De laatste paar keren mislukt mijn appeltaart wat betreft de bodem
(verder smaakt het prima)
De bodem wordt in het midden van de taart niet meer “krokant”. Als ik de taart doormidden snij is het midden slapjes…
iemand enig idee hoe het komt dat de bodem in het midden niet meer lukt?
Dan zijn de appels te ‘nat’…
Beetje paneermeel op de bodem strooien wil ook wel een beetje helpen.
Wat ik tegenwoordig doe is de appelen eerst in roomboter en suiker ‘bakken’ en dan pas in de taartvorm doen. Ook nog eens veeeeeeel lekkerder… :drool:
Bij mijn volgende taarten ga ik de tips opvolgen, thanks!
Zijn het stukjes appel of appelmoes? ik maak mijn appelmoes de dag vooraf en zet hem in de koelkast zodat die goed koud is…
Ipv paneermeel kun je ook een beetje custardpoeder op de bodem strooien voordat je de appels erin doet.
ik verkruimel meestal een beschuit over de bodem. Werkt ook erg goed.
Ga de tip van je appels eerst bakken ook een keer proberen, klinkt erg lekker :drool:
@angelbaby wrote:
ik verkruimel meestal een beschuit over de bodem. Werkt ook erg goed.
Ga de tip van je appels eerst bakken ook een keer proberen, klinkt erg lekker :drool:
Idem hier, het beschuit! :thumbup:
appeltjes bakken in een teflon pan zonder boter kan prima (beetje vanille suiker en kaneel erbij… jamm jamm)
beschuit op de bodem verkruimelen, of verkruimelde speculaasjes door de appeltjes heen is ook een goede optie.
custard door je appelmengsel heen scheppen kan ook goed (en geeft een heerlijk romig custardsmaakje erbij).
Het probleem is inderdaad het vocht uit de appels. Daarbij is de ene appel de andere niet. Ik vind elstars minder vocht los laten dan goudrenetten (die wel lekkerder zijn in appeltaart hihi)
Of gebroken bitterkoekjes op de bodem doen, die absorberen het overtollige appelvocht prima. Of tarte tartin er van maken.