Anticonceptie

Natuurlijk moeten we daaraan… Tenzij we snel weer zwanger willen worden, maar dat wilde ik nog maar eventjes niet doen… Nu heb ik de pil gehaald iets wat ik voor mijn zwangerschap nooit geslikt heb… En nu las ik zo de bijwerkingen en ik herinnder me ineens waarom ik die troep nooit geslikt heb… Mogelijke bijwerkingen borstkanker baarmoederhalskanker kans op levertumoren en daarbij duurt het 10 jaar voordat je lichaam weer hetzelfde is als van een vrouw die nooit de pil gebruikt heeft… Het is en blijft natuurlijk hormonenzooi…



Maar goed… Een ring… Een spiraaltje… Allemaal niks voor mij… Dus blijft het ouderwetse condoom over… Maar ja… Dat is ook niet 100% save… Lastig…

Waarom is een spiraal niets voor je dan?? Ik moet zeggen, dat ik heel blij was met mijn koper spiraal. Vijf jaar lang niet aan anticonceptie hoeven denken en als je toch eerder weer zwanger wilt worden, heb je geen last van hormonen die eerst eruit moeten. Voor mij een volgende keer echt absoluut weer een koperspiraal. :thumbup:



Succes met het maken van je keuze.

Nou die dingen willen nog wel eens in gaan groeien…

Oooh joh, serieus?? Ben ik even blij dat ik daar geen last van heb gehad. :slight_smile: Lijkt me trouwens ook een uitzondering hoor, dat dat gebeurt…

Nou heb het al aantal keren gehoord… Vandaar dat ik er geen wil

Ik heb daar nog nooit van gehoord meis, lijkt me ook heel stug.

Een spiraaltje is niet scherp he, die zit in de ruimte in je baarmoeder, er zijn wel eens perforaties geweest ja maar die dingen worden met grote zorg geplaatst en er is altijd een controle echo om te zien of hij goed zit.

Ik heb bijna 4 jaar lang met heel veel plezier een mirena gedragen, ideaal.

Als het je een onprettig gevoel geeft moet je het uiteraard niet doen maar je moet het niet laten door de indianenverhalen hoor.



(das net zoiets als dat ‘iedereen’ altijd de horrorbevallingen heeft gehad e.d. snap je wat ik bedoel?) :-*

@Mellie wrote:



(das net zoiets als dat ‘iedereen’ altijd de horrorbevallingen heeft gehad e.d. snap je wat ik bedoel?) :-*




Dan zou ik inderdaad nooit meer zwanger willen worden… (en ik heb zelf een vreselijke bevalling gehad :wink: )

Ik heb nu een nieuw soort spiraal, de gynefix. Het is een duurder spiraaltje dan het klassieke koperspiraaltje en je gynaecoloog moet bevoegd zijn om hem te plaatsen, omdat hij op een andere manier wordt ingebracht.

In plaats van koperen draadjes zitten er vier of vijf kraaltjes aan die voorkomen dat er een bevruchte eicel kan nestelen in de baarmoeder.

Ik heb hem nu 6 weken en eigenlijk merk ik er niets van. Ik ben net zo kort ongesteld als dat ik geen spiraal zou hebben, terwijl ik met de klassieke koperspiraal, die ik 1 x 4 jaar en 1 x 2 jaar heb gehad, zo’n 9 dagen hevig menstrueerde met alle krampen en pijnen vandien.



Misschien is dit iets voor je? Er zitten geen hormonen in dus je bent helemaal ‘jezelf’ met dit ding :wink:

:think: me dan daar eens in verdiepen… Want om nou steeds met condoom te werken lijkt me ook niks…

persoonlijk heb ik niks met het spiraal, juist omdat het de bevruchting níet vóórkomt.

althans dat dacht ik :shifty:

en daar voel ik me dus niet fijn bij.



maar hier dus wel condooms gebruikt.

zoveel “gedoe” is het niet als je een beetje creatief bent 8)

en als je je vruchtbare dagen een beetje in de gaten houd kan je best zeggen dat het erg veilig is.



of een pessarium? :think:

@Guusje wrote:

persoonlijk heb ik niks met het spiraal, juist omdat het de bevruchting níet vóórkomt.

althans dat dacht ik :shifty:

en daar voel ik me dus niet fijn bij.



:






heb je gelijk in… dat is ook hier de reden dat er geen spiraal komt…

Vind lastig om mijn vruchtbare in de gaten te houden, dit omdat ik nooit precies weet wanneer deze zal zijn… Straks te laat…



Dus dan maar met condoom, hoewel het natuurlijk wel spannend is :wink:

Bij een mirenaspiraal kan er geen bevruchting plaatsvinden, deze geeft wel hormonen af maar wel heel weinig.



Ik heb zelf een koperspiraal gehad (de Flexi-T), ik vond het ideaal. Ben daarvoor jaren aan de pil geweest maar ik voelde me met de koperspiraal veel beter. Je hoeft niet meer aan die pilletjes te denken…en toen hij eenmaal was verwijderd was ik gelijk zwanger.