Na mijn bevalling ben ik gaan nadenken over welke anticonceptie ik weer zou gaan starten. Ik heb ongeveer 4 jaar geen ac gehad maar nu ik ben bevallen en niet zit te wachten op een eventuele zwangerschap zal ik toch iets moeten.
Ik heb jaren de pil gehad, eerst de microgynon, hier kon ik niet tegen, veel buikpijn en misselijkheid. Daarna ben ik begonnen met de marvelon. Deze was prima.
Maar omdat ik in eerste instantie bv gaf moest ik met de minipil beginnen, na 3 dagen kreeg ik overal rode vlekken en na 4 dagen overal jeuk en na 5 dagen zat ik helemaal onder de uitslag. Ik wist dat dit van de pil kwam. Ik had niets anders geslikt, gegeten of gedronken. De ha was er niet zeker van maar ik kreeg een pilletje tegen allergie en moest maar even met de pil stoppen. Na een paar dagen was ik van de allergie af.
Nu ben ik gestopt met de bv en was ik bij de gyn. Ik heb haar mijn verhaal gedaan en zij gaf aan dat ik anders gewoon weer met de marvelon moest beginnen, dus dat heb ik gedaan…nu ben ik daar weer 3 dagen mee bezig en jawel hoor…de jeuk komt weer opzetten. Nog geen rode vlekken gezien maar dat zal niet lang meer duren. Overal jeukt het, hoofde, ogen, armen, benen en mijn vagina is het ergste.
Nou zullen jullie wel denken waarom dat niet iets anders, zoals spiraal.
Maar daar hoor ik niet de beste verhalen van (al is de pil niet veel beter) Ik ben nogal gevoelig daar beneden…heb vaker ontstekingen gehad en heb een enorme hekel aan inwendige onderzoeken.
Wat zijn jullie ervaringen betreft het spiraal? Of wat zouden jullie mij aanraden?
Ga maar een allergie pilletje pakken en direct weer stoppen met die rotpil…
Ik heb een mirena spiraal, ik weet niet of jij tegen die hormonen zou kunnen, maar ik ben er zeer over te spreken.
Ik ben ook erg gevoelig daar beneden, om de haverklap infecties, ook al hou ik me netjes aan alle regels (niet met zeep wassen, naar de wc gaan na gemeenschap etc).
De druk van het meten van de baarmoeder vond ik ietwat vervelend. Ik heb na het plaatsen 2 dagen flink gevloeid ent oen was het over :dance: . Ongeveer 1 keer in de 2 maanden heb ik met afvegen een druppeltje, maar verder dus vrij van alles. Geen pil meer slikken, als ik antibiotica krijg hoef ik niet op te letten met gemeenschap en wat ik vooral fijn vind is dat ik geen menstruatie meer heb.
Dat laatste vercshilt heel erg van persoon naar persoon.
Als je tegen het hormoon zou kunnen zou ik het zeker een sporberen, en als je veel last van ontstekingen hebt even een antibiotica kuur vragen aan de huisarts, misschien schrijft hij het voor en heb je een kans verkleind om ergens last van te krijgen.
Volgens mijn cardioloog was het niet noodzakelijk profylaxe (antibiotica) te nemen, maar na het zetten kreeg ik last van buikpijn en grodelroos. Volgens een andere huisarts een teken van verminderde afweer dus toch antibiotica en het was binnen 2 dagen over. Waarschijnlijk dus bij het zetten toch iets opgelopen.
Als hormonen het probleem zijn, dan kun je eens kijken naar het koperspiraaltje ipv een hormonenspiraal (zoals de mirena).
ik heb verder zelf zeer slechte ervaringen met de mirena (1ste keer verkeerd gezet, weken lang echt heeeel veel bloedverlies gehad (in afrika, super handig en hygiënisch :roll: )
Daarna opnieuw laten zetten, minder heftig bloedverlies in het begin, maar na een paar weken bleek dat mijn cyclus nu bestond uit drie weken een beetje bloeden en dan 1 week niet. Daar werd ik zo hondsdol van dat ik hem er uiteindelijk na veel te lang uit heb laten halen, wat een opluchting was dat…
Maar ik ken ook heel veel mensen die echt zweren bij een spiraaltje…
Hier ook geen positief mirena verhaal… Ik kan heel slecht tegen hormonen, ook pil en nuvaring geven hier drama.
Mirena heb ik laten zetten in april, ik heb eerst maanden non-stop gevloeid. Daarna werd het 3 weken vloeien, 1.5 week niet en toen weer opnieuw. Vreselijk en ik was gewoon vies van mezelf. Bah…
Ik heb hem er afgelopen februari uit laten halen, heerlijk! Sindsdien geen bloeding meer gehad (behalve mijn gewone menstruatie).
Volgens mij is het met die mirena alles of niets, of mensen zijn er super tevreden over, of het is 1 groot drama. Jammer dat je niet vooraf weet wat het gaat worden
Zelfde verhaal als Vicky en Fiep wat de mirena betreft…
Wat een ellende…
Ik heb nu de tweede Mirena en ik zweer erbij. Niet meer ongesteld, niet meer dat geklooi met de pil die ik toch maar iedere keer vergat…
Het plaatsen vond ik bij de tweede keer erg mee vallen, de eendebek is het ergste. De eerste keer heb ik er erg veel last van gehad, maar ze zeggen dat dat normaal is als je nog nooit bent bevallen.
Plaatsen en verwijderen van de mirena heb ik trouwens niks van gevoeld… :thumbup: Dat dan weer wel…
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er gewoon weer ziek van, van die jeuk. Vooral mijn vagina is het ergste…
Ik weet nu dat ik de pil (welke dan ook) gewoon niet meer moet nemen!
Ik ben nu hard aan het denken voor dat spiraaltje maar ben zo bang voor de gevolgen, waar ik dus geen zin in heb.
De dames die er ook zo`n last van hebben gehad, wat hebben jullie uiteindelijk dan gedaan? Gewoon condooms??
Of iets anders?
Hier voorlopig condooms. Als we zeker zijn dat onze kinderwens vervuld is zien we wel verder.
Ik ben nu weer even aan de pil voor 1.5 mnd (uit noodzaak) en ik heb er nu al weer zo’n last van… Buikpijn, hoofdpijn, een humeur om op te schieten, libido van 0… pfffff… Nuvaring werd ik ook erg beroerd van (hoofdpijn en zo).
Dus hier weinig andere opties dan condooms eigenlijk.
Ik heb 4 jaar lang een kopere spiraal gehad. Het eerste half jaar had ik op de eerste 2 dagen van menstruatie wat meer bloed verlies.
Daarna werd het zoals altijd ervoor.
Nu heb ik sinds 2maanden de mirena, en ben bang dat ik er spijt van ga krijgen.
Heb ik deze 2maanden wel 1 week niet gevloeid. De huisarts heeft wel duidelijk er bij vermeld, dat het 1 jaar kan duren voordat alles normaal verloopt.
Dus ik hoop dat het beter gaat worden. En anders ga ik weer voor de koperen spiraal.
Ik ben er zelf ook nog steeds niet uit :oops:
Tot die tijd toch maar condooms dan…
Mijn verloskundige adviseerde de nuvaring.
Maar ja, zo’n weekje na de bevalling was ik voor zulk advies niet zo in.
Heb er tot op heden nog niet naar gekeken, maar wilde je ook even op die optie wijzen…
Ik reageer ook slecht op diverse pillen en de Mirena was hier echt een hel. Ik herkende mezelf totaal niet meer terug en voelde me constant “vaag”. Mirena eruit, koperspiraal erin en wat een zegen zeg!!!
Geen hormonen meer en ik voel me gewoon mezelf . Hier iets meer vloeien, maar geen krampen ofzo dus ik vind het niet erg.
Voor mij niks anders meer, zeker geen hormonenzooi.
ik zweer bij de mirena, heb hem nu 2 jaar, en niet meer ongi, geen stemmingswisselingen, geen buikpijn , ideaal :thumbup:
hoihoi
Ik heb de mirena gehad en de implanon 2X over beide tevreden maar bij ons is het klaar en nu is arno even bij de dokter langs geweest. Volgende week moet hij nog even langs komen en als het dan schoon is kunnen we zonder.
Heerlijk geen geklooi meer met hormonen of rubbetjes
groetjes
marlies
Hoi,
ik heb vorig jaar t koperspiraaltje laten zetten.
Inbrengen was zo gepiept(ik zat te wachten op de pijn,toen hij zei:zo die zit er keurig in…)
Regelmatig ongesteld.
Wel buik en rugpijn voor ik ongesteld moet worden.
1e paar dagen wat heftiger.
Nu heb ik overgevoelige spieren en gewrichten en de pijn is niet te harden ca anderhalve week voor menstruatie.
en ja ik heb ook regelmatig infecties helaas.
Ik was er echt heel erg tevreden mee.
Maar sinds een maand of 3 heb ik allerlei vage klachten en denk regelamtig:zal t nu aan t koperspiraaltje liggen?
Je kan t zowieso toch altijd uitproberen? Bevalt t niet,dan kan ie er zo weer verwijderd worden!
Succes
Hmmm, ben nu nog zwanger maar ik vind dit voor straks ook wel een lastig vraagstuk, heb zelf voor de 1e zwschap tijdje pessarium gebruikt (in combi met zaaddodende middel) beviel me goed.
Niet zo heel vrijblijvend als pil/spiraal etc, je moet er wel om denken in te doen natuurlijk
Wel prettiger dan met condooms (intiemer).
Maar goed, toen was er ook een toekomstige kinderwens, dus als het mis zou gaan was het niet heel erg.
Na de 1e zwschap tijdje condooms, maar toen ook wens voor ooit 2e.
Voor straks echt geen idee nog, wil niet: hormonen, definitief of spiraal, tja dat word lastig, weet niet of ik het beetje risico van een pessarium weer aandurf :?
Hej,
Ik heb de mirena gehad. Ik kon er niet tegen. Ik kan niet tegen de hormonen in de pil en dus raadde de huisarts mij de mirena aan. daar zitten veel minder hormonen in, dus de kans dat ik daar last van zou krijgen was heeeeeeeel klein. Nou, dat heb ik geweten. Ik werd gewoon depressief. Na 1,5 jaar (eerder had ik niet door dat ik depressief was door het spiraaltje) heb ik em er uit laten halen. Binenn een paar weken was ik weer de oude. helemaal niet meer depressief.
Ik heb toen een koperspiraaltje laten plaatsen. Hier ben ik wel blij mee. Geen last meer van hormonen. Eerste 4 a 5 maanden iets meer bloedverlies gehad, nu weer normaal. Plaatsen van beide spiraaltjes vond ik niet leuk, maar het is wel te doen.
Succes met je keuze.
Veel groetjes
Yvonne
Ik heb sinds november de mirena, en ik ben erg tevreden.
Ik had het recept al maanden in huis, maar durfde niet.
Resultaat, kijk mijn banner
De angst om nog eens zwanger te raken was groter dan de angst om het spiraaltje te zetten en het viel mij 1000% mee.
Niets van gevoeld bij het inbrengen, het vloeien heeft 3 maanden geduurd.
Ongesteld zijn betekent tegenwoordig 1inlegkruisje met wat rozig slijm eens in de maand.
En ik ben eindelijk van mijn bijna chronische schimmelinfectie af.
Hier dus een tevreden mirena gebruiker :thumbup: