Aubergine vraagje

Hoe ziet bij jullie aubergine eruit als je het gekookt hebt? :angel:

Niemand die ooit aubergine heeft gekookt :think:

nee ben ook wel benieuwd

het ligt eraan wat je onder ‘koken’ verstaat. Als je daarmee klaarmaken bedoelt, dan kan ik je wel wat vertellen, maar als je bedoelt in kokend water gaar laten worden, dan zou ik het niet weten, das namelijk niet de manier waarop ik het klaarmaak.

Aubergine kan nogal verschillende vormen aannemen al naar gelang de bereiding. Als je het goed doorbakt, dan wordt de binnenkant, die normaal een beetje lichtgroen/wit is beige-achtig. En hoe gaarder hoe snotteriger.

Jasper vind aubergine heerlijk: in plakjes snijden en dan in wat olijfolie aanbakken :drool:

Met koken bedoel ik echt koken in water. Als je dat doet verschijnen er namelijk eerst wat bruine stippen en als ik het pureer is het een soort bruine drap. Vroeg me gewoon even af of dat normaal is. Zag er niet zo smakelijk uit namelijk. Maar ik zal het wel merken wat Ruben er van vindt :wink:

Aubergine wordt sowieso heel snel bruin. Als je hem in plakjes snijdt en 5 minuten wacht, zitten er al bruine stippen op. (net als bij een appel zeg maar, die moet je ook niet te lang laten liggen)

Het ziet er niet lekker uit, maar het lijkt me geen kwaad kunnen verder. (genoeg aubergines gegeten, en ik leef nog steeds :wink: )

Zelf heb ik ook geen ervaring met koken van aubergines, ik bak ze altijd met olijfolie, veel knoflook en verse kruiden (rozemarijn, basilicum).

Of ik verwerk ze in de moussaka.

Jasmijn vind aubergine gekookt erg lekker :sick: . Ik zal het ook eens in olijfolie bakken,kijken wat ze er van vind.Lijkt me een stuk smakelijker. Om op je vraag terug te komen, aubergine ziet er inderdaad zo uit als je het kookt dus dat is normaal.Lekker is anders :eh:

gestoomd: bruingrijs. Beetje vies kleurtje eigenlijk.

Groetjes,

Femke

wit met buine stipjes inderdaad maar verder volgens mij gewoon goed :slight_smile: