Anti-stoffen op sperma

Hi,



Gisteren hebben wij te horen gekregen dat mijn vriend antistoffen aanmaakt waardoor zijn zaadjes niet verder komen en hierdoor is bevruchting op de natuurlijke manier uitgesloten.



We gaan nu door naar he IUI traject. Hopelijk zal dit wat positiefs opbrengen.



Ik vroeg mij af of er meerdere mensen waren waarvan de man antistoffen aanmaakt en die toch zwanger zijn geraakt?



Groetjes, Becky

Een vriendin haar man heeft antistoffen. De eerste keer is ze na de vijfde IUI-behandeling zwanger geworden en de tweede keer spontaan.

Dus de moed zeker niet opgeven!

Dank je wel voor je antwoord! Dat geeft hoop!

Becky, jammer van de antistoffen. Maar jullie hebben nu wel een behandelplan. Hopelijk gaat het ook snel van start.

:hug:

We kunnen in september al beginnen. Ze hebben namelijk eerst en vakantie en laat mijn volgende cyclus nou net in hun vakantie vallen. Maar komt ooij wel goed uit want dan kunnen we ons eerst storten op de verhuizing.



We zijn in ieder geval bij dat het beestje een naampje heeft.

Hoi Becky,

Mijn man maakt ook antistoffen aan doordat hij gesteriliseerd is geweest. Wij zijn na 18 maanden proberen (omdat de arts in het ziekenhuis dacht dat het na een jaartje “hard werken” wel zou lukken), nu toch doorverwezen naar de gynacoloog. Wij starten ook in september met onze eerste IUI (in natuurlijke cyclus). Spannend!! Helaas nog geen succesverhaal, maar wie weet… Ik verwacht niets, maar ben allang weer blij dat er weer een klein beetje hoop is.

Groetjes wtje

Succes Wtje!

We hebben nu pas 3x IUI gehad waarvan 1x met hormonen. Helaas was vandaag ook de test weer negatief en gaan we dus weer opnieuw beginnen,



Helaas lees ik (bijna) overal dat ze met antistoffen op het sperma meestal direct door gaan naar IVF of ICSI. Ik heb dan ook een nieuwe afspraak met onze gyb gemaakt omdat ik wil weten wat onze kansen zijn want ik lees overal dat die op deze manier zo goed als nihil zijn. J maakt teveel antistoffen aan en mijn hoop om op deze manier zwanger te raken is helemaal weg :cry: Ik wil dan ook van de gyn horen dat we wel degelijk kans maken op deze manier. Want in het eerste gesprek had hij het over IVF maar omdat dat een zwaar traject zal worden wilde hij eerst IUI proberen zodat je je kan voorbereiden op de IVF als het niet aanslaat.

Ik zei de gek die dat ook heeft gehad met mijn nu ex vriend…

Mijn ex was gesteriliseerd en nadat hij het ongedaan had laten maken bleek dat ie antistoffen had en ook voor 90% (dat is dus volledig volgens de gyn die ik had) en dan kan je dus niet op de normale manier zwanger worden, als het minder is wel en dan laten ze je dus eerst zelf proberen.

Wij zijn direct van de uroloog doorgegaan naar de gynaecoloog om te starten met IUI, Bij de 5e poging was het raak en nu hebben we een prachtige meid van 6 jaar.

We wilden niet te lang wachten voor een tweede omdat we wisten dat het lang kon gaan duren, dus toen ze 6 maanden was zijn we weer de MMM in gegaan, na 6 pogingen IUI en 3x ICSI zijn we gestopt, dat was in 2008 en dat was heel zwaar voor mij.

In 2011 bleef mijn menstruatie weg en kreeg ik overal jeuk dus toen maar een test gedaan en wat bleek…ik was spontaan zwanger! en in februari 2012 is mijn wereldwonder geboren.

Moet er ook nog even bij vermelden dat mijn ex en ik vrijwel geen sex hadden, dus de kans dat ik spontaan zwanger zou worden was echt 1 op een miljoen of meer.



Dus geef de moed niet op, het kan echt en ik ben het bewijs daarvan…of eigenlijk mijn wondertje. Bij ons zeiden ze ook dat de kans op een spontane zwangerschap echt nihil was, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.



Heel veel sterkte want ik weet hoe zwaar het is…

:hug:



(ps: ga aub door met de IUI want met IVf krijg je maar 3 of 4 behandelingen vergoedt en dan is het echt over en met IUI heb je echt wel kans en dat word vergoedt dus heb je ook meer kansen)

Dank je wel nikita! Dat geeft me echt hoop!

Vanmiddag zat ik er echt even doorheen. Mensen vinden dat we niet mogen klagen omdat dit pas onze derde iui is maar het is niet altijd gemakkelijk. We willen sowieso de iui allemaal afmaken maar wel vragen of we op de lijst van ivf mogen wanneer we uitbehandeld zijn met de iui.



Het geeft echter wel hoop dat je blijkbaar wel zwanger ermee kan raken.

Nogmaals dank je wel! :-*

Mensen moeten zoiezo niet oordelen over je situatie. Je 1e IUI of je 88e IUI, 't is allemaal even klote!

Dus vooral lekker blijven klagen :mrgreen: ;-).



:hug:

@Becky wrote:

Dank je wel nikita! Dat geeft me echt hoop!

Vanmiddag zat ik er echt even doorheen. Mensen vinden dat we niet mogen klagen omdat dit pas onze derde iui is maar het is niet altijd gemakkelijk. We willen sowieso de iui allemaal afmaken maar wel vragen of we op de lijst van ivf mogen wanneer we uitbehandeld zijn met de iui.



Het geeft echter wel hoop dat je blijkbaar wel zwanger ermee kan raken.

Nogmaals dank je wel! :-*




Pas jullie 3e IUI zeggen ze, maar dan zit je dus al wel op de helft van de 6 die je krijgt (soms meer om de tijd af te wachten tot de IVF)

Mensen mogen gewoon niet oordelen als ze nooit in zo`n situatie hebben gezeten. Als je graag zwanger wil worden en het wil niet is het al rot genoeg, maar als het dan ook nog allemaal via het ziekenhuis moet word het een stuk zwaarder.



Hou hoop want het kan echt wel via IUI…en zelfs spontaan nog wel!! dat zie je wel bij ons, en echt ik en mijn ex hadden bijna nooit sex ms 1x in de maand en toch is ons wondertje daaruit ontstaan.



Heel veel sterkte en probeer positief te blijven alhoewel ik weet hoe moeilijk dat soms is want het is niet niks als je zo graag wil maar het wil maar niet.

:hug: :hug:

Nee, maar je merkt dat er bij veel mensen nog soort van onbegrip heerdt. Net als de woorden: je moet er niet teveel mee bezig zijn. Alsof wij anders kunnen met al die echo’s steeds.



We krijgen nu nog 2 met hormonen en dan een evaluatie gesprek. K hoop zo dat wij ook een wondertje mogen ontvangen :pray:

En dat klopt, de meesten zeggen dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn, maar hoe moet je dat doen als je meds moet nemen en elke keer naar het ziekenhuis moet…dan kan je er gewoon niet niet mee bezig zijn.



Tis gewoon een feit dat de mensen die het niet hebben meegemaakt ook niet weten wat jij voelt en door moet maken…



Meis ik ga heel hard met je mee hopen dat iig 1 van die 2 keren raak is (en dan natuurlijk de eerst volgende) :pray: :pray:

Becky, ik heb geen IUI oid gehad, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen, maar ik wil je gewoon even een hart onder de riem steken. :-*

Wij hebben ruim anderhalf jaar, ziekenhuisbezoeken, clomid en een miskraam op onze eerste moeten wachten, en dat was gewoon niet leuk.

Terwijl dat natuurlijk nog meevalt vergeleken met waar een heleboel anderen doorheen moeten. Maar als de wens zo sterk is dan duurt elke maand gewoon al lang… en al helemaal als je er inderdaad ook nog eens verplicht zo mee bezig moet zijn door de ziekenhuisbezoeken enzo…



Ik hoop dat die maansteen eindelijk zijn werk gaat doen en het de komende IUI toch gewoon raak mag zijn! :hug:

Dank jullie meiden! Dit doet me goed! Tierr, ik hoop het ook! :-*

Dank jullie meiden! Dit doet me goed! Tierr, ik hoop het ook! :-*

Hallo allemaal

Oh becky ik begrijp jou zo enorm. …

Voor de anderen hier: ik ben evi, 34 jaar en nu 2 jaar bezig met zwanger worden waarvan het laatste jaar in de mmm. Loop in het flevo. Manlief maakt antistoffen aan 90%.

IUI 3 met pregnyl 13maart gehad maar bij afvegen zie ik al lichtroze en het is nu dag 11 na de IUI. Beschouw deze dus ook als niet geslaagd. .

Ik trek het soms ook niet meer… vraag me af of dit echt de juiste behandeling is voor ons. Moet binnenkort voor een hsg baarmoeder foto. Spannend

Ik zou ook graag meer succes verhalen lezen van mensen die het ook hebben.

Liefs evi

Becky wrote:
We hebben nu pas 3x IUI gehad waarvan 1x met hormonen. Helaas was vandaag ook de test weer negatief en gaan we dus weer opnieuw beginnen,

Helaas lees ik (bijna) overal dat ze met antistoffen op het sperma meestal direct door gaan naar IVF of ICSI. Ik heb dan ook een nieuwe afspraak met onze gyb gemaakt omdat ik wil weten wat onze kansen zijn want ik lees overal dat die op deze manier zo goed als nihil zijn. J maakt teveel antistoffen aan en mijn hoop om op deze manier zwanger te raken is helemaal weg :cry: Ik wil dan ook van de gyn horen dat we wel degelijk kans maken op deze manier. Want in het eerste gesprek had hij het over IVF maar omdat dat een zwaar traject zal worden wilde hij eerst IUI proberen zodat je je kan voorbereiden op de IVF als het niet aanslaat.[/quote

Hey Becky, en al het gesprek gehad over de kansen? Mijn mannetje heeft maar liefst 90% antistoffen maar ze zijn altijd heel positief bij de uitslag bij IUI terwijl het toch nog niet lukt...
Helaas moet ik deze maand overslaan vanwege de HSG die ik heb gehad. Mei dan wel weer de kans en helaas in juni valt het precies in mijn vakantie en dan liggen we lekker in Spanje onder de zon..
Hoop dus heel erg dat MEI onze maand wordt!

Liefs

Evi, ja hebben het gesprek al gehad. In principe moet het lukken mits de hoeveelheid niet achteruit gaat.