat ik ibt e.d heb dus ik ben ook vrij actief… :S
Knollie… hopelijk heeft je man geen gekkigheid opgelopen en blij dat hij gewoon weer aan t werk is en alles goed gaat
Squirrel, die lf komt vast wel weer opgang als je zo gauw al zwanger was bij de 1e dan betekend t toch gewoon dat je vruchtbaar genoeg bent…
Littlebug… welkom… en direct zwanger of…??
Vrienden belde net, dat ze langs willen komen alleen al om 6uur, dus heb ze maar gelijk te eten gevraagd eet gewoon lof hoor maar ze wilden aanschuiven dus ffies ngo wat extra vlees halen en wat extra lof…
Tot later…
@dijo wrote:
Beate… ik sport ook vrij veel en ik had ook een positieve test!! Dus ik denk dat het niet al teveel zegt… allemaal een beetje losse vinger werk… zoals je hier op het forum al gemerkt hebt is het lichaam een groot vraagteken dus gewoon blijven hopen en lekker blijven klussen Komt t vast allemaal goed… Tjaah… en wat je net erbij zet… heb ik ook geen sappie van gegeten… maar ik voetbal ook, train 3x wedstrijd 1x en dan heb ik ook nog eens op t werk dat ik ibt e.d heb dus ik ben ook vrij actief… :S
Ja daar heb je ook gelijk aan! Ik hou maar gewoon de kalender bij en ga daar maar niet weer op klikken! haha!
Ga het sporten er ook echt niet om laten, vanavond weer lekker een kilometertje of 5 hardlopen!
@Vlinder83 wrote:
Squirrel, ze zeggen niet voor niks 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren . Maar ik kan me voorstellen dat je gezien je leeftijd haast hebt.
Knollie, gelukkig gaat het weer beter met je man. Gats dat zal dan inderdaad gestonken hebben als het na 3 keer douchen er niet af gaat.
Beate, ahh dus toch dan eindelijk ongesteld, jammer meid :hug:
Littlelovebug, welkom en hoe zit het met je test? Had je een heel licht streepje?
he daar!
ja een heel erg licht streepje,maar ben waarschijnlijk niet zwanger helaas…
net wat roze afscheiding bij plassen,maar is tot nu toe het enige geweest…
Verder denk ik dat ik misschien wel verkeerd heb gerekend,ging uit van de laatste cyclus niet mijn langste…
Ach ik ga ervan uit dat ik ongi word morgen,zo ja,dan is mijn cyclus helemaal een ramp,en ga ik over op evotesten.
Hou jullie op de hoogte hoor.
@Beate wrote:
@Vlinder83 wrote:Beate, zou niet al te veel afgaan hoor op die berekening :hug: .Waarom zou sporten overigens een verminderde kan op zwangerschap geven dan :think:
Dit was de reactie:
Overmatig sporten kan de vruchtbaarheid verminderen. Dat geldt voor meisjes of vrouwen die wedstrijdsport beoefenen, danseres zijn, overmatig trainen in de sportschool, triatlon beoefenen of de marathon lopen. Zij lopen het risico van menstruatieproblemen. De vruchtbaarheidshormonen die de menstruatiecyclus aansturen, kunnen ontregeld raken.
Dat staat op meerdere sites, heeft te maken met het uitblijven van de eisprong. Maar het kán, het hoeft dus niet per definitie zo te zijn, laten we hopen dat het bij jou niet het geval is. Maar voel jij je eisprong? Of spot je die dmv ovutesten? Of heb je eigenlijk geen idee hoe het zit met je eisprong, misschien dan toch handig om dat in kaart te brengen zodat je een beetje weet waar je aan toe bent?
Welkom littlelovebug!
Squirrel, ja onze leeftijd is niet echt een voordeel helaas, maar die verminderde kans zit 'm dan in de termijn, dat het wat langer kan duren.