audiologisch centrum

hoi

mijn tweejarige zoontje (in mei wordt hij 3) is niet zo’n prater.

Hij leert het moeilijk en onthoud het slecht. verder heeft hij een kleine woordenschat voor zijn leeftijd.

Hij weet het wel heel handig op te lossen allemaal maar we hebben donderdag toch een intake bij het audiologisch centrum. heeft iemand hier ervaring mee?

bedankt alvast!

hallo Maantje,

ik wil eerst zeggen: ik heb er geen ervaring mee (met audiologisch centrum bedoel ik).

Maar ik heb wel ervaring met een jongetje dat heel laat begon te praten.

Toen Michaël zo oud was als jouw kindje, sprak hij ook amper. Losse woordjes, ja, maar 2-woord of 3-woordzinnetjes, no way.

Hij wees ook veel aan, dus soort van gebarenbabbel.

Sinds hij 3 is (°3/11/2005) , babbelt hij heel vlot. Ja echt, “zomaar ineens”. In enkele weken tijd was het zo’n verschil dat onze omgeving keek van :shock: wauw !!!

Hij is ineens enorm vooruit gegaan en praat nu hele lange zinnen, zoals u en ik dat doen. Hij vervoegt het werkwoord; gebruikt mijn/zijn/haar enz…

Ik bedoel eigenlijk te zeggen:

Misschien is jouw kindje binnen enige tijd een even grote spraakwaterval als Michaël.

Uiteraard is het ok om ff één en ander te checken maar ga nog niet panikeren (ik zeg ook niet dat je panikeert hé). Och, ik weet nu eigenlijk niet goed hoe ik dit laatste deeltje wil schrijven, maar ik hoop dat je snapt wat ik wil zeggen.

In ieder geval: heel veel succes !

liefs

Gerda

Huh, je had toch al een toppic geopend?

Mijn reactie stond er ook bij, waar is die toppic gebleven?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3361375&highlight=#3361375

@spooky wrote:

Huh, je had toch al een toppic geopend?

Mijn reactie stond er ook bij, waar is die toppic gebleven?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3361375&highlight=#3361375

dat vroeg ik me ook af :think:

hoi Gerda, dank voor je reactie! het kan idd. nog best dat hij gaat praten maar het cb heeft hem toch doorverwezen voor als er meer aan de hand mocht zijn…

Hoe eerder je er bij bent hoe beter het is voor de verdere spraakverloop.

bovendien is het zo dat hij de ziekte van lyme heeft gehad en dit kan ook je spraak orgaan aantasten :cry:

het kan ook zijn dat hij bepaalde toonhoogte niet hoort zoals spooky al eerder schreef. dat gaan ze nu dus uitzoeken.

Ik ben niet erg paniek maar als ‘juf’ zie ik wel dingen die er in het leerproces niet goed gaan. bijv. dat hij dingen kan zeggen en dat het dan weer 'weg’is. ook klanken die hij bij het ene woord wel kan makne lukken bij een ander woord weer niet.

weet het niet precies te beschrijven maar er hapert wel iets…

bedankt voor je reactie in ieder geval :thumbup: