Ik heb deze maand mijn pil doorgenomen. Toen de ene strip ten einde was, gewoon overgegaan op de volgende strip.
Op woensdag of donderdag 29/30 juli ben ik een pil vergeten. Ik ben gewoon doorgegaan met nemen.
Vrijdag 31 juli had ik licht slijmverlies en rood bloed.
Het bloeden zette door en ik bennu ongesteld. Ik ben sedert gisteren gestopt met mijn pil te nemen aangezien ik nu toch ongesteld ben geworden.
Normaalgezien zou ik zondag of maandag (die komt) mijn laatste pil moeten genomen hebben en daarna ongesteld worden.
De week dat ik mijn pil vergeten ben zijn we wel met elkaar intiem geweest, meer dan één keer.
Nu ben ik bang dat er toch ergens wel kans is dat ik zwanegr kan zijn ... of niet of is er maar een kleine kans?
Wanneer zou ik kunnen testen denken jullie, want ik weet het even niet meer.
Ik denk dat die kans vrij klein is, want je bent de pil vergeten terwijl je eigenlijk ongesteld had moeten zijn? (of begrijp ik dat verkeerd?)
En ik had dat eerder ook, als ik de pil door wilden slikken ivm met vakantie werd ik ook gewoon ongesteld :think:
maar om het zeker te weten zal je ff moeten wachten en er een testje tegen aan moeten gooien.
Succes meid!
Het moment dat ik mijn pil vergeten ben, moest ik normaal nie tongesteld worden.[/quote]
Ik probeer eens te denken. Normaal zou ik op het laatste van mijn ongesteldheid gezeten hebben toen ik op reis was. Dus zaterdag 25 juli waren we daar, dan zou ik nog ongesteld geweest zijn. De dinsdag 28 juli zou ik dan een nieuwe strip begonnen zijn. Dat betekend dat ik op maandag 20 juli of zo klaar was met de eerste strip en dan op dinsdag 21 juli mijn tweede strip ben begonnen. Vrijdag 31 juli werd ik ongesteld en heb ik de pil doorgenomen tot maandag, toen ben ik gestopt omdat ik toch ongesteld ben geworden. Ik denk dat ik ergens mijn pil vergeten ben op 29 of 30 juli. Het is een zooitje hé.
Ik vind het jammer dat er zo weinig mensen reageren. Meiden ik heb jullie steun nu echt heel hard nodig. Jullie kennen me vast wel van hier op het forum. Maar ik kan nu even niet verder dan anoniem. Ik heb het verschrikkelijk moeilijk momenteel in mijn relatie, word enorm gekwetst en heb nu nog eens deze kopzorgen erbij. Please help mij!!!
Je hebt de pil doorgeslikt… en bent later een week gestopt… is dit dan niet ‘gewoon’ jouw stopweek… (alleen later)
Volgens mij ben je dan beschermd… :think:
Zit er geen bijsluiter meer in de verpakking… of misschien je HA even bellen?
Sterkte… :hug:
Ik ben bang dat ik je alleen kan adviseren om gewoon een test te doen.
In principe ben je wel gewoon beschermd als je 1x de pil bent vergeten en de rest wel gewoon optijd hebt genomen.
Echter, ik ken helaas iemand die wel zwanger was geraakt na 1x vergeten van pil.
Heel veel sterkte! :hug:
Hey anoniempje!
Ik zou je graag willen helpen!Maar zou niet weten wat te zeggen.
Het enige wat ik kan bedenken is, Om je huisarts om advies te vragen!
Die weet vast wel raad in deze situatie meid!
Ik wil je wel even een dikke :hug: :hug: Geven !
Ik zou je graag willen helpen maar ik kan uit jou verhaal niet opmaken op welke dag van je cyclus jij je pil bent vergeten. Je kunt van 1x de pil vergeten wel zwanger raken. Helaas zal je toch moeten testen om het antwoord op je vraag te krijgen, wanneer zou je kunnen testen?
Ik heb je verhaal nou 4x gelezen, maar ik denk dat ik eruit kan opmaken dat je op de 28e met je nieuwe strip bent begonnen, en 2 a3 dagen later je pil bent vergeten?
Als ik dat goed begrijp dan geloof ik niet dat je zwanger bent, aangezien dat wel erg vroeg in je cyclus is :think:
Als je in de laatste deel van je “strip” een pil vergeet is de kans op een zwangerschap minimaal!!
Het gevaar zit hem alleen in de eerste week van de “strip”.
Bericht van anoniempje:
@faizaa wrote:
Je hebt de pil doorgeslikt… en bent later een week gestopt… is dit dan niet ‘gewoon’ jouw stopweek… (alleen later)
Volgens mij ben je dan beschermd…
Zit er geen bijsluiter meer in de verpakking… of misschien je HA even bellen?
