Aquaplay....

Hoi hoi,

Wie o wie heeft de aquaplay voor zijn / haar kindjes, en hoe bevalt dit?

Omdat het nu steeds mooier weer word en mijn zoontje ontzettend graag buiten mag spelen en water erg in trek is lijkt het mij leuk om dit voor hem te kopen.

Sem is net 2 jaar, is de aquaplay voor deze leeftijd ook geschikt?

Nou dames / heren kom maar op met jullie ervaringen :smiley:

Groetjes Ariska

Wij hebben een aquaplay baan. Merijn kreeg die van ons voor zijn 2e verjaardag. Moet eerlijk zeggen dat hij er vorig jaar nog niet veel mee deed. Hij begreep het principe niet zo goed nog. Terwijl hij normaal redelijk snel dingen door heeft, dus daar lag het niet aan :mrgreen: :wink:

Nu begint hij er pas echt mee te spelen. Pompt nu, nadat wij het voorgedaan hebben, het water in de sluis en laat zo de bootjes rondgaan etc.

Ik denk dat de leeftijd vanaf 3 jaar dan ook wel klopt bij dit speelgoed. Merijn wordt over 3 maanden 3.

ik denk dat hem dat errug leuk gaat vinden :thumbup:

overigens kan hij natuurlijk wel gewoon met water spelen erin, maar dan is misschien een water/zand tafel leuker bijv. Lekker met modder kliederen etc…

Dat zou ik dan eerder gekocht hebben toen Merijn net 2 was, nu ik deze ervaring heb met aquaplay. Omdat het vorig jaar dus maar weinig gebruikt is

Helemaal geweldig!! Mijn jongste is nu 2 1/2 en hij speelt er heerlijk mee… Hij rijdt met de auto’s erdoorheen…laat de bootjes varen en kliedert heerlijk met modder erin… :thumbup:

Ruben en Esmee hebben ook aquaplay. Echt een groot succes!

Zelfs de playmobil-poppetjes varen op de bootjes mee :mrgreen:

Lucas en Pepijn hebben vorig jaar ook de aquaplay gekregen en vinden het ook een groot succes.

Ik heb en zand/watertafel aangeschaft waar je natuurlijk ook alleen water in kan doen :wink: :thumbup:

Merel is er helemaal weg van, zit nu een klein beetje zand in :wink: :mrgreen:

@F’lien wrote:

Ik heb en zand/watertafel aangeschaft waar je natuurlijk ook alleen water in kan doen :wink: :thumbup:

Das enorm leuk!!

Maar dat staat standaard ook in de kleuterklas…vandaar dat ik aquaplay (via mp) heb aangeschaft…

@F’lien wrote:

En waar kun je zo’n tafel kopen?

ik heb ook een zand en water tafel daar heeft alissa van 1 jaar af veel mee gespeeld :thumbup:

deze kan je ook dichtklappen en dan hebben ze een tekentafel er van en waar de poten horen in te zitten word dan gebruikt als pennen bakje of zo :thumbup:

Top! En niet alleen buiten te gebruiken; als je een beetje een ruime douch hebt kan hij ook binnen gebruikt worden (in een beperkte opstelling :wink: ).

(ik heb gehoord dat zand in de baan nogal slevht is voor de afdichtrubbers tussen de elementen…)

Ik heb een goedkoper merk.

Mijn dochter was vorig jaar zomer 2 jaar en met hulp kon ze al water oppompen waarna je de schotjes kunt weghalen en de boten van hoog naar laag drijven. Sowieso vindt ze het leuk om met water te spelen.

Heb je er wel de ruimtje voor om het spul te bergen want je haalt het niet elke dag even uit elkaar? Dat vond ik een minpuntje.

Ik had de aquaplay geleend van de speelotheek om te proberen en ze vonden het geweldig leuk, maar onze kleine ontdekker haalde steeds de afdichtrubbers los en werd dan driftig omdat de baan leegliep.

Daarom hebben we een (goedkopere) waterbaan uit 1 stuk gekocht van Wader en die vinden ze ook geweldig leuk. :thumbup: