Appelmoes

Misschien een hele rare vraag, maar hoe lang kun je na opening van een pot appelmoes (van bijv AH) de appelmoes nog bewaren?

Ik heb geen idee eigenlijk. Ik ruik altijd aan de pot en je ruikt het echt meteen als het niet meer goed is. Het gaat gisten (dus meer naar alcohol ruiken) en gaat heel snel schimmelen als het niet meer goed is.

Ik bewaar het niet langer dan 3 á 4 dagen in de koelkast.

Daarna gaat het de kliko in bij mij.

Zodra ik een pot appelmoes opentrok, was het op. Hier hebben ze geen lekkere HAK potjes, helaas.

Hooguit 5 dagen in de koelkast,maar dat komt de smaak niet ten goede.

Als er donkere vlekken in de pot komen,en schimmel dan kan je het weggooien.(anders rent ie straks door de koelkast :mrgreen: )

ik doe ook nooit langer dan 3 dagen met bijna alles

Als de schimmel er op staat niet meer gebruiken (en da’s snel). :sick:

Hier is het hooguit 2 dagen dan gooi ik het weg.maar dat doe ik bijna met alle bederflijke waar. :wink:

vandaag geopent … dan 3 dagen !!

doe ik met alles :oops:

meestal koop ik van die kuipjes appelmoes. Want we eten het niet vaak, vind het dan zonde om de rest van zo’n pot te moeten weggooien.

Als er geen schinnel opzit eten de kinderen het gewoon op! :oops:

Eeehm…schiMMel dus :mrgreen:

of zelf appelmoes maken, bepaal je zelf de hoeveelheid

en lekkerrrrrrrrrrr :drool:

@Claud wrote:

Misschien een hele rare vraag, maar hoe lang kun je na opening van een pot appelmoes (van bijv AH) de appelmoes nog bewaren?

hahahahaha

ik dacht dit is een topic voor mijn broertje nickname appelmoes :oops:

Grappig, niet dat wij zo vaak appelmoes hebben, maar als we hem hadden dat bewaarde ik hem toch langer. :shifty: Volgens mij wel totdat er schimmel op zat. En dan moest ie echt de deur uit!

@hedwich wrote:

of zelf appelmoes maken, bepaal je zelf de hoeveelheid

en lekkerrrrrrrrrrr :drool:

Zeker heel lekker en makkelijk te maken!

Ik doe het wel eens als ik wat appels over heb. :wink:

Ik denk dit gaat over: Waar is Appelmoes?!!!

(tenminste, er is hier toch iemand die Appelmoes heet?? :think: :think: of heb ik het nu helemaal mis :shifty: :shifty: )