onze buren zijn asielzoekers. We hebben niet echt veel contact met ze. Nu zag ik vanmorgen de verloskundige daar binnen gaan, en even later met de buurvrouw hoogzwanger vertrekken. Ik denk dus dat ze naar het ziekenhuis zal gaan, want tja waarom gaat de verloskundige anders met een zwangere weg he.
Nu hebben wij het hoofdstuk babys afgesloten en hier slingeren nog wel wat babydingen in huis. Ik was zoekende wat met die dingen te doen, en nu dacht ik, misschien is het wat voor hen. Maar ik wil ze niet tegen het hoofd stoten, misschien hebben ze wel budget gehad om de babyuitzet aan te schaffen. Ik weet het niet. Wie weet dat wel?
Ik zeg, bel aan en vraag?!
ze zijn nu naar het ziekenhuis
Ik zal alles eens verzamelen, en dan idd aanbellen en vragen. Zal engels en veel handen en voeten werk worden, omdat ze geen Nederlands spreken. Wie weet is dit een stapje naar contact.
:think: heb ooit van een taxi-chauffeur gehoord (die ook mensen terug moest brengen naar een AZC met een pasgeboren beebje) dat ze daar helemaal niks hebben, maar dat het tegelijkertijd ook niet gewaardeerd wordt door de mensen van een AZC dat er spullen worden gebracht omdat dit andere mensen jaloers zou kunnen maken.
Nu wonen jouw buren al in een ‘gewoon’ huis, dus zal er van jaloerse medebewoners geen sprake zijn, maar ik neem aan dat er dus ook geen budget zal zijn voor babyspullen van een AZC uit.
Maar: ik zou 't hoe dan ook aanbieden! Bij ons in de buurt wordt er ook heel veel onderling uitgewisseld, niemand die een ander dan tegen het hoofd stoot. Het is toch alleen maar lief bedoeld?
Het hangt af uit welk land ze komen. Heb je enig idee?
Sommige mensen willen alleen maar nieuwe spullen (wat ze overigens gewend zijn toen ze nog in eigen land woonden). Maar dat zal ook heel persoonlijk zijn.
Zo heb ik ooit een gezin uit een Afrikaans land gekend die hun 5e kindje kregen (hun 1e kindje hier in Nederland, de rest waren geboren in hun geboorteland) en alles nieuw gingen kopen (maar ze hadden geen geld, dus lening etc.) want ze wilden geen afdankertjes of 2e hands spullen.
hmm ik heb ze nog niet thuis zien komen,… maar zit natuurlijk ook niet heel de dag voor het raam. Ik loop er morgen wel even langs. Rompertjes en hydrofielen zijn morgen ook nog wel welkom neem ik aan.
Kwakje, ze komen uit een afrikaans land inderdaad, maar ik ga het hoe dan ook even aanbieden, misschien zijn ze wel super blij met de spulletjes. Als dat niet zo is, dan bied ik het aan bij een huis voor ongehuwde moeders.
Chantal, zo zal ik het ook (nog steeds) doen. Aanbieden en zien of ze het aannemen. :thumbup:
Wat lief dat je er gelijk aan denkt
Zou het inderdaad gewoon aanbieden. Of ze het aannemen is aan hun.
Ik zou het ook gewoon proberen, als ze het niet willen, dan zullen ze het vast aangeven toch?!
zou het denk ik ook gewoon aanbieden, als ze echt niets hebben is elke hulp meegenomen lijkt mij…
Zijn ze al thuis gekomen?
Wat je eventueel ook kunt doen, als je dat prettiger vindt, is de vk of kraamhulp aanschieten en aan haar / hem vragen. Die kunnen de situatie meestal wel inschatten.
ik zag dat de kraamzorg er was, dus ze zijn vast thuis gekomen,… maar ik heb moeders niet met beeb thuis zien komen. Nu zit ik ook niet heel de dag voor het raam uiteraard.
Ik heb een tas volgepropt met spulletjes. De buurman deed open, maar hij sprak slecht Nederlands, en hij begreep me niet. Heb hem de tas gegeven, en bij begon in het Somalisch tegen me te praten, maar dat verstond ik niet :lol: . Hij zei: boevouw en knikte… nam de tas aan en begon weer in het Somalisch hihi… Was wel grappig. Hij leek blij.
Ach we zien wel… ik hoop dat ze er veel plezier van zullen hebben.
als ie het aannam en vrolijk keek zal het goed komen toch
De kraamhulp snapt vast wat de bedoeling ermee is Dat zal trouwens toch ook lastig communiceren zijn voor de kraamhulp/verloskundige met de mama ( en ook met de papa natuurlijk )
ja dat lijkt me ook heel lastig… maar volgens mij is de oudste dochter ook in huis (17 ofzo) en die zal beter Nederlands spreken. De overige kindjes iig wel, die gaan hier naar school. Misschien krijgen ze vanuit hun ‘gemeenschap’ ook wel hulp die al meer Nederlands spreken. Wie zal het zeggen. Het is er vaak best druk met mensen (maar nu dus verdacht rustig hihi)
Ze hebben er vast wat aan :thumbup: Een glimlach zegt dan genoeg toch
@EstHe wrote:
Ze hebben er vast wat aan :thumbup: Een glimlach zegt dan genoeg toch![]()
Mee eens!
Lief van jou dat je ze wilt helpen.
Pluim voor jou!