Voor ik zwanger wilde worden gebruikte ik altijd de pil. (Harmonet, later microgynon 30). Toen ik daar eenmaal mee gestopt was voelde het als een opluchting, maar ja, na 14 jaar slikken merk je duidelijk het verschil.
Na de geboorte van Keira ben ik weer aan de pil gegaan. Maar gelijk weer migraine, veel pijn en gewoon vier dagen in de maand ziek. Met doorslikken ook nog twee dagen in de maand ziek en veel pijn.
Dus spiraaltje, mirena. Wat een drama vond ik dat! Drie weken ongesteld, twee weken niet en zo bleef ik gaan. Dus die heb ik eruit laten halen.
Momenteel gebruik ik niks. Vind het heerlijk! Heb zo’n last van die hormonen. HA begon wel over nuvaring of koperspiraaltje. Maar er is een wens voor een 2e. Echter kan het nu gewoon niet. We hebben de ruimte niet.
Maar de angst om zwanger te worden is nu gewoon aanwezig. Heeft er iemand toevallig nog tips qua anticonceptie? Want het voelt gewoon niet fijn zo…
En tijdelijk condooms? Tot wanneer jullie weer voor een tweede willen/kunnen gaan.
Het is idd niet de ideale oplossing, maar als je al zoveel geprobeerd hebt en veel anticonceptie niet bij jou past, hmm dan moet je toch wat.
Hier ook een gezoek, kan niet tegen de pil, spiraal wil ik niet, prikpil raden ze niet aan etc. Dus ook aan de condooms.
Hier ook cds. Gewoon omdat ik tegen de pil niet kan.
Mirena drama. Elke keer schimmel infecties.
Dus ook geen idee wat ik wil…in ieder geval geen 4e kindje
Wij hebben tussen de zwangerschappen ook condooms gebruikt.
Ik denk ook niet dat ik ooit nog weer hormonale anticonceptie wil gebruiken. En ook geen spiraaltjes. Dus het zal hier wel condooms blijven. Niet erg romantisch. Maar ja, als ik hormonen moet gebruiken is er van romantiek ook niet bepaald sprake. Je moet wat.
Hier beetje hetzelfde, behalve GEEN wens voor een 4e… Hormonen bevallen niet goed, maar ik heb zo’n hekel aan cd’tjes… Moet nu maar even maar hier gaat er uiteindelijk een knippie komen! ( en niet bij mij: ik heb al 3 kids gebaard, nu is hub aan de beurt!)
Cd is het hier nu ook. Maar zoals gezegd super onromantisch… Als we “klaar” zijn mag manlief ook knippen van mij. Komt hem ook alleen maar ten goede
Met migraine kan de cerazette heel fijn zijn!
Hebben wel ook veel mensen gedoe mee qua bloedingen enz, maar ik zou zeggen, geef hem 3 mnd de kans Ik vond het heerlijk, geen migraine (want, geen stopweek én geen oestrogenen) en hoogstens 1x per 6 wk een beetje bloedverlies :thumbup:
Ik gebruik Nuvaring nu als overbrugging totdat we aan een tweede kindje ‘beginnen’ en om mijn zeer heftige menstruaties te dimmen. En het helpt gelukkig! De pil was ik ook klaar mee en nu ik hoge bloeddruk heb mag ik hem niet eens meer.
Voordelen van Nuvaring vind ik: Laag hormoongehalte, je kunt er elk moment mee stoppen en je hoeft er niet elke dag aan te denken (steeds 3 weken een ring in, dan 1 week uit).
Ik had een Mirena, waar ik eerst heel tevreden mee was (bijna niet meer ongesteld). Maar op den duur had ik 10-12 dagen van de maand een beetje bloedverlies. Ook had ik het idee dat ik van de hormonen, hoe weinig ook, een beetje humeurig werd. Dus heb ik in februari een koperspiraal laten plaatsen. De eerste 2 menstruaties waren vrij heftig qua bloeding, maar zonder buikpijn. De laatste menstruatie was eigenlijk al weer normaal.
Misschien is dat toch een optie voor je? Met een Mirena kun je steeds kleine beetjes bloedverlies hebben, met een koperspiraal meestal niet. Dus geen hormonen en je hoeft er niet steeds om te denken; het is betrouwbaarder dan condooms en als hij verwijderd is ben je meteen weer vruchtbaar.
Met de prikpil kan het erg lang duren voor je cyclus weer op gang komt als je ermee stopt, en kun je ook vaak tussentijds bloedverlies hebben.
@elisabeth wrote:
Ik gebruik Nuvaring nu als overbrugging totdat we aan een tweede kindje ‘beginnen’ en om mijn zeer heftige menstruaties te dimmen. En het helpt gelukkig! De pil was ik ook klaar mee en nu ik hoge bloeddruk heb mag ik hem niet eens meer.
Voordelen van Nuvaring vind ik: Laag hormoongehalte, je kunt er elk moment mee stoppen en je hoeft er niet elke dag aan te denken (steeds 3 weken een ring in, dan 1 week uit).
Ik vond nuvaring ook geweldig. Ik kreeg er tijdens de stopweek wel afschuwelijke migraineaanvallen van, maar een vriendin van mij “ringt door” zonder stopweek en dat bevalt haar prima.