appelflapjes

Donderdagavond is het eindejaarsfeestje van de psz en net als elk jaar, nemen zo veel mogelijk moeders wat mee en wordt dat dan een brunch :drool:



Dit jaar ga ik appelflapjes maken, heb ze vandaag nog een keer geprobeerd en ze waren heerlijk hoorde ik hier (ik lust t zelf niet :lol: :mrgreen: ).



Maar nu zat ik te denken, ik moet er donderdag al vroeg zijn om te helpen, dus zou ik die appelflapjes vooraf kunnen maken?



Volgens mij zijn ze na een dag al niet zo lekker meer he…



Eventueel voorbakken en dan 's ochtends afbakken? Kan dat? Maar hoe lang moet ik dan voorbakken en afbakken?



Ik had ook zitten denken om de dag ervoor alvast de flapjes te maken en dan de volgende ochtend in de oven te schuiven, maar dan zal de appel wel bruin worden denk ik he :think:



Of toch vroeg opstaan en t gewoon maar de dag zelf maken…



Dusssss hoe zal ik t doen? :mrgreen:

beetje citroensap over de appelstukjes tegen het verkleuren voor je ze maakt… en dan in de ochtend idd afbakken.



Voor wat betreft verkleuren… mijn opa zou dan zeggen ‘tis toch donker waar het heen gaat’ :angel: .

je kunt ze ook 1 dag van te voren maken en dan voordat je ze meeneemt even " oppiepen" meer opwarmen…



zo doen ik dan…maar moet zeggen een dag later zijn ze ook wel lekker, maar nooit zo lekker als vers gebakken.



ik krijg nu al zin om ze te maken… :drool: