artikel De misleiding van het ‘gecontroleerde huilen’

Ik reageer even dan staat ie in m’n lijstje want in mijn omgeving snappen ze dus niet dat ik haar niet laat huilen.

Er is wel een verschil tussen éven laten huilen en uren lang laten huilen.

Het is per kind en per ouder én per situatie/huiltje verschillend.



Als Iris moe is en in de box ligt bijv gaat ze ook huilen, dan laat ik haar liggen. Ze weet dat ik in de buurt ben en ze valt dan in slaap. Ga ik haar er dan uit halen, dan wordt ze helemaal sjaggie en zijn we verder van huis. Ik merk aan haar wanneer ze bijna slaapt. Als dat niet lukt of als we ergens zijn dan pak ik haar wel bij me en blijven we rustig zitten/troosten zodat ze rustig wordt.

Ook tijdens middagdutje, als ze na een uur al gaat huilen ga ik niet meteen kijken, ze slaapt dan vanzelf weer verder.



Jee, merk dat ik toch in de discussie/verdediging schiet als ik hoor dat sommige kinderen niet even alleen mogen huilen. K

ik heb onze beide kids niet tot zelden laten huilen, soms ontkwam ik er niet aan ivm koken oid… verder altijd getroost of bij me gehad. TOt op heden hebi k daar absoluut geen spijt van. Onze jongste heeft koemelkintollerantie, astma, veel oorontstekingen gehad… en achtearf had onze oudste ook koemelkintollerantie, maar we waren nooit zo ver omdat ik erg onzeker was en acht dat het zo hoorde.



Ik heb haar altijd getroost ed. Tot nu toe ben ik tot de conclusie dat mijn kinderen huilen als er wt aan de hand is. Als ze vallen oid huilen ze zelden, dus… de mijne worden altijd gepakt.



Het is zeker een gevoel van jou als moeder… en tja, dat nu de hele buurt zegt dat ik verwende kinderen heb… rot om te horen… maar het is dus heel niet zo :oops:

Konijn je bent een ‘verwende moeder’ met kids die niet veel huilen! :-* En mss zijn ze in de buurt wel jaloers op het feit dat jij je tegen de massa durft te verzetten en voor jezelf weet wanneer je evt wel even laat huilen en wanneer je wel (meteen) reageert?

Hier wordt ook niet veel gehuild door kindlief en ik zie mezelf ook meer als verwende moeder met een heerlijk kind. :oops:

Overigens snap ik nog steeds niet waarom zoveel ouders onderling zoveel commentaar hebben op elkaar…je kunt enkel je best doen mbt je eigen kinderen je kunt niet ook nog eens alle kinderen in de hele buurt opvoeden. :shifty: En ja soms werkt een bepaalde aanpak wel en soms niet, ieder kind is anders en allemaal hebben we/ze iets anders (behalve je liefde en eten ed :wink: ) nodig.