aquaplay, toch nog wat vragen

Stijn krijgt voor zijn verjaardag aquaplay. Dit is nieuw voor ons, we hebben hier nog niets van.

omdat ik even wat verschillen wil weten tussen de echte aquaplay en big aquaplay, kwam ik even zoeken naar een oud topic hierover.

maarja, zoeken hier :roll: wie weet wat ik bedoel?

edit: de topics zijn gevonden, maar mijn vragen niet beantwoord (zie volgend bericht van mij). Wie kan me adviseren?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=55892&sid=b1c51dd49016ab25b5c113f8155bd05d

die?

(sinds het er niet op lijkt dat kok iets gaat doen aan dat belabberde zoeken, gebruik ik google tegenwoordig altijd om iets op te speuren op kok :wall: dus gewoon kindjeopkomstforum en dan de zoekterm die je wilt. Veel minder handig want je kunt niet op gebruiker zoeken enz. enz. maar het haalt altidj nog meer naar boven dan koks zoekfunctie…)

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=75665&sid=1a41f91326c463eadbe788969a2f96b5

bedankt Fiep :thumbup:

m’n vragen zijn eigenlijk nog niet beantwoord…misschien kan iemand me adviseren?

bij Big aquaplay is duplo te gebruiken, bij gewone aquaplay niet. Dat is wel jammer. Maar zitten er ook nadelen aan Big (mindere kwaliteit o.i.d.).

Bij Big kan ik niet echt een leuke, uitgebreide set vinden. Iemand een tip.

Bij aquaplay twijfel ik tussen set 550 of 660. Dat zijn de grootste sets. Iemand hierover een tip?

Stijn is half april jarig en kan er dus meteen lekker mee spelen buiten (en Teun ook natuurlijk). Ik wil daarom geen kleine basisset en later uitbreidingen want ik wil dat ze er meteen lekker mee kunnen spelen.

jolijn heeft de big aquaplay, de simpele, kan het nummer nergens vinden (zie foto dan maar).

en ze speelt er veel mee en er is nog geen slechte kwaliteit aan ontdekken (nu 1 jaar oud), dus geen lekkages of weet ik wat.

de duplo erbij maakt het helemaal te gek speelgoed. Alleen het hijskraantje dat erbij zat, die blijft niet lekker zitten, maar nu heeft ze daar zelf wel wat op verzonnen en er zit soms een heel prinsessenkasteel aan vast 8)

ze speelt hier ook binnen (badlaken op de tegels) ermee (al word ik het soms wel zat het ding weer leeg te scheppen, maar goed…)

Top speelgoed!

Zo als in het oude topic te zien hebben wij hem ook :wink: .

En hij bevalt goed.

Het meeneemprincipe valt tegen omdat je hem lastig in elkaar krijgt. Past NET zeg maar.

Dus we laten hem gewoon heel.

Laatst weer eens binnen met water gedaan maar Maaike vind het niet zooo boeiend. Die is even niet into de duplo (zijn vlagen).

Ik ben dus blij dat ik geen grote dure set gekocht heb.

Zo is het af en toe leuk.

Maar als je zeker weet dat dit voor je jongens echt wat is lijken me sluisen en kranen en wat meer mogelijkheden wel heel leuk.

De duplo past niet geweldig trouwens hoor.

Laatst dus geprobeerd om op het middenstuk een huis te bouwen maar dat bleef niet lekker staan. Blokjes zitten dan toch net niet goed.

Maar ik vind het geen slecht ding voor die prijs.

Wij hebben geen set van Aquaplay of Big maar van Kruidvat. Lijkt er wel erg op. Leuke is wel dat de Duplo er gewoon op past. Erg leuke set en er wordt veel mee gespeeld! :thumbup:

wat me wel leuk lijkt aan aquaplay, in vergelijking met de sets die jullie laten zien, is dat je door de losse kanalen steeds weer andere varianten kunt bouwen. Het lijkt me dat ze er dan langer mee kunnen spelen omdat het steeds anders is. En dat het bouwen op zich al leuk is om te doen.

tussen deze variaties twijfel ik nog als het gaat om aquaplay. Bij Big zie ik eigenlijk geen vergelijkbare set.

Neem wel mee dat ze zelf de baan niet uit en in elkaar kunnen zetten want die rode strips zitten met rubbertjes ertussen en gaan heel stijf (komt precies).

Je haalt hem dus ook niet vaak in en uit elkaar denk ik.

Met dat rad maak je vaart. Maar al die kleine bochtjes remmen af en bruggen ook. Beetje rechte stukken zijn dus wel weer leuk om de vaart er wat in te houden.

Met die bovenste bak gaan de bootjes dus leuker rond :wink: .

ik snap dat je de baan niet elke dag opnieuw in elkaar gaat zetten. Maar je moet hem ook afbreken om hem op te bergen, toch? Dan kun je elke keer bij opbouwen dus varieren.

die bovenste is dus leuker qua watersnelheid? De bovenste is ook goedkoper, gek eigenlijk want hij is uitgebreider dan de onderste.

Hier de 660 super baan.

Hele badkamer staat nu vol :smiley:

Heb hem bij speelgoedwinkel met het bekende er voor en er na gekocht voor €99,99

Oja de 660 genomen omdat je de twee delen waar je de hijskraan kan plaatsen ook in elkaar kunt bevestigen zodat je het als een koffertje mee kunt nemen als je ergens op bezoek gaat (overal zomers)

Hier de aquaplay.

Ze vinden hem nog altijd geweldig (hij staat nu in ons badkamertje). En met Duplo bouw je gewoon hele werken er bij/naast :thumbup: .

Ik vind aquaplay i.d. zo leuk omdat je dan kunt uitbreiden. Zeker als ze wat ouder zijn kunnen ze het zelf veranderen, volgens mij blijft het op die manier nog jaren leuk om mee te spelen!

Wij hebben deze:

Bevalt goed, wij gebruiken hem alleen in de zomer met water. Anders kan hij namelijk ook met autotjes. Hij ligt hier in het tuinhuisje, te wachten op beter weer!

@Isabel Sofie wrote:

Wij hebben deze:

Bevalt goed, wij gebruiken hem alleen in de zomer met water. Anders kan hij namelijk ook met autotjes. Hij ligt hier in het tuinhuisje, te wachten op beter weer!

deze delen zitten ook bij de 660 alleen dan geen weg erin

bedankt voor al jullie reacties :slight_smile:

wij gaan toch maar voor de aquaplay 660, ik denk dat ze daar het langst plezier van zullen hebben.

@mama van Teun wrote:

bedankt voor al jullie reacties :slight_smile:

wij gaan toch maar voor de aquaplay 660, ik denk dat ze daar het langst plezier van zullen hebben.

Super keuze…hier hebben ze ook erg veel plezier van de baan.

@mama van Teun wrote:

bij Big aquaplay is duplo te gebruiken, bij gewone aquaplay niet. Dat is wel jammer.

Wij willen Renze ook een waterbaan geven. Nu zag ik al een advertentie op mp en mijn bod is ook al geaccepteerd, maar nu kwam ik dit topic tegen. Als ik aquaplay 660 opzoek op www dan zie ik niet dat er duplo op past, in tegenstelling tot enkele foto’s in dit topic. Hoezo kan dat wel?

Zo te zien heb je met de echte geen bouwruimte.

Maar met de nepversie wil past het ook niet heel lekker hoor.

Door die naad in het middenstuk kom je dan niet uit met de nopjes en kun je niet verder bouwen.

Dus dat is ook niet ideaal.