Argh! Ik lijk mijn moeder wel!

@lydia wrote:

zo zei mijn moeder altijd Ben je nu helemaal betoeterd?

Dat zeg ik dus soms ook :oops: vreselijk.




oei… tja, anna is hier regelmatig ook helemaal betoeterd… en dan zie ik opeens dat gezicht van mijn moeder voor me

en oja, mijn opa zei altijd:

liever-koekjes worden niet gebakken… dus die gebruikte ik laats ook opeens, waarop Anna zei…



“uh… wat mama???



ik wil koekjs bakken!!!”

@lydia wrote:

@oessie wrote:
of deze:



“kijken doe je met je…”"



en die van mij schreeuwen dan heel boos "OGEN"
en niet met je handjes :roll:

Waar ik het nog altijd niet mee eens bent. Iets beschouwen doe je met meer zintuigen vond en vind ik en ik vond het altijd een stomme opmerking.

Precies, ik heb het ook altijd een rare opmerking gevonden, mijn moeder gebruikte hem trouwens niet, gewoon 'niet aanzitten'.
Mijn moeder zei altijd als ik iets wou wat ik niet kreeg 'je kan zoveel willen' en dat zeg ik nu ook. Net als 'doe die deur achter je dicht, niet met je vieze vingers aan de ramen, voeten vegen etc. Ik weet nog dat ik dat vroeger altijd een hoop gezeur vond.

of kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast :shifty:

Hier is het vooral veel “kindjes die vragen worden overgeslagen”… EN Kiki vindt mij juist altijd heel betoeterd, ze vindt dat zo’n leuk woord dat ze denkt dat het lief bedoeld is… :wall: Ow, mama, je bent zooo betoeterd… :inlove:

Of soms nog erger…kids die praten…waarin jejezelf terug hoort

oef… :oops:



Sem regelmatig: Aaah neeh toch…

Elise tegen spelende kids hier: Nehee Sem/Anne heeft 1 mama



en dan moet je je gezicht ook nog in plooi houden

@mamaelise wrote:

Of soms nog erger…kids die praten…waarin jejezelf terug hoort

oef… :oops:



Sem regelmatig: Aaah neeh toch…

Elise tegen spelende kids hier: Nehee Sem/Anne heeft 1 mama



en dan moet je je gezicht ook nog in plooi houden




Inderdaad; “je meent het” en “het moet niet gekker worden” of “nou ja zeg, ik zei nog zo…” en dat uit de mond van een kleine meid van nog geen meter hoog…

@marloes vip wrote:

Hier is het:



wat eten we??

en dan zeg ik: gestampt glas met muggehartjes. Dat zei mijn moeder altijd. Ik herken ook veel van Lydia haar uitdrukkingen.




Oh, mijn moeder en oma zeiden altijd spinnensoep met muggenballetjes!

“kom op, gaat wel weer over voor je een jongetje bent” :oops:

(vond ik vroeger toch zo erg! Gelukkig gebruik ik em niet vaak)

Herkenbaar maar dan met opmerkingen van mijn oma. Mijn oma zei altijd als wij zeiden dat we iets wilden: je wil staat achter de deur en dat roep ik ook wel eens.



Of als we tafel gaan afruimen en mijn man presteert het met lege handen naar de keuken te lopen dan roep ik: een goede schipper heeft altijd vracht.



De oudste zei dat hij iets niet kan en ik zei de door mijn vroeger lerares wp5.1 zo veel gebruikte en door mij zo gehate opmerking: kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast.



Of wat dacht je als er iets op de grond ligt en ze schoppen er tegenaan? Dan roep ik: als je er tegenaan kan schoppen kan je het ook oprapen.



Aaaaagh ik word oud!!!

Ow dat roep ik ook weleens. En dan kijken ze me uilig aan! :mrgreen:

Oh oes die herken ik ook. Ik ben wel erg fout geloof ik :oops: !

Hier is het:



wat eten we??

en dan zeg ik: gestampt glas met muggehartjes. Dat zei mijn moeder altijd. Ik herken ook veel van Lydia haar uitdrukkingen.