Au ze bijt

Onze kleine meid heeft 2 tandjes onderin en tijdens het voeden bijt ze, en dat doet echt zeer, aan de linkerkant bij mij staat gewoon de afdruk van haar 2 tandjes. En als ze bijt dan doe ik meteen mijn vinger er tussen voordat ze gaat trekken, dan is ze dus los en zet ze het op huilen omdat ze nog niet genoeg gehad heeft dus het voeden is nu niet meer ontspannend, kijk er gewoon tegen op om te gaan voeden omdat ik weet dat ze weer gaat bijten, zit er zelfs aan te denken om het nu maar af te bouwen met de kolf, maar vind dat eigenlijk erg zonde heb best wel moeite gedaan om zover te komen met borstvoeden, maar dat bijten oohh echt ze zet gewoon haar kaakjes op elkaar en hard ook, dus heeft iemand misschien een goeie tip om van dat bijten af te komen, op deze manier is het voeden gewoon niet leuk meer, voor haar niet maar ook voor mij niet.

Dat is idd niet fijn zeg, ik kan me voorstellen dat je zo tegen het voeden gaat opzien :frowning: Je dochtertje heeft dus inmiddels twee tandjes die goed door zijn. Kan het zijn, dat er misschien alweer een volgende aan zit te komen? Dan kun je proberen om de irritatie/pijn die ze daarvan heeft te verlichten door bijvoorbeeld haar tandvlees voorzichtig te masseren of door een gekoelde bijtring aan te bieden.

Soms zetten kindjes ook nog wel eens de kaken op elkaar als de melkstroom nog niet op gang is of als deze afneemt. In dat geval kun je wellicht uit de voeten met de volgende tips, die op het borstvoedingsforum te vinden zijn: klik.

Hopelijk is deze fase snel weer over, zodat je weer gewoon lekker ontspannen kunt voeden…

Ik heb geen tips voor je… Om die reden ben ik zelf na 8 maanden bv nl gestopt. Marie beet me tot bloedens toe als de tsr te lang op zich liet wachten. O wat ben ik boos geweest en ik heb soms zitten janken van de pijn. Omdat ik er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee was (steeds kolven en de stuwing als ik dat niet op tijd kon doen, het geen alcohol drinken, onze bruiloft met alle regeldingen eromheen) ben ik gestopt. Maar ik denk dat als ze niet had gebeten ik er wel langer mee door was gegaan.

Hopelijk is het van korte duur en kun je haar nog lang zelf voeden! :hug:

Nynke heeft het ook gedaan, en dat was ook zo ineens weer over.

Ik durfde idd bijna niet meer te voeden, die vlijmscherpe mesjes :?

Ze heeft een paar keer tot bloedens toe gebeten, en net toen ik er helemaal klaar mee was, stopte ze, en heb ik haar nog tot 22 maanden gevoed.

Hopelijk is dat bij jou ook snel zo :hug:

Ilse beet ook bij het doorkomen van tandjes. Gelukkig niet tot bloedens toe.

Wat hier hielp was liggend op bed gaan voeden. Bij afleiding ging ze namelijk met de tepel tussen de tanden rondkijken. En zodra ze gaat bijten loskoppelen. Ze is nu bijna 1 jaar, heeft 8 tanden en ik geef nog steeds BV. Ze bijt eigenlijk nooit meer. Ik ben nog nooit tot bloedens toe gebeten.

De tips in de link van Yvonne zijn ook hele goede tips.

Bedankt allemaal, en de link van yvonne heb ik gelezen, en dat samen met jullie ervaringen heb ik toch weer een beetje hoop, ik moet het vertrouwen weer terug hebben, ze heeft me nog niet tot bloedens gebeten maar wel dat de afdrukjes van haar tandjes er in staan, maar ik zit er ook meteen met mijn vinger tussen als ze een poging doet tot bijten, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.

Hey Allemaal,

Even hoe het nu gaat, op zich overdag best goed dan bijt ze niet, maar bij de laatste voeding savonds bijt ze me wel, ze begint er meteen mee ik leg haar aan en het eerste wat ze doet is bijten, zodra ze dat doet haal ik haar er af, maar ze maakt er een spelletje van lijkt het want ze bijt en laat zelf los dan wil ze er weer aan en bijt ze weer en laat ze weer los enz enz enz, ja wat ik hier nu mee moet weet ik dus niet, ik vind het erg lastig, want die laatste voeding heeft ze wel nodig, ze is zelf ook zo onrustig dan, voordat ik haar aanleg duw ik aan de bovenkant van mijn borst zodat er al een beetje melk uit komt dus dat ze niets krijgt kan dan niet omdat het er al is, ja erg lastig, we moeten dit patroon weer zien te doorbreken dat ze rustig is en rustig gaat drinken, en niet dit spelletje gaat spelen.

Nette wat knap dat je nog live voedt.

