hoi hoi, ik ben sandra en nu 21 weken zwanger van mijn 2de kindje.
nu ben ik vandaag gebeld door de verloskundige dat mijn bloed niet goed is. mijn man moest ook gelijk bloedprikken om te controleren of hij dezelfde stoffen in zijn bloed heeft, nu moeten we twee weken afwachten. als ik de brief van de verloskundige goed las gaat het om irregulaire erytrocyten. als de stoffen van mijn man anders is als die van mij dan moet ik elke 3 weken bloedprikken. ik heb het vermoedelijk gekregen via een bloedtransfusie bij de geboorte van ons eerste kindje. maar wie weet wat ik nu heb en wat de gevolgen kunnen zijn??? ik weet wel dat in het ernstige geval ik mijn kindje kan afstoten… maar meer niet… wie kan mij helpen???
ik denk dat je zulke vragen het beste met je vk kan bespreken…
Zo te lezen hebben ze je er niet genoeg over verteld en maak je je nu dus druk…
Gewoon vrijdag even bellen voor uitleg…
grts patricia
Echt niet wachten tot vrijdag.
Gewoon vandaag bellen naar de dienstdoende vk.
Aan onzekerheid heb je helemaal niets.
Sterkte! :thumbup: :hug:
Ik zou ook echt niet wachten met bellen, zo ga je je alleen maar zorgen maken terwijl dat misschien helemaal niet nodig is :-*
ik had ook niet gewacht hadden ze je maar meteen goed in moeten lichten!
dus gewoon even bellen
ik maak me nog niet echt zorgen hoor… we moeten toch eerst afwachten wat de bloeduitslagen van mijn man zijn. maar ik dacht… wie weet is er iemand die dit ook meegemaakt heeft en weet wat het is… volgende week heb ik een afspraak met de vk en dan hoor ik de rest wel… maar bedankt voor jullie snelle reacties
liefs sandra
ik ben vandaag naar de vk geweest en die heeft het een en ander duidelijk gemaakt…
ik heb een anti e in mijn bloed zitten… iedereen heeft een bloedgroep en een resusfactor… en cccdddeeetjes in je bloed zitten en nu heb ik dus een anti e… gelukkig heeft mijn man geen e in zijn bloed, dus heeft het geen gevolgen…als hij het wel zou hebben zouden ze alleen mijn bloed heel goed in de gaten moeten houden! voor deze en eventuele volgende zwangerschappen heeft het voor mij geen gevolgen, maar wel voor een eventuele bloedtransfusie. daarvoor heb ik nu een pasje gekregen die ik bij me moet dragen. ik mag dus geen bloed hebben met een e erin…, want dat zou ik gaan afstoten.
groetjes sandra
Hoi,
Die heb ik ook, maar ik kan je zeggen, ik wist het pas toen ik al lang en breed bevallen was :oops: ik kreeg een pasje thuis ik denk wat is dit nu weer, ik bellen helemaal uitgelegt dus ok, maar slordig dan eigenlijk bij mij niet :think: staat op Irregulaire antistoffen anti E
ik ben bevallen op 14/07/2007 en op het pasje staat de datum van het afdrukken dan 20/05/2008 .
erg toch he,
gr melanie