aug baby, wat voor kleertjes?

de titel zegt het al: wat voor kleertjes koop je voor je baby als je in aug. uitgeteld bent?

ik was wat op internet aan het rondstruinen naar leuke kleertjes (unisex) maar struin eigenlijk op het feit dat ik niet weet wat ik mijn baby dan aan moet geven…

romper met korte mouw en dan gewoon boxpakje/broekje shirtje met lange mouwen?

en heb je ook gewoon zon lief leuk schattig mutsje nodig dan??



pfff vond een feb. kind toch wel wat makkelijker :mrgreen:



en iemand nog leuke sites voor geweldig leuke pakjes?

Lastig he? Hier uitgerekend in juni en ik weet het ook niet goed. Het kan rotweer zijn, het kan ook een hittegolf worden. Ik heb gewoon wat setjes met lange broek en lange mouwen, rompers met lange én korte mouw, en we zien wel. Is het koud, dan doen we wat meer laagjes aan. Is het warm, dan volstaat een rompertje ook. :slight_smile:



Mutsjes heb ik wel liggen, omdat ik ze zo leuk vind staan. :shifty:

haha ik vind mutsjes ook gewoon zo leuk en schattig :inlove:

en ben blij dat ik niet de enige ben die het lastig vind… vorig jaar was het rond mijn uitgerekende datum bloed en bloed heet, maar het jaar daarvoor zaten we binnen op verjaardag sz, dus het kan idd alle kanten op… maar idd mis maar gewoon van alles wat in huis halen. bedankt voor je reactie in elk geval!

Kaya is een juli-kindje, voor haar had ik rompertjes met lange en korte mouwen, ook shirtjes met lange en korte mouwen. Uiteindelijk was het niet zo heel warm, dus had ze altijd lange mouwen aan. Als ze een kort rompertje aan had dan ging daar dus een lang shirtje over, had ze een lang rompertje aan dan ging daar een kort shirtje over.

Pas als het echt heel warm was en ik aan haar merkte dat ze lag te zweten dan werden het 2x korte mouwtjes. IK heb haar eigenlijk uberhaupt amper in alleen een romper laten liggen.

Mijn kinderen zijn alle 3 van augustus, ze hebben gewoon romper, sokjes, broekje, tshirt lange mouwen gedragen de eerste tijd. Ook de tweeling die net voor dat bloedhete weekend afgelopen augustus geboren werd (de eerste dag zelfs rompers met lange mouwen). Thuis geen kruiken nodig gehad en mutsjes maar 2 dagen geloof ik (maar ben ook niet zo van de mutsjes, ze hadden haar, dat mocht gezien worden :wink: )

ook in de zomer is het belangrijk dat het hoofdje goed warm blijft, energie van het kindje kan dan lekker naar groeien gaan. Ik merkte met mijn eindjulibaby wel dat materiaal heel veel verschil maakte. Ik durfde aanvankelijk niet teveel wol/zijde te kopen omdat ik bang was dat dat toch te warm zou zijn, maar de dagen dat hij katoen droeg lag hij soms echt te zweten, met een rompertje en mutsje van wol/zijde had hij daar nooit last van. Altijd lange mouwtjes aan gehad, de heetste dagen alleen een romper met lange mouw en een dun zijden broekje.

Ik vind het gevoelsmatig niet oke om zo’n hummeltje onbedekt/onbeschermd te laten, dus investeer dan liever in de juiste temperatuurregulerende materialen.

Hier een augustus en een september kind… Elise ( van augustus) heeft warme dagen meegekregen maar veel van die dagen droeg ze gewoon lange mouwtjes. Wel korte mouw rompertjes, maar we hadden ook wel lange mouw rompertjes die ze gewoon gedragen heeft. Mutsjes heeft ze in de kraamweek opgehad. We hadden denk ik 2 shirtjes met korte mouwtjes en 1 kort broekje. Het broekje heeft ze nooit aangehad.



Thijs is van september en alhoewel het de laatste week ook wel redelijk warm was, heeft hij helemaal geen zomerkleding meer aangehad. Alles lang.