Misschien een idee om de avond het eerste stukje te kolven en in een flesje te geven en daarna aanleggen. Wie weet als de eerste honger is gestilt dat ze iets “liever” met jou is

hier ook een (beginnend) bijtertje met 1 tandje… Ik word er eigenlijk best verdrietig van, omdat ik zo graag borstvoeding geef en zo blij ben/was dat het al bijna 6 maanden lukte…

Thijs zijn tandje is nu zo goed door, dat hij ook echt kan bijten, de afgelopen maand kwam hij door en viel het nog wel mee maar nu zet hij echt aan het (bijna) einde van zijn voeding zijn tand in mn borst… Ik vervloek hem dan echt :? :cry: :roll: Hij kan er niets aan doen, maar doet zo’n pijn! Ik wissel dan wel nog even van borst en soms ben ik ‘op tijd’ om hem los te koppelen, maar na 2 of 3 bijten na aanleggen ben ik er voor die voeding eigenlijk wel klaar mee…

Ik ga als ik thuis ben even de tips lezen ( nu werken, maar net gevoed en hij deed het weer :cry: dus dacht meteen even zoeken )

Och jeetje mlk toch ik had precies het zelfde ik was ook zo blij dat het lukte en dat het zo goed ging, ik zat met mijn vinger er echt naast en zodra ik haar kaakjes naar beneden zag gaan had ik mijn vinger er al tussen, op een gegeven moment weet je precies welke beweging er bij het bijten hoort, ik zat er echt niet meer ontspannen bij, maar na een paar keer niet bijten kreeg ik weer een beetje vertrouwen, maar ze bleef zo af en toe toch bijten, ik hoop zo voor je dat het beter word want dit is iet leuk zo, maar nu zitten we hier met een ander probleem, ons meiske wil niet meer uit mijn borst drinken, ze zet zich helemaal van mijn borst af en huilen en als ik haar er dan toch op krijg is ze binnen 2 tellen er weer af, ze wil echt niet meer, heb verschillende houdingen geprobeerd maar echt het lukt niet meer, en dit zomaar ineens van de 1 op de andere dag, we zijn nu al een paar dagen bezig maar het lukt niet ze wil niet meer, ik vind het vreselijk, maar het probleem is drinken uit een flesje of tuitbeker kan ze niet het lukt niet ze bijt er alleen maar op en krijgt niets binnen, hoe krijg ik ons meiske weer aan het drinken, ze moet drinken wie heeft de tip… ik ben maar gaan kolfen ja mijn borsten zitten echt zo vol, nu maak ik van de melk maar dunne pap en geef ik het haar in een kommetje met een lepeltje.

Jeetje, da’s ook lastig… Is het al lang of net? Misschien tijdelijk? Als jesse niet wilde drinken gaf ik afgekolfde melk in flesje en kneep ik af en toe in de speen, dan schoot de melk zo naar binnen, beetje hetzelfde als met bv soms. En pap is anders ook een goed idee. Fles blijven proberen, maar misschien kan je de waarom oook achterhallen? Dan is hett makkelijker ook een oplossing vinden…

nou ik ga weer tukken na een nachtvoeding…

Nette, ze is nog te klein om zelf af te gaan bouwen, misschien is ze een keer geschrokken ofzo aan de borst, of smaakt de melk anders?

Gewoon rustig blijven aanbieden, lekker met haar in bed duiken zodat ze alle kans heeft.

Ja ik ben nog steeds bezig met aanbieden, maar helaas ze wil nog steeds niet, als ik naar haar kijk dan zou je denken er is iets gebeurd tijdens het voeden zo komt ze over, maar ik zou niet weten wat, het is altijd vol liefde en rustig dat ze bij me drinkt, maar ik hou nog even vol, en als ze echt niet wil ja dan weet ik het echt niet meer…

mlk, en hoe gaat het bij jou nu?

Wat vervelend zeg, ik hoop dat je haar nog aan de borst krijgt. Hier gaat het redelijk, ik probeer in de gaten te houden wanneer. Hij ‘klaar’ is en dan haal ik hem meteen van de borest af. Voorlopig werkt dat goed.

Ik heb besloten te stoppen met aanbieden van mijn borsten, als ik haar er wel op krijg bijt ze me meteen, en er is een derde tandje opkomst bovenin dus dat bijten doet echt vreselijk zeer plus dat ze zich enorm afzet van mijn borst en huilt, ik heb meerdere dagen en meerdere keren op een dag aangeboden maar ze wil niet het word een strijd en dat moet niet, ik ben aan het kolven, en bouw het af hoe jammer ik dat ook vind, maar dit gaat gewoon niet mijn borsten doen gewoon zo pijn van al dat gebijt van haar dit is niet leuk meer, we waren bezig met een kommetje en een lepeltje haar de voeding te geven wat ik had gekolft omdat ze niet uit een flesje kan drinken, maar nu heb ik een flesje en een goeie speen waar ze uit kan drinken het gaat nog niet super maar ze moet oefenen, heb namelijk al meerdere flesjes en spenen geprobeerd maar dat lukte echt niet ze beet er alleen maar op, maar uit deze zuigt ze en krijgt ze haar voeding binnen gelukkig.

:hug: jammer dat je meisje blijft bijten… lune heeft mij ook een paar keer gebeten maar gelukkig nu al een poosje niet meer. moet ook eerlijk zeggen dat ik toen geroepen heb dat als ze zo door bleef gaan ik zou stoppen, het doet gewoon zo’n pijn! knap dat je het nog zolang volgehouden hebt ondanks het bijten!