Artikel "Why African babies don't cry"

Een mooi artikel over de verschillen in omgang met baby’s en borstvoeding, geschreven door een mamma die haar roots in Kenya heeft liggen: klik

Wat een mooi stukje.

Ik word (werd) nogal eens raar aangekeken om het feit dat ik mijn kids bijna de hele tijd bij me hield en bij mij in bed liet slapen én ze veel aan de ‘tiet’ legde. En nu ook weer met de jongste 2. Heerlijk om eens te lezen dat het in een andere cultuur gewoon is…Ik had dus eigenlijk gewoon in Afrika moeten wonen! :smiley:

aha :smiley: daarom huilt ons meisje (vrijwel)nooit :mrgreen:

is hij ook in het nederlands te lezen

leuk artikel idd!

Interessant artikel. Inderdaad pittig Engels.



Het klopt wel. M’n vriend zei laatst nog dat hij en opa veel meer moeite hebben met het zorgen voor Nando. Als hij bij mij onrustig is, dan leg ik hem aan en hij is stil. Zij kunnen dat niet…

uuuh, toen ik de titel las, dacht ik: because they hit them… :shifty: :oops:



het is mij nl ook niet ontgaan dat in afrika het gehuil van baby’s bijna niet te horen is, behalve dat van mijn baby…en ik heb altijd het idee gehad dat er in die hutjes behoorlijk met de harde hand een eind gemaakt wordt aan dat gehuil. Niet bij de echt kleintjes, wel bij iets oudere baby’s…



maar goed, los daarvan herken ik verder wel de manier van met bv omgaan. Niks zo mooi als mijn herinneringen aan afrikaans dorpje waar ik op een rijtje met 5 andere moeders zit te voeden. En de rol van grandma zoals ie in dit artikel beschreven wordt, daar heb ik ook warme herinneringen aan. Zij spreekt geen engels, en als nano dan ook maar een kik gaf, dan rammelde grandma aan mijn borst (letterlijk he), haalde um zo ongeveer uit mijn shirt om aan te geven dat ik hem maar weer snel moest aanleggen :inlove:

Toch zonde dat hier die kennisoverdracht via oudere generaties veel minder is. Mijn moeder zal vast ook nog vanalles weten, mijn oma allicht zelfs ook nog, maar toch houden wij liever vast aan de kennis van een kraamhulp oid. (in de meeste gevallen wslk wel goed, gezien de steeds veranderende kennis over borstvoeding)

ik heb ook veel van een grandmother geleerd …niet van een afrikaanse maar van een native american, lakota grandmother…die is ook supertrots nu :inlove:

hier niks geleerd van voorgaande generaties… maar zelf de info opgezocht, bijeenkomsten VBN gevolgd en vooral: lekker mijn eigen gevoel erin gevolgd en een paar bijdehandte antwoorden achter de hand houdend :shifty:

Kom je een heel eind :lol: