Apple/ Mac: muis vraag

hoi hoi



tom heeft lekker zitten tikken op mn toetsenbord en blijkbaar heeft ie een instelling veranderd :eh:



want als ik nu mijn muis beweeg beweegt de achtergrond mee…in finder ook :shock:





hoe krijg ik dit UIT :naughty: wordt er kotsmisselijk van :thumbdown:





hellup :mrgreen:

Wat knap van 'm! :shock: Ik wist niet eens dat dat kon, hahaha! :mrgreen:



Ik zal eens even kijken voor je…



Oooh, misschien heeft hij de zoomfunctie per ongeluk gebruikt! Moet je de ctrl toets even indrukken en uitzoomen met het scrollwieltje van je muis!

meesta lis het een toestcombinatie meid… Probeer dat eens.

macciemuis heeft geen scrollwieltje scheet :wink: :mrgreen:

is 1 grote spierwitte knop :inlove:



ik heb de hele help fuctie al gelezen, heb de clickcombinaties al teruggezet naar standaard…ehb me suf gedrukt gekilkt en gewijzigd…en hij doet het nog :roll: :? :cry:



maar wel bedankt voo rhet meedenken :smiley: :-*

Ik heb die macmuis gelijk gedumpt en er een logitechdinges aangehangen… :mrgreen:

Maar kan er bij jou toch geen zoomfunctie ergens in zitten? Dan blijft je muis namelijk ook ergens aan het midden van je scherm hangen…

Dit bijvoorbeeld:



Zoomopties instellen voor de schermweergave

U kunt het beeld op het computerscherm groter maken zodat u objecten op het scherm beter kunt zien of lezen. Wanneer de zoomfunctie is ingeschakeld in ‘Universele toegang’, kunt u voorkeuren instellen voor het gebruik van de zoomfunctie.



Klik in het paneel ‘Universele toegang’ op ‘Zien’ en controleer of de optie ‘Aan’ onder ‘Zoomen’ is geselecteerd.

Klik op de knop ‘Opties’. Er wordt een dialoogvenster geopend.

Sleep de schuifknoppen voor de maximum- en minimumzoom om de maximale en minimale vergroting in te stellen die u wilt gebruiken bij snel in- en uitzoomen.

Als u wilt dat een rechthoek op het scherm verschijnt om het middelpunt van de uitgezoomde schermweergave aan te geven, selecteert u ‘Toon indicatierechthoek bij verkleinde weergave’. U kunt het gebied bepalen waarop wordt ingezoomd door de rechthoek naar de gewenste plaats te slepen.

Schakel het aankruisvak ‘Betere weergave van afbeeldingen’ in om de objecten waarop u inzoomt goed weer te geven.

Wanneer u de aanwijzer over het scherm verplaatst, verandert de uitgezoomde schermweergave.

Als u wilt dat de uitgezoomde weergave steeds met de muis mee beweegt, selecteert u de optie ‘Als de muisaanwijzer wordt bewogen’.



Als u wilt voorkomen dat de uitgezoomde weergave beweegt voordat u de muisaanwijzer naar een van de randen van het scherm hebt verplaatst, selecteert u de optie ‘Alleen als de muisaanwijzer een rand bereikt’.



Als u ervoor wilt zorgen dat het middelpunt van het scherm nabij de muisaanwijzer blijft wanneer u deze verplaatst, selecteert u de optie ‘Zodanig dat de muisaanwijzer zich altijd in het midden van het scherm bevindt’.



Als u de schermweergave wilt vergroten (door in te zoomen), drukt u op Command + Option + is-gelijkteken (=). Als u de weergave wilt verkleinen (door uit te zoomen), drukt u op Command + Option + de mintoets (-). U kunt deze toetscombinaties wijzigen in het tabblad ‘Toetscombinaties’ van het paneel ‘Toetsenbord en muis’ in Systeemvoorkeuren.

** vliegt naar instellingen**

even tussen door…





een nederlandstalige help :shock:





:naughty: :naughty: :naughty:







:lol:







:hug: :-*

Ik heb alles nederlandstalig geinstalleerd, mijn engels is niet zo super… :oops: (had vroeger nog weleens een twee voor engels op mijn rapport, kuch…)

gevonden…en eureka :o … het is weer normaal :dance:



Cynthia…voor jou een dikke super grote … :mrgreen:

Ik heb al 7 jaar een mac, dat scheelt. :mrgreen:



Maar graag gedaan hoor!

ik heb hem nu *met kerst :angel: * 4 jaar :inlove:





maaruh… je macmuis dumpen :shock:

cultuurbarbaar :o :naughty: :silenced: :mrgreen:







ik heb er gewoon een andere naast gehangen :wink: …ben er zwaar aan verslaafd :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

kwijlt



Nou, het is niet zo dat ik anti pc ben, maar ben ooit met een antracieten iMaccie begonnen en had toen nog geen ervaring met de pc, dus dan blijf je erin hangen… :wink:

Ik vind het allemaal wel heel mooi, maar zo duuuuur! (nou ja, sommige programma’s dan niet heel erg, maar toch ;))



Heb jij al Leopard? Ikwillum, ikwillum, ikwillum! :mrgreen:

leo schijnt bagger te zijn :shock: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:



kreeg een mail van de mac club dat je hem in de meest simpele modus moet installeren en dat het veeel problemen geeft :thumbdown:



dus ik tijger nog even verder :angel: :mrgreen:













ik heb iweb gekocht…vind het :thumbup: kan er zoveel mee :thumbup: alleen krijg ik het menu maar niet gewijzigd van mn www :wall: :wall:

Oke, dan tijger ik ook nog even rustigjes aan…



Ik heb iLife '08, maar gebruik iWeb eigenlijk niet. Het is voor mij ook niet echt praktisch omdat ik twee logs heb en daar gebruik ik gewoon Wordpress voor. Als ik een volledige site zou hebben, zou het een heel ander verhaal zijn.

Ik heb er weleens mee gestoeid, maar het deed toen inderdaad ook niet echt wat ik wilde.

het is kinderlijk eenvoudig :thumbup:

had het in een avondje door :dance: en na een druk weekendje frobelen een website op de rit :shifty:

maaaaar alleen dus menu niet…ok: de kleur ervan veranderen niet :wall:



lijkt een standaard te zijn in de standaardprofielen…en hoe kom je daar nou bij :think: mac mailen :angel: :mrgreen:



*drukt ff op je weeweewee 8)

*** doet nu wer-ke-lijkkkk bijna in d’r broek*** :lol: :lol: :lol:





ik heb dus vandaag met de gedachte gespeeld dat youtube filmpje op kok te zetten,…ram midden in huiskamer :oops: :shifty:





maar toen toch maar niet gedaan :angel: :mrgreen:







hij is vettttttttt :lol:



you 8) chica

Ik had er ook nog even aan gedacht, maar de sfeer leek me er niet naar… :mrgreen:



(oftewel; ik denk niet dat men mijn humor altijd begrijpt :wink:

Er is ook nog een tweede deel, wist je dat?



durft 'm nu helemaal niet meer hier te zetten