audiologisch centrum

hoi

mijn tweejarige zoontje (in mei wordt hij 3) is niet zo’n prater.

Hij leert het moeilijk en onthoud het slecht. verder heeft hij een kleine woordenschat voor zijn leeftijd.

Hij weet het wel heel handig op te lossen allemaal maar we hebben donderdag toch een intake bij het audiologisch centrum. heeft iemand hier ervaring mee?

bedankt alvast!

hallo Maantje,

ik wil eerst zeggen: ik heb er geen ervaring mee (met audiologisch centrum bedoel ik).

Maar ik heb wel ervaring met een jongetje dat heel laat begon te praten.

Toen Michaël zo oud was als jouw kindje, sprak hij ook amper. Losse woordjes, ja, maar 2-woord of 3-woordzinnetjes, no way.

Hij wees ook veel aan, dus soort van gebarenbabbel.

Sinds hij 3 is (°3/11/2005) , babbelt hij heel vlot. Ja echt, “zomaar ineens”. In enkele weken tijd was het zo’n verschil dat onze omgeving keek van :shock: wauw !!!

Hij is ineens enorm vooruit gegaan en praat nu hele lange zinnen, zoals u en ik dat doen. Hij vervoegt het werkwoord; gebruikt mijn/zijn/haar enz…

Ik bedoel eigenlijk te zeggen:

Misschien is jouw kindje binnen enige tijd een even grote spraakwaterval als Michaël.

Uiteraard is het ok om ff één en ander te checken maar ga nog niet panikeren (ik zeg ook niet dat je panikeert hé). Och, ik weet nu eigenlijk niet goed hoe ik dit laatste deeltje wil schrijven, maar ik hoop dat je snapt wat ik wil zeggen.

In ieder geval: heel veel succes !

liefs

Gerda

Huh, je had toch al een toppic geopend?

Mijn reactie stond er ook bij, waar is die toppic gebleven?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3361375&highlight=#3361375

@spooky wrote:

Huh, je had toch al een toppic geopend?

Mijn reactie stond er ook bij, waar is die toppic gebleven?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3361375&highlight=#3361375

dat vroeg ik me ook af :think: