Wij gaan met Marie en mijn ouders een week naar Bonaire. We willen de vlucht gaan boeken en hebben discussie over of we voor de goedkope Arkefly moeten gaan of de duurdere KLM. Mijn gevoel zegt dat je met een kleine aan boord meer service kan verwachten bij KLM en ruimere zitplaatsen hebt, maar is dat ook echt zo??
Ervaringen??
Ik weet niet hoe het me de vluchten richting het caribisch gebied is (heb alleen ervaring met KLM vluchten richting Azie en andere maatschappijen, maar het service niveau van KLM vind ik persoonlijk minder dan van de meeste Aziatische maatschappijen. Ik vloog bijv. 10 keer liever met Southern China als met KLM of enig andere westerse maatschappij.
ALs ik moest kiezen tussen KLM of Arkefly, dan kies ik voor KLM… Zeker voor 9u vliegreis.
2 jaar geleden naar Curacao geweest en we vlogen met arkefly. We zaten in een gewone class en we doen dit nooit meer met lange vluchten. We hadden geen beenruimte, we konden de stoelen niet achterover doen of iemand achter ons had er last en.
Arkefly heeft ook businesclass waar wel beenruimte en meer service is maar bekijk de site zelf en vergelijk de kosten en voor/nadelen.
Sorry, maar aan mijn antwoord ga je niks hebben want mijn ervaring is dat de service en hulpvaardigheid staat of valt met de steward(es)s(en) aan boord
Als je voor gewone stoelen gaat, maakt het niet uit.
Maar ik zou als de prijs het toelaat voor de ruimere stoelen bij Arkefly gaan. Zeker op de lange vluchten heb je daar echt wel wat aan.
Ben zelf comfort class naar Mexico gevlogen en die paar centimeters schelen echt.
Qua service is KLM niet meer wat het geweest is en zal het zeker niet veel meer zijn dan bij Arkefly.
KLM staat wel beter aangeschreven op het gebied van vertragingen.
En kijk bij beide naar de overstap (als die er is) en naar de totale reistijd!
Persoonlijke ervaring en van familie: veeeeeeeel vertraging met ArkeFly. Dus ik doe het niet meer.
Wij vliegen morgen voor het eerst met KLM en hebben wel extra betaald voor stoelen bij de vleugel en dus veel meer beenruimte.
Arkefly heb ik nooit gevlogen maar ik weet dat tegenwoordig bij elke maatschappij stoelen zijn met extra ruimte waar je extra voor kan betalen. Ik zou ook heel goed daar kijken.
Heb zelf paar keer gevlogen met ArkeFly en dat was zalig! (comfortfly!) Jammer dat er dan soms een hork van een stewardess tussen zat die zich totaal niet in kinderen kon inleven (even meewerken zodat je een slokje water had bij 't opstijgen voor de oortjes bijv. Nog nooit een probleem geweest! toen ineens wel!)
Geen ervaring met ArkeFly, wel met KLM en dat is naar Curacao/Bonaire heel goed te doen. Goede service, veel eten en drinken, veel entertainment en ik vond de beenruimte ook goed.
Maar goed ik weet dus niet hoe het met ArkeFly is, alleen van horen zeggen minder dan KLM.
Hangt van het prijsverschil af… Van KLM mag je wel iets meer verwachten dan van een maatschappij die her en der toch flink beknibbelt (minder drankjes, entertainmentsysteem alleen te huur, dat soort dingen), maar hoeveel heb je daar voor over? Ben het verder eens met Maxime wat betreft de vergelijking KLM versus andere, buitenlandse maatschappijen (en dan niet alleen de Aziatische).
wij hebben nu 2x met arkefly gevolgen 1x naar mexico en 1x naar turkije en veeeeeeeeeeeeeeeeeel vertraging gehad.
vanuit mexico zijn we uiteindelijk 1 dag later vertrokken (wel hotel gekregen)
en naar turkije hebben we 5 uur vertraging gehad! (geen compensatie gekregen). met een kind van 1 was dat dus echt niet leuk. teruggaande hadden we ook weer anderhalf uur vertraging.
wij vliegen dus ondanks de comfort class mogelijkheid nooit meer met arkefly
Hmmm… Gisteren toch Arkefly geboekt in comfort class: meer beenruimte dan economy van KLM en comfort bij KLM is echt weer een stuk duurder.
We hopen dat er geen vertraging is!!
Bedankt voor jullie reacties.