Hier een meisje die geboren is toen het 28 graden was, ze had gewoon een romper lange mouwen aan en als het te koud zou worden had ik een soort van bodywarmer maar dan van katoen.

Bij de romper een lekker luchtig broekje en dat was het…

maar het ligt ook aan het weer want de afgelopen 2 jaar was het slecht weer op haar verjaardag en dus een stuk kouder.

hier een sept. kind,



maar gewoon lange mouwen, romer korte mouw. en sokkjes enzo.



zou zo;n kleintje niet meteen in blote armen of benen leggen.

Aangezien babies hun warmte niet zelf kwijt kunnen raken, zou ik ook echt uitkijken met te warm aankleden als er buiten een hittegolf gaande is.

Onze jongste is van eind juni. Ze kreeg rompers met korte mouwen, en een broekje met lange pijpen en shirt met lange mouwen aan, en een mutsje.

Maar toen ze een week oud was, was het buiten 35 graden, toen bleek ze totaal over verhit met haar mutsje en lange mouwen :oops: Toen lag ze dus zonder mutsje en met alleen een romper zonder mouwen. Het ligt er dus helemaal aan hoe warm het is.

Sebastian werd midden in een hittegolf geboren in juli, het was 34 graden op die dag.

nu zijn mijn kindjes niet koud aangelegd, en Sebastian heeft een aantal dagen overdag alleen maar een romper aangehad. hij had gewoon uitslag van het warme weer.



ik zou rekening houden met normaal weer, als het erg warm wordt kun je je kindje gewoon een romper (korte of zonder mouw) met broekje aan doen en anders doe je er nog een shirtje over.

elk kindje is anders, dus het blijft lastig inschatten.

in de hittegolf van afgelopen augustus lag mijn dochtertje toch echt in alleen een korte/lange mouwen romper met 2 dagen oud en zonder muts



maar het was ook een flinke meid die ook nu het rond het vriespunt is nog met rode warme wangen in de kinderwagen zit 8)



augustus kan net zo goed niet warmer dan 20 graden zijn, ik zou dus voor laagjes gaan, dan kan je altijd weglaten toch?

Ik ben voor beide aan het shoppen… Lange mouw en korte mouw… Heb ook al 2 jasjes die wat warmer zijn.



Mijn moeder had mij toen ik klein was vaak zat ik alleen luier of korte mouwen romper liggen (mei-kimdje) en als het wat kouder was 's ochtends/'s avonds met wandelen (hondje moet ook uit ;)) een romper met korte mouw en een pakje er over (wat dikker dan t-shirt stof…)



Nuttige tip die ik ook kreeg, kleed je kindje niet warmer dan je jezelf zou kleden, wel n acht nemend dat hoofdje niet moet afkoelen…

Volgens mij is het advies je baby altijd 1 laagje méér te geven dan jezelf :wink:

De kans op een hittegolf is klein dus ik zou altijd zorgen voor voldoende kleertjes in allerlei soorten, kort en lang. En idd laagjes.

zomershirtjes kunnen altijd met een longsleeve of romper met lange mouwtjes eronder :wink: of een vestje :wink: Korte broekjes in 50/56 zou ik hoe dan ook niet doen. Als het ECHT te warm is kan altijd de broek gewoon uit :wink:

Hier altijd.een mutsje opgehad… En rompertje en broekje met lange mouw idem met shirt. We nj oesten er nog lang ook snachts twee kruuken bijdoen!

@Marlous79 wrote:

Volgens mij is het advies je baby altijd 1 laagje méér te geven dan jezelf :wink:

De kans op een hittegolf is klein dus ik zou altijd zorgen voor voldoende kleertjes in allerlei soorten, kort en lang. En idd laagjes.




mijn cb arts zei gewoon het zelfde als jijzelf en niet een laagje meer, maar goed bij ons is het nog steeds eerder een laagje minder haha

Ja bij ons scheelt het ook erg naar welke ouder je kijkt :smiley:

Ik heb het altijd koud, mijn man altijd warm en ik heb twee warme kindjes. Die ik dus regelmatig te warm heb aangekleed :oops:

ik lees mee :mrgreen: