Antibiotica innemen op nuchtere maag

Ons meisje heeft sinds gisteren antibiotica gekregen. Capsules die ze moet innemen op de nuchtere maag; 1 uur voor het eten of 2 uur erna.

Maar… ieder kind en/of volwassene eet s’morgens ontbijt, op de helft van de ochtend een tussendoortje, daarna lunch, daarna weer een tussendoortje op de middag en daarna weer avondeten.

Hoe ga ik dit doen?

Als ik ga zitten rekenen:

07.00 uur capsule

08.00 uur eten

11.30 uur capsule

12.30 uur eten

16.30 uur capsule

17.30 uur eten

Dan mag ze dus helemaal geen tussendoortjes meer, want er moet weer 2 tussenzitten voor een nieuwe capsule en dat gaan we niet redden toch? Of denk ik nu zo fout? Hoe moet ik dit nu weer aan haar uitleggen?

zal dat zo erg zijn als het niet op de nuchtere maag komt.

mijnzoon heeft regelmatig een kuur gehad, maar heb daar eigenlijk nooit op gelet.

of het komt omdat het een ander soort ab was misschien?

@knollie1 wrote:

zal dat zo erg zijn als het niet op de nuchtere maag komt.

mijnzoon heeft regelmatig een kuur gehad, maar heb daar eigenlijk nooit op gelet.

of het komt omdat het een ander soort ab was misschien?

Ik werd er toch flink op geattendeerd dus dan zal het wel belangrijk zijn denk ik…

ja dat lijkt me dan ook.

mijn zoon heeft meestal amoxciline gehad

Overdag is je maag tussen maaltijden door nooi thelemaal leeg, alleen als je 'sochtends opstaat, het is dus vrijwel onmogelijk om na het ontbijt nog pillen op de nuchtere maag te geven.

Ik zou dat tussendoortje gewoon geven, misschien een halfuurtje nadat je die capsule gegeven hebt.

tja, ik zou er proberen rekening mee te houden, maar je kunt niet het onmogelijke verwachten.

wil je me vertellen welke kuurtje het is, dan zal ik en een beroepsmatige blik op werpen

(en daarna slapen, want ik heb nachtdienst en ben moe…)

@Fietje wrote:

tja, ik zou er proberen rekening mee te houden, maar je kunt niet het onmogelijke verwachten.

wil je me vertellen welke kuurtje het is, dan zal ik en een beroepsmatige blik op werpen

(en daarna slapen, want ik heb nachtdienst en ben moe…)

Flucloxacilline

Thanx :-*

@Emely wrote:

Ons meisje heeft sinds gisteren antibiotica gekregen. Capsules die ze moet innemen op de nuchtere maag; 1 uur voor het eten of 2 uur erna.

Maar… ieder kind en/of volwassene eet s’morgens ontbijt, op de helft van de ochtend een tussendoortje, daarna lunch, daarna weer een tussendoortje op de middag en daarna weer avondeten.

Hoe ga ik dit doen?

07.00 uur capsule

08.00 uur eten

11.30 uur capsule

12.30 uur eten

16.30 uur capsule

17.30 uur eten

Dan mag ze dus helemaal geen tussendoortjes meer, want er moet weer 2 tussenzitten voor een nieuwe capsule en dat gaan we niet redden toch? Of denk ik nu zo fout? Hoe moet ik dit nu weer aan haar uitleggen?

zoals ik nu lees, 1 uur voor of 2 uur na d emaaltijd innemen… Dus tot 2 uur voor de volgende capsule mag je nog iets geven, toch?

Om 9.30 een tussendoortje, is 2 uur voor de capsule van 11.30, en dan om 14.30 ook ene tussendoortje, dan kan het op tij dvoor de capsule van 16.30?

@hermione wrote:

@Emely wrote:

Hoe ga ik dit doen?

07.00 uur capsule

08.00 uur eten

11.30 uur capsule

12.30 uur eten

16.30 uur capsule

17.30 uur eten

zoals ik nu lees, 1 uur voor of 2 uur na d emaaltijd innemen… Dus tot 2 uur voor de volgende capsule mag je nog iets geven, toch?

Om 9.30 een tussendoortje, is 2 uur voor de capsule van 11.30, en dan om 14.30 ook ene tussendoortje, dan kan het op tij dvoor de capsule van 16.30?

Tsssssss zo makkelijk! Was geloof ik nog niet wakker. Harstikke bedankt!

:-*

floxapen werkt idd aangetooond minder goed hoe meer voedsel er in de maag zit.

hoe lichter verteerbaar hetgeen is dat ze gegeten heeft, hoe sneller je de AB kan geven.

In dit geval zou ik er zeker zoveel mogelijk rekening mee houden,mmaar er geen halszaak van maken.

de tijden om het te geven kan je natuurlijk ook nog een beetje mee schuiven als ze buiten het schema o toevalling nog iets extra eet

ik zou overigens andere richttijden aanhouden voor de AB, namelijk

waarbij het gat tusen de laatste van de dag, en de eerste van de volgende dag zo kort mogelijk is.

Dit zodat de spreiding over de dag optimaal is