AppelPoes

:mrgreen: Anne begint nu lekker wat te kletsen en ook ‘grotere’ woorden te gebruiken. Zo zegt ze Appelpoes tegen Appelmoes en Delleappel tegen een Denne-appel.

Welke leuke of gekke combinaties maken jullie dreumesjes?

kip = pik :think: daar is ergens iets fout gegaan

pappagaai= papaaaa gaai

geit= sjeit, zij spreekt het dus uit als schijt hmmmmmmm

Ze kan ook tellen 1-2-6 Dit naar aanleiding van een vogelnestje wat we hebben gekregen. Ik zeg dan steeds, nee er zijn 1-2-3 eitjes. Danique dan 1-2-3-6 eitjes. Wat moet ze toch met die 6 ??

Achja leuke leeftijd zo met dat praten, ik geniet er iedere dag weer van…

Groetjes Marjolein

Hahhahah, Anne zegt ook pik tegen een kip :mrgreen:

Appelmoes is hier nanemoesj ( appels vind ze niet lekker banaan wel :mrgreen: )

verder telt ze alles…en het is altijd zesjzesjzejs

HAar broer heet Ryan en dat vindt ze te moeilijk dus meestal zegt ze Boei (broer) maar ja hij heeft ook een achternaam die zo klinkt dus dat is best wel grappig…

Vissticks heten hier pissticks :mrgreen: :mrgreen:

:lol:

Arwen zegt op zich de woorden goed, al noemt ze de kat vaak “Titi” i.p.v. “Tiki”.

Hier is de kat ->poe

Speentje(tut) -> tu

Lekker -> ker

Klaar(met eten oid) -> káár (en dan de handjes in de lucht)

Nerine(grote zus) ->iene

Daar -> daa

Die ->die

Die van mijn praten dus nog niet erg veel, maar ze zijn ook pas 16 maanden. :inlove:

@Danielle77 wrote:

Gadverdarrie… DAT klinkt vies!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Hij zegt van alles, maar waar ik elke keer weer van smelt (en ja, dat moet je echt horen, anders is er niks bijzonders aan, haha) is:

limonade: lammenaaaa

't Klinkt zo lief :inlove:

charity zegt titedel tegen een frikandel dat hoort zich zo lief aan!!!

@preggie wrote:

@Danielle77 wrote:

Gadverdarrie… DAT klinkt vies!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

:mrgreen: :mrgreen: Toch wordt ze er erg enthousiast van als we ze eten :mrgreen: .

Nog een leuke: we gingen vandaag bbq-en en dat heet dus volgens Anouk barbiedoewen :inlove: :inlove: :inlove: .

@charity wrote:

charity zegt titedel tegen een frikandel dat hoort zich zo lief aan!!!

ja die ken ik ook! Zoooo lief! :inlove:

pafrika :wink:

kan zowel gebruikt worden als paprika als afrika.

Sokkesa is wel de mooiste. Dat zou ze elke dag wel willen hebben. En zo af en toe krijgt ze nog een stukje ook. :inlove:

immiemimiie zegt ze tegen

ienieminie van sesamstraat
Koekepank zegt ze tegen
pannekoek
koekeplak zegt ze tegen
plakje koek

en de leukste vind ik (en die verbeter ik ook nooit)

Gogel ipv vogel!!!!!!!!!! :inlove: :inlove:

@Gerry wrote:

Sokkesa is wel de mooiste. Dat zou ze elke dag wel willen hebben. En zo af en toe krijgt ze nog een stukje ook. :inlove:

:oops: En dat is? :oops:

@mama van anne wrote:

@Gerry wrote:

:oops: En dat is? :oops:

Ik gok op chocola???

:think: :think:

Yep!

En vandaag is het weekend en mama is zielig want nog steeds niet bevallen, dus straks mogen we allebei een stukje!

@Gerry wrote:

Yep!

En vandaag is het weekend en mama is zielig want nog steeds niet bevallen, dus straks mogen we allebei een stukje!

:mrgreen: Ik zit om een andere reden aan de sokkesa :mrgreen:

lekker en erg leuk uitgesproken

Hier werd van de week de bal (wat ie al een half jaar zegt) ineens een ‘poebal’…voetbal dus (papa helemaal trots natuurlijk :mrgreen: )

Potloden zijn ‘toelen’ (tja vergezocht maar je kunt je er met veel moeite iets bij voorstellen…)

‘Até’ is aankleden, en ‘até uit’ is uitkleden :inlove:

En zo kan ik nog uuuuuren doorgaan! (hij ook trouwens, want hij begint met praten als hij wakker wordt, en stopt pas als hij in slaap valt…)

Sinds twee weken is het ook echt zo dat je sommige woorden echt maar één keer hoeft te zeggen, en hij heeft 'm te pakken.

Daarentegen gebruikt ie nog steeds geen woord voor zijn eigen naam…zijn er meer die dat hebben?