Au au mijn buikspieren en banden

Ik heb zaterdag een dagje Efteling gedaan. Ik wist al van tevoren dat dit geen goed plan was :wall: , maar ik wilde zo graag nog gaan :oops: . (Heb stuit, bekkenbodem en bekkenklachten) Ik ben vooraf naar de fysio geweest en maandag ook achteraf. Einde van de dag wilde ik alleen nog maar zitten en eenmaal thuis was ik echt uitgelopen voor die dag. Zondag werd het nog erger, maar nu ging de pijn in mijn buik overheersen en kon ik steeds minder. Maandag was het zo erg dat ik amper kon lopen, alleen gebukt met moeite en tillen of trap op was een ramp. Omdraaien in bed, liggen, alles deed zeer, echt ging door de grond en heb echt tranen gelaten van de pijn (en geloof me ik kan best iets hebben) De fysio lachte me vierkant uit (bij wijze van spreken) want ik zei dat ik niet zo’n last had van het bekende probleem maar meer van mijn buik (tja zegt ie, je gaat toch ook geen marathon lopen met een zere enkel haha, maar hij snapte mijn keuze wel) Bleek de boel van stuit tot schaambeen enz allemaal scheef, maar dat voelde ik niet meer omdat mijn buik zo zeer deed. Alles weer recht gezet en dat scheelt! Blijken mijn buikspieren en banden alles te zijn gaan opvangen omdat de rest het niet meer kon. Soort van spierpijn, overbelasting en dat gaat vanzelf minder worden met een aantal dagen. Het is vandaag al wat minder maar oh oh wat doet het af en toe nog zeer. Weet niet zo goed wat ik moet en wil gewoon bewegen! Ik heb al een kruik geprobeerd, smeersel van vsm wat mag, warm bad, maar echt helpen doet het nog niet. Paracetemol haalde de scherpe kantjes weg, zodat ik in ieder geval een beetje kon slapen.



Mijn vraag dus…iemand nog tips, verlichting, sneller overgaan van de klacht? Ik hoop het! alvast bedankt!!

hoihoi



ga naar de chiropractor. Mij heeft dat veel beter geholpen dan de fysio



groetjes

marlies

lekker gaan zwemmen dat haalt de druk van je buik wel af hoor!!



sterkte :hug:

@marlies wrote:

hoihoi



ga naar de chiropractor. Mij heeft dat veel beter geholpen dan de fysio



groetjes

marlies




Hier idem…niets dan lof over de chiropractor.

heb je al een bekkenband? Die hielp bij mij goed als extra steun! Chiropractor heb ik geen ervaring mee.



En voor de rest; op je kont zitten, liggen of even lopen en deze 3 dingen goed afwisselen, zodat je niet stijf wordt.

NIET traplopen (of zo weinig mogelijk)

NIET bukken (of zo weinig mogelijk)



Als je nu al overal zo’n last van hebt, wordt het alleen maar erger, dus spaar je krachten. Ik had net als jij bij week 25 ook precies hetzelfde overal last van. Tegen week 37 kon ik alleen nog maar als een 80-jarig vrouwtje schuifelen. Ik zweer het; bejaarden zaten me uit te lachen als ze mij voorbij zagen schuifelen, voetje voor voetje. Ik kon mijn benen niet eens meer normaal optillen. Ging op het laatst ook 2x per week naar de bekkenfysio.



Nu 4 maanden na de bevalling is het nog niet helemaal de oude. Dus wees voorzichtig met je lijf!!

O meissie wat herkenbaar.

Ik zit al vanaf week 20 thuis met buik en rugklachten. WSS ook doordat die banden zo aan mijn rugspieren trekken.

Soms gaat het even, dan doe je wat en heb de dag erna en soms juist die dag daarna mega veel pijn.

Paracetamol tot 6x per dag is idd het enige wat kan en helpt maar een beetje.

De enige remedie die ik gevonden heb is niets doen en alleen maar liggen, hangen en zitten en naar de manueel 1 x per week en verder:

BEVALLEN.

Ik ga dat uiterlijk morgen of overmorgen doen omdat ik het echt neit meer trek(heb nog 2 kindertjes rondhobbelen), maar voor jou is het echt nog evenwat te vroeg. Kop op meis, er komt een eind aan…ooit. sterkte

Oooh ik heb momenteel ook zo’'n last van een soort spierpijn. Als ik opsta lijkt het wel of het helemaal uitgerekt wordt. Het is echt een heel vervelend gevoel.

Nou ligt mijn kindje ook nog eens heel erg laag dus dat voel ik dan ook wel.

Ook heb ik last van mijn onderrug en stuitje. Echt heel erg vervelend allemaal.

Zit hier nu op mijn werk, maar zou liever thuis willen liggen…