Au, stroomschok.

Ik kreeg net een gigantische stroomschok van mijn wasmachine.

Heb dat kreng meteen uitgezet.



Ik voelde het op mijn hand, bij mijn duim en deed verder niet echt pijn, nu doet me hele arm pijn :cry:

Hoeveel stond erop?

Had laatst op tv bij één of ander medisch programma een man gezien die ook onder stroom had gestaan en die moest voor een ECG. Weet niet meer waar hij onder stroom had gestaan maar dat had wel 20-30 seconden geduurd geloof ik. Zou anders toch even bellen als nu je hele arm pijn doet.

Weet ik niet hoeveel er op stond, gewone normale stroom kwam vanuit de stekker… die schijbaar kapot is, wat ik , maar ook Roy niet wist.



Dus die gaat gemaakt worden door reparateur, want zo kan dit niet.

Riley kan er niet bij, want hij is boven het aanrecht, maar toch.

Ja dat heb ik ook eens gezien.

Die man kreeg een hartfilmpje ed…

Ik heb ook eens een schok gehad van een schemerlampje. Duurde maar een seconde, maar mijn arm heeft de hele avond getinteld. Ik denk niet dat het kwaad kan, hoor. Schoonpa staat ook regelmatig onder stroom en die leeft ook nog! :lol:

hihi ik sta ook regelmatig onder stroom maar dat komt omdat ik statisch ben aangelegd (roltrappen levens gevaarlijk met mij in de buurt)



maar da’s natuurlijk wel iets heel anders dan 220volt door je heen krijgen. als het anders voelt dan tintelend zou je als je het niet vertrouwd de hap kunnen bellen lijkt mij??

Mijn hub is gediplomeerd electriciën en die zegt dat je bij een flinke stroomstoot idd even een ecg moet laten maken omdat je hart dan uit zijn ritme kan raken. Dus als je ook maar ergens last van krijgt meteen naar de EHBO hoor!

Ja ik wacht het nu nog even af, het word niet erger, maar is wel gevoelig.

Als het om 23.00 erger is ga ik bellen.;

Mijn man heeft al vaker onder stroom gestaan en die vraagt of je hartkloppingen hebt of dat je zweet of het warm hebt. Zo ja, dan moet je de dokter bellen!

@Sweet-Love wrote:

Ja ik wacht het nu nog even af, het word niet erger, maar is wel gevoelig.

Als het om 23.00 erger is ga ik bellen.;




Ja maar het gaat dus niet om je arm maar om je hart. Ik zou dus voor de zekerheid even bellen.

geen hartkloppingen, warm of licht in me hoofd.

@Sweet-Love wrote:

geen hartkloppingen, warm of licht in me hoofd.




Hij denkt dat het dan wel mee zal vallen, maar kijk het voor de zekerheid even aan en bij twijfel even bellen met de HAP.

mijn vriend werkt ook met stroom.



Hij heeft tussen de 10.000 en 30.000 volt in zijn hand gekregen en gelukkig stond hij tegen een geaarde paal en was is hij linshandig want via die paal is de stroom eruit gegaan.



Hij is naar het zkh geweest voor onderzoeken en wij kregen een wekadvies.



Hij heeft het gelukkig overleeft… maar is soms statisch

en zegt ook als de stroom uit valt “ik help wel een handje”

Sweet, hoe gaat het nu? Nog last? :hug:

Nog wat last van me arm, maar stukken minder.

Bedankt voor het vragen.

gelukkig gaat het al wat beter. Ik heb het nog nooit gehad dus ik kon je geen advies geven.

@Sweet-Love wrote:

Nog wat last van me arm, maar stukken minder.

Bedankt voor het vragen.




Oh gelukkig, dan loopt het dus met een “sisser” af :wink: