Ik ben al ruim 7 maanden bv aan het geven en ik ben daar erg blij mee! Ik geniet er nog steeds van en Sean vindt het ook heerlijk. Ik kwam laatst bij het cb en toen zei de arts dat ik moest minderen met bv. Ik mocht hem max. 3 x per dag de borst geven. Daarna zei ze: Het is misschien makkelijker als je helemaal stopt en hem fv geeft. :shock: Ik besloot deze opmerking maar te negeren, want ik weet dat ik dan erg nijdig word. Thuis aangekomen vroeg manlief: en wanneer ga je afbouwen? Ik zei dat ik dat pas over een half jaar ofzo van plan was te doen. Toen zei hij: maar de arts zei… Pfff hij neemt alles heel serieus van wat de arts zei (volgende keer neem ik hem niet mee ).
Ligt het aan mij of is het raar dat de arts fv adviseert als je heel gelukkig bv aan het geven bent? Ik snap het als het niet lekker gaat met de bv, maar ik heb helemaal geen problemen en Sean geniet er nog steeds van.
Overigens geef ik bv op verzoek en hij krijgt nog lekker 4 keer de borst per dag (een enkele keer 3, maar dat bepaalt Sean en niet de troela van het cb!)
gewoon blijven geven hoor…nergens van aantrekken :?
was er een reden dat je niet meer zoveel mocht geven dan?
Idd, gewoon blijven geven! Wat raar (zacht uitgedrukt) dat een arts zo’n advies geeft… Wat je zegt, als jij gelukkig bent ermee en je kindje goed groeit (neem aan dat dat zo is), waarom zou je dan stoppen? :think:
Lekker doorgaan dus (en je man volgende keer thuis laten )
Fijn zulke artsen :thumbdown: :wall:
Laat me rden ze adviseerde zeker ook om al met 4 maanden te gaan bijvoeden? :wall: :wall:
Lekker naar jezelf luisteren, en als je door wil gaan met het geven van bv dan moet je dat lekker doen.
Je kindje en jijzelf zijn de enige 2 die bepalen of de bv genoeg is geweest, niet zo een betweterige cb arts.
en inderdaad je vriend niet meer meenemen.
maar ik herken het wel hoor, de mijne reageert ook altijd zo.
Ja maar de dokter zei :roll: :lol:
:-*
Ik zou het niet negeren en er op terug komen.
Vragen waarom hij het heeft geadviseerd en of hij wel genoeg over bv weet.
Ik neem aan dat hij het niet alleen tegen jou zegt.
:naughty:
Ik ben net verhuisd, dus ik zit nu bij een ander consultatiebureau dan voorheen. Over mijn vorige cb was ik best tevreden, maar ik vond het deze keer zulke vreemde adviezen (vb. als kind in bed huilt, gewoon laten huilen, hij houdt vanzelf op!). Sorry hoor, maar mijn kind huilt niet zomaar (in de meeste gevallen is hij gewoon zijn speen kwijt). Manlief weigerde toen ook naar Seans kamertje te gaan toen hij huilde, dus toen zei ik kwaad: Wiens kind is het nou? Die van ons of van de arts van het cb?
@madre: je hebt idd gelijk. Volgende keer trek ik wel mijn mond open, want ze zal deze dingen heus niet alleen tegen mij zeggen.
@kloos: omdat hij nu ook bijvoeding krijgt, hoeft hij niet meer zoveel bv. Ik moest hem dan maar diksap geven. Nou, ik heb liever dat hij bv binnenkrijgt dan diksap.
Iig bedankt voor de steun! Ik ga gewoon lekker door met bv geven!
Ohhhh wat een absurde arts!!! Daar wordt je toch kwaad van!! Heel goed dat je er iets van gaat zeggen! Jij staat stevig in je schoenen, super! :thumbup: Zo kan je hopelijk moeders die wat meer twijfelen ook helpen tegen die rare adviezen… Die arts zou direct zijn diploma moeten inleveren zeg!!! :evil: :wall:
Ik lees dat de arts zegt dat het makkelijker is.
Niet dat het beter is voor je kind, maar makkelijker voor jou.
Edit: bedoel dus, lekker doorgaan met je bv.
ben bang dat ik toch even gezellig met de arts was gaan babbelen over zijn beweegredenen om te adviseren vooral te stoppen met de bv ten gunste van kv.
Bij met name de middelste heb ik dat ook daadwerkelijk gedaan met de arts… ‘ik kon ook overwegen hypo allergene kv te geven’ (zoon had koemelk allergie en ik volgde dus koemelkvrij dieet om hem van koemelk vrije melk te kunnen voorzien dmv bv), dus ik ‘ik kan ook overwegen om het niet te doen’. Die arts vervolgens aantekening in het dossier: moeder vindt dat… ja dat vind ik… wou er overigens geen reactie van mij bijzetten, dat heeft de verpleegkundige de keer erop wel gedaan… die luisterde namelijk wel en vond het ook erg slecht van de arts.
Bv is toen weer even op de agenda gekomen hier bij het CB en mijn ervaring met de jongste is dat dat idd geholpen heeft :thumbup:
Geniet nog lekker samen van de bv :inlove:
Oh hier zei de HA het tegen mij met 4 maanden bv… Ik moest namelijk medicatie hebben die niet met bv kon, dus misschien overwegen om te stoppen aangezien zijn kinderen ook groot waren geworden met de fles :eh:
Nou ik heb hem gezegd dat dat erg fijn is voor hem en zijn kinderen en hij maar mooi mocht gaan uitzoeken wat het alternatief was QUA MEDICATIE ipv voeding… achterlijke!
Doen waar jij je goed bij voelt. Dus gewoon lekker door gaan met de bv. En of het nou 2 of 5 keer per dag is. Who cares
Het loopt prima…dus waarom zou je stoppen. Vind het idd ook maar een raar advies van het arts van het cb!
Ongelofelijk weer dit te lezen! :o
Gelukkig sta je sterk in je schoenen! :thumbup:
Ik werd met 4enhalf mnd geadviseerd bij te voeden, want mijn voeding zou niet voldoende meer zijn! Ik heb de VBN contact-persoon bij ons in de buurt toen om advies gevraagd (was toen helaas nog zelf onzeker). Zij vroeg of ze dit mocht bespreken met het cb en toen is er werk van gemaakt! :thumbup: Ik ben pas na 6 mnd bij gaan voeden en ben pas met 30 mnd gestopt met borstvoeding!
zou een goede voor mij zijn…Ik denk dat ik was opgestaan en had gezegd dat ik alleen nog maar voor de prikken zou komen… ZIjn ze helemaal betoeterd…
Sommige moeders die niet zo sterk in hun schoenen staan stoppen dan gewoon door zo’n betweter… Kan er zo boos om worden he…
Lekker doorvoeden hoor…
grts patricia
Ik zou zelfs overwegen om een klacht in te dienen. Hoewel het natuurlijk het mooist is als je het met de arts zelf tot een goed einde kunt brengen. Van een arts mag je toch verwachten dat zijn adviezen in dienst staan van de gezondheid van je kind? Ik vind het echt kwalijk dat je nog steeds dit soort adviezen krijgt bij sommige CB’s. Als de WijkVK wel prettig is zou je kunnen aangeven dat je alleen nog maar bij haar wilt komen.
Ik heb het gelukkig getroffen: mijn CB is alleen maar heel positief als ik zeg dat ik minimaal 2 jaar BV wil blijven geven. Dat we T Ã la Rapley bijvoeden en dat hij nog maar weinig vaste voeding eet, vond ze helemaal prima. Asl hij maar plezier heeft in het leren eten. En over de gebroken nachten zei de wijkVK dat kindjes rond deze periode gaan dromen en dat die gebroken nachten dus heel normaal zijn. Dat ze wat extra troost nodig kunnen hebben.
Onze CBarts is wel wat minder prettig, maar ze is hemels vergeleken bij de arts die jij trof!
Wij hebben een keer op de HA-post een arts getroffen die zei dat T waarschijnlijk allergisch was voor de BV. :shock: :silenced:
jeetje wat een dom advies zeg! Hoe komt die arts daar nou bij he?
Lekker door blijven gaan waar je mee bezig bent hoor! Hoe meer bv hoe beter voor je kindje denk ik dan :mrgreen:
Herken het helaas wel van de artsen op het cb. ik heb maar niet eens verteld dat ik bijvoedde volgens de rapley methode. Had er niet eens zin in! Ze vroegen toen hoe het eten ging, en ik vertelde eerlijk dat ze alle proefde maar nog niet echt veel at. Nou toen moest ik ook maar minder bv gaan geven, zodat ze meer honger zou krijgen, en dus ging eten :roll:
Laats kreeg ik de opmerking; ‘je mag ook stoppen he, met de borstvoeding’ Alsof het een last zou zijn ofzo :wall:
Ik denk dat ze daar gewoon in de war raken als niet alle volgens hun lijstjes gaat. Dus als er 3x fles of borst staat, dan mag je vooral niet 5x voeden.
Merkte het toen ik laatst vertelde dat liv op het potje plast. Hoe ik er in hemelsnaam bij kwam om haar op het potje te zetten. daar is ze echt nog te klein voor. dat ze het kennelijk al snapt en het leuk vind dat doet er niet toe. Arts raakt dan haar structuur kwijt he?? Gaat het niet meer volgens haar richtlijnen :lol:
Jeetje, moedeloos wordt je van die artsen…
Las pas ook al een verhaal van iemand waarbij de kinderarts gezegd had dat bv voor afrikaanse vrouwen was… :wall:
@Koda wrote:
Las pas ook al een verhaal van iemand waarbij de kinderarts gezegd had dat bv voor afrikaanse vrouwen was… :wall:
dan zou ik een goede afrikaanse vrouw zijn :mrgreen:
@Mell wrote:
@Koda wrote:Las pas ook al een verhaal van iemand waarbij de kinderarts gezegd had dat bv voor afrikaanse vrouwen was… :wall:
dan zou ik een goede afrikaanse vrouw zijn :mrgreen:
ach er zijn vele wetenschappers overtuigd dat we allemaal afstammen van volkeren in Afrika, dus logisch toch dat we bv geven :lol:
Mijn cb arts vond het belachelijk dat ik relacteerde.
Belachelijk dat ik overwoog BV te geven…
Want een fles was veel makkelijker…
@Sweet-Love wrote:
Mijn cb arts vond het belachelijk dat ik relacteerde.
Belachelijk dat ik overwoog BV te geven…
Want een fles was veel makkelijker…
Noujaaaa!! :silenced:
Zal trouwen wel aan mij liggen… ik heb met 8 maanden 1 voeding vervangen door kv… maar ik vond dat juist een gedoe. Die schepjes, en dat water, en t klaar moeten maken, en dan weer de tel kwijt zijn met die schepjes :roll: Borst vond ik echt zoveel makkelijk! (en sneller!!!)
Als ik mama’s zo bezig zie met die hele kleintjes, dan denk ik alleen maar, jeetje wat onhandig als je opstap bent. In mijn beleving is bv echt zoveel makkelijk.