arne jansen overleden

Zanger Arne Jansen overleden

Uitgegeven: 10 december 2007 16:52

Laatst gewijzigd: 10 december 2007 17:41



RIJSWIJK - De zanger Arne Jansen, vertolker van de hit Meisjes met rode haren, is maandag in zijn woonplaats Silvolde overleden. Dat maakte zijn manager Menno Muis bekend. Jansen is 56 jaar geworden.



Over de doodsoorzaak zei Muis: “hij heeft het eeuwige verkozen boven het heden”.



Hit



Jansen scoorde nooit meer zo’n grote hit als Meisjes Met Rode Haren, maar gaf nog wel regelmatig concerten door heel Nederland. Hij noemde zichzelf altijd een ‘rasartiest’.



“Ik ben wie ik ben. Wie hoog vliegt, kan diep vallen. Ik heb een vonk met mijn publiek. Ik ben een mensen-mens.”



Verbijstering



Jansen bracht zijn platen uit bij Telstar, de maatschappij van smartlappenkoning Johnny Hoes. De familie Hoes heeft in een reactie laten weten “met verbijstering” te hebben kennisgenomen van het nieuws.



“Hij was een van onze meest dierbare artiesten. Onze gedachten gaan uit naar zijn lieve vrouw, kinderen en kleinkinderen. Wij hebben een dierbare vriend verloren, de hemel heeft er een engel bij.”



wat zullen we hem missen hier bij de achterhoekse oktoberfeesten....ben er gewoon verdrietig van :cry:

kende de zanger niet bij naam, wel zijn hit over meisjes met rode haren…



weet je hoevaak ik dat vroeger heb moeten horen :eh:

Ik zat echt zo :shock: :shock:



Ik was met mijn moeder aan het bellen en die dacht dat ik een geintje maakte dat ik het vertelde, totdat ze de tv aanzette op Rtl 4 :?

hoor net op show nieuws dat hij zichzelf van het leven heeft beroofd…



ongelofelijk! :shock:

ja dat begreep ik uit deze zin: Over de doodsoorzaak zei Muis: “hij heeft het eeuwige verkozen boven het heden”.



tragisch zeg…

Ja schrok er ook wel van…



RIP Arne :vlinder:

waarom hij nu besloot uit dit leven te willen stappen :think:



leek me toch een vrolijke artiest.





Moest wel altijd lachen om zijn liedje van miesjes met rode haren, mijn dochter is roodharig en moet er niet over nadenken hahha

hij woonde hier dus heel dichtbij,zo’n kilometer of 5 denk ik,en het was ook een super vrolijke kerel altijd,nooit geen arrogantie of iets.

was altijd met z’n paardjes en z’n honden bezig,het hele dorp hier is in shock.

zaterdag word hij begraven,de dienst is openbaar,moedig besluit vind ik,want er zal ook wel pers op af komen.



hier de advertentie van zijn vrouw



http://www.mensenlinq.nl/mensenlinq/overlijdendg/site/advertentie/detail?advid=1024561&pid=1022203

Heel erg. Ik schrok er wel even van.



Nooit van hem verwacht. Maar dat doe je toch nooit bij iemand die zelfmoord pleegt. Ik weet er alles van.