Aspergesvraagje

Hoi hoi



Ik heb een vraag over asperges. Mijn buurvrouw kwam donderdag hier aan de deur met asperges die ze in een theedoek had gewikkeld en asperges die uit de diepvries kwamen maar die regelrecht de koelkast in zijn gegaan. Aangezien zij op het punt stond op vakantie te gaan, heeft manlief niet gevraagd hoe lang die asperges al in de theedoek zaten en wanneer die andere asperges uit de diepvries zijn gekomen.



Nu mijn vraag: Zouden ze nog goed zijn en hoe kom ik daarachter?



Groets!

Hhmm. Vanaf donderdag wil zeggen dat jij ze in ieder geval al drie dagen in huis hebt. Ruiken ze nog fris?

Als bij iets nog gewoon goed ruikt dan eet ik het gewoon.

asperges zijn het lekkerst als je ze meteen eet. als je ze in een vochtige theedoek in je koelkast bewaard, zijn de volgens mij nog 2 of 3 dagen te bewaren. Ik zou, als ze niet raar ruiken of zo, er in jouw geval een soepje van trekken.

Dat is ook een goed idee :thumbup:

Ja ik zou er ook een soepje van trekken, hebben wij vandaag ook gedaan :thumbup:

Die diepvriesasperges zijn al ontdooid? Dan worden ze er niet lekkerder op. Die kun je beter meteen bevroren in een pan doen.

@fiep klophout wrote:

asperges zijn het lekkerst als je ze meteen eet. als je ze in een vochtige theedoek in je koelkast bewaard, zijn de volgens mij nog 2 of 3 dagen te bewaren. Ik zou, als ze niet raar ruiken of zo, er in jouw geval een soepje van trekken.




Zou ik ook gedaan hebben. Heerlijk… aspergesoep :drool:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ze weggegooid want ik vertrouwde het niet. Volgende keer beter :smiley:



Slotje :mrgreen: