Ik heb zelf een tuitbeker ( hard plastic tuitje ) ( Geen antilek )
Anti lek ben/was ik geen voorstander van.
Omdat ze het zuigen uiteindelijk moeten afleren, en aan een anti lek moeten ze harder zuigen dan geen anti lek.
Vandaar dat ik voor geen anti lek heb gekozen.
Ik zei dit dus zo op het CB en die zei dat het helemaal geen verschil maakt, dus ben ik gaan twijfelen.
Mijn dochter drinkt nog niet echt van harte uit de geen anit lek beker moet ik zeggen.
En moet ook altijd helpen, want als die beker valt dan ligt alles over de vloer!!
En dacht met een antilek kan ze het misschien wel zelf, en zie dat de tuitjes van zacht plastic zijn, en die van mij van hard plastic.
Maar nu zie ik overal Nuby langs komen met die rietjes en andere anti lek bekers.
Nu wil ik dus ook een antilek gaan halen maar welke raden jullie me aan of zeggen jullie nee niet doen ??
Ben er nog geen tegen gekomen die echt helemaal anti-lek is :roll: . Ze lekken altijd wel een beetje. Wij gebruiken nog steeds vaak de nuby-rietjesbeker. Maar verder gebruik ik thuis ook nog vaak de gewone tuitbekertjes van de Hema. Die doorzichtige met blauwe deksel en jip en janneke erop. Heb eigenlijk nooit echt heel erg geoefend met een gewone open beker en ze kan er gewoon prima uit drinken hoor.
deze beker is echt helemaal 100% lekvrij en er kan ook nog eens warmer thee in zonder dat de deksel er af knapt.
er zit geen ventiel of dergelijke in en is makkelijk schoon te maken.
heb ook veel bekers geprobeerd vele waren te zwaar om eruit te drinken kwa kracht te zetten op het ventiel deze dus niet echt een super beker.
http://www1.schlecker.com/htdocs/Detail.aspx?artikelnummer=4008600021452&backbutton=no&rubriknummer=1331&sSuchbegriff=nuk
@Miepel wrote:
Ben er nog geen tegen gekomen die echt helemaal anti-lek is :roll: . Ze lekken altijd wel een beetje. Wij gebruiken nog steeds vaak de nuby-rietjesbeker. Maar verder gebruik ik thuis ook nog vaak de gewone tuitbekertjes van de Hema. Die doorzichtige met blauwe deksel en jip en janneke erop. Heb eigenlijk nooit echt heel erg geoefend met een gewone open beker en ze kan er gewoon prima uit drinken hoor.
Maar bij die rietjesbeker kun je die bijvoorbeeld gewoon op tafel laten staan, en dan zuigen de kindjes het drinken eruit.
Of moet je hem wel gewoon schuin houden ?
@hendrika wrote:
deze beker is echt helemaal 100% lekvrij en er kan ook nog eens warmer thee in zonder dat de deksel er af knapt.
er zit geen ventiel of dergelijke in en is makkelijk schoon te maken.
heb ook veel bekers geprobeerd vele waren te zwaar om eruit te drinken kwa kracht te zetten op het ventiel deze dus niet echt een super beker.
http://www1.schlecker.com/htdocs/Detail.aspx?artikelnummer=4008600021452&backbutton=no&rubriknummer=1331&sSuchbegriff=nuk
Klopt helemaal! Die kopen wij als we in Oostenrijk zijn! We hebben er nu een
stuk of 5 geloof ik. Anique drinkt daaruit als we in de auto zitten. Lekt echt niet!
Maar is dat tuitje hard plastic of zacht ?
Het tuitje is hard.
En bij een rietjesbeker moeten ze de beker recht houden, maar dat hebben ze heel snel door
Ik heb de Difrax antilekbeker maar deze lekt dus ook echt niet hoor. Dus er zijn wel degelijk 100% lekvrije bekers. En mijn dochter doet er alles mee incl. mee gooien en nog lekt hij niet. Ideale beker vind ik.
Ik was vandaag eigenlijk opzoek naar de NUBY rietjesbeker alleen kon ik die niet vinden.
Bij de drogisterij geweest en bij de kruidvat.
Nu heb ik een normale antilek meegenomen van Nuby.
Dochterlief vond het eerder leuk om erop te knabbelen dan zuigen, maar ja dat komt wel.
En heb meteen een drinkbeker gehaald van difrax met opening voor het neusje.
Weet iemand waar ik die Nuby rietjesbeker kan halen…?
Romata, ik koop de rietjesbeker van Nuby altijd bij de Etos. Ze verkopen daar ook extra rietjes.
Het ligt er een beetje aan hoe groot de Etos is maar die van mij heeft best wel een grote keuze aan Nuby producten.
Wij hebben de gewone Avent zuigfles en daar tuitspenen opgekocht van Avent. Die heb je in hard en zacht. Handvaten kun je ook apart kopen van Avent.
Deze lekt ook ECHT niet!
Hadden er 1 van Nuby (antilek), maar die lekte gewoon leeg als die op de zijkant ligt…
Ik heb er 1 hoor een Nuby rietjesbeker.
Ben benieuwd als het der lukt.
hier ook een avant en nuby gehad beide lekte en de avant was hier echt een vergiet!
Hier nu een difrax en een mum echt super beide geen lek hier…
Nou heb der vandaag de rietjesbeker gegeven, maar ze weet echt niet wat ze ermee moet doen.
Ze zit er maar op te knabbelen en verder niets.
Hoe deden jullie kindjes dit ?
Hadden ze het meteen door ?
Want vind het zonde als ik hem voor niets heb gekocht eigenlijk.
@dyfaine wrote:
hier ook een avant en nuby gehad beide lekte en de avant was hier echt een vergiet!
Hier nu een difrax en een mum echt super beide geen lek hier…
Had je de tuitjes erop zitten?
Want de spenen lekken inderdaad, maar de tuitjes hier niet :think:
wij moeten van het cb gewoon sap uit een gewone beker geven zo hoef je ook de antilek beker niet af te leren.
nikki snapt niks van antilek beker ze bijt erop maar zuigen doet ze niet uit een GEWONE beker drinkt ze prima trouwens
@bianca&? wrote:
wij moeten van het cb gewoon sap uit een gewone beker geven zo hoef je ook de antilek beker niet af te leren.
nikki snapt niks van antilek beker ze bijt erop maar zuigen doet ze niet uit een GEWONE beker drinkt ze prima trouwens
Ja dat zeiden ze ook tegen ons je moet uit een normale beker drinken geven.
Maar ik vind dat zo zielig joh krijgt ze amper wat binnen, moet ze zo moeilijk doen.
Vind der nog zo klein om uit een normale beker te drinken :oops:
Ik geef der wel eens Yoghurt uit een beker,zodat ze toch die techniek een beetje meekrijgt.
Heel goed om het met yoghurt wat te oefenen :thumbup: . Verder hoeft dat echt nog niet hoor. Komt vanzelf. Maar laat ze maar eens wat aanklooien met de verschillende bekers. Het kan even duren maar ze krijgen echt wel door op een gegeven moment dat je aan een rietjesbeker moet zuigen. Bij Jasmijn duurde het een tijdje voordat ze doorhad dat je een gewone of tuitbeker schuin moet houden voordat er wat uitkomt :roll: .
@romata wrote:
Nou heb der vandaag de rietjesbeker gegeven, maar ze weet echt niet wat ze ermee moet doen.
Ze zit er maar op te knabbelen en verder niets.
Hoe deden jullie kindjes dit ?
Hadden ze het meteen door ?
Want vind het zonde als ik hem voor niets heb gekocht eigenlijk.
Nikkie kon met negen maanden zelf uit een beker drinken. Ging eigenlijk vanzelf. Ik bood haar af en toe een beker aan en ze vond het wel interessant.
Maar uit een rietje drinken, daar snapte ze echt niks van. En het leek me zoooo handig als ze bijvoorbeeld gewoon zelf uit een pakje zou kunnen drinken.
Ik heb toen een tuitbeker antilek voor haar gekocht en dat ging wel goed. Weet niet meer welke het was en durf ook niet met zekerheid te zeggen of ie echt helemaal niet lekte… :think: Het was iig een tuitbeker met een zachte tuit.Zou best die van Nuby geweest kunnen zijn. Zal nog eens zoeken op Inet.
En toen ze ongeveer 14 maanden ofzo was, ging ik met een vriendin weg. Die had een dochter van dezelfde leeftijd als Nikkie. Alleen kon haar dochter wel uit een rietje drinken. Dus had zij pakjes drinken mee voor onderweg. Toen ze er 1 aanbood aan Nikkie, zei ik nog dat Nikkie dat niet snapte. Maar tot mijn verbazing dronk ze ineens gewoon uit een rietje. :shock: En ook nog alsof ze nooit anders had gedaan.
Komt dus vanzelf…
overigens, de toen aangeschafte Flip-it beker van ik geloof idd Nuby, lekte bij ons wel. Ik heb Nuby toen een mail gestuurd en gevraagd waar en of ik het oude model van deze fles kon kopen. Die scheen namelijk niet te lekken. Toen kreeg ik een beker van Nuby toegezonden. Gratis en voor niks :thumbup: :thumbup:. En die lekt idd niet. Ik gebruik hem nog.
Nog even het fotootje van de tuitbeker die ik voor Nikkie had toen ze nog niet uit een rietje kon drinken. Was idd van Nuby.