Sterkte…
ik heb ze doorgeslikt maar toen ik halfweg die tweede strip zat ben ik toch ongesteld geworden en dan ben ik gestopt met verder nemen, omdat ik nu toch ongesteld ben. Dus ik heb eigenlijk gewoon twee strips na één genomen en ben halfweg de tweede ongesteld geworden. Een dag of twee voor ik ongesteld geworden ben, ben ik die ene pil vergeten.
Ik ga trouwens eens op zoek naar die bijsluiter …
bijsluiter gevonden en ben er niks wijs uit geraakt. :wall: :wall:
Deze is antwoord op wat Faizaa schreef
En verder …
Ik wil jullie allemaal bedanken om mee te helpen zoeken en denken. Jullie zijn schatten. :-*
Bigsby, ik denk eerder dat ik mijn pil vergeten ben toen ik al meer dan een week bezig was aan de tweede strip. Ik kan het ook niet meer zo goed nagaan, want zoonlief heeft de strip te pakken gekregen en er van de laatste een heleboel uitgeduwt en geplet. :wall: :wall: Ben niet de 28 ste begonnen met de tweede strip, maar wel de 21ste. Staat er ook heel verwarrend. Maar als ik mijn stips niet had doorgenomen dan zou ik eigenlijk pas de 28ste de tweede strip begonnen zijn. Maar nu ik de pil wel doorgenomen heb, ben ik gewoon op de 21ste begonnen met de 2de strip. Ik denk mijn pil vergeten te zijn rond de 29ste.
Pooh, ik denk dat ik of over die eerste week was of juist bij die eerste week. het is ook zo verdomd moeilijk om er zicht op te hebben als je op vakantie bent en zo. En voor één keer dat ik ze doorneem. Weet dna ook niet of je eisprong nog hetzelfde is of zo …
Mijn ongesteldheid is nu bijna gedaan, wanneer kan ik gaan testen denken jullie, want ik vrees dat ik idd enkel duidelijkheid ga hebben met een test. Maar dat word waarschijnlijk nog enkele weken afwachten. :wall: :wall:
Heel erg bedankt voor jullie meedenken, doet deugd, want een derde kindje zou hier jammergenoeg gezien de situatie (man verliefd of ander) niet mogen gebeuren). ]
als je ongesteld bent geworden lijkt me de kans op een zwangerschap wel erg klein eigenlijk.
Als je toch zou willen testen kun je 14 dagen nadat je de pil bent vergeten en gemeenschap hebt gehad testen. Maar persoonlijk denk ik dat die kans erg klein is, omdat je ongesteld bent geworden.
:hug: succes!
Als dit een echte ongesteldheid was (veel bloed) dan lijkt mij de kans ook zeer klein dat je zwanger bent. En ik denk dat je over een week wel kan testen, gewoon voor de zekerheid.
Wat een rot situatie zeg :hug:
reactie anoniempje:
Is het niet zo dat je zowiezo ongesteld word, omdat je juist de pil neemt?? Dus of je nu zwanger bent of niet, omdat je de pil neemt raak je toch zowiezo ongesteld? Of weet ik er echt zo weinig van.
Ik ben best goed ongesteld geweest hoor. Is vrijdag begonnen met licht verlies en is sinds vandaag helemaal weg.
lieve anoniempje.
ik hoop dat ik jouw zorgen een beetje weg kan nemen, aangezien je verhjaal voor mij heeeel herkeenbaar klinkt.
Echter was het bij mij altijd zoals jij beschrijft, wanneer ik een strip doorslikte. Dus dan werdt ik altijd halverwege de tweede strip ongesteld. dus misschien dat dat bij jou ook gewoon zo is?
@knipoogje1983 wrote:
lieve anoniempje.
ik hoop dat ik jouw zorgen een beetje weg kan nemen, aangezien je verhjaal voor mij heeeel herkeenbaar klinkt.
Echter was het bij mij altijd zoals jij beschrijft, wanneer ik een strip doorslikte. Dus dan werdt ik altijd halverwege de tweede strip ongesteld. dus misschien dat dat bij jou ook gewoon zo is?
Dat had ik ook, ik kon de pil ook niet door slikken.
En volgens mij hoef je met de pil niet altijd ongesteld te worden, vooral niet als je zwanger bent.
allereerst meid een dikke knuf! :hug: :-*
ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Tis wel ingewikkeld met alle data enzo, maar volgens mij is de kans klein dat je nu zwanger bent.
Voor je eigen gerust stelling zou ik idd 2 weken na die ene keer een test doen.
hier komt de postduif weer even
Bedankt allemaal voor jullie goede raad, jullie steun en jullie ervaringen. het doet me echt goed. Ik ga er nu vanuit dat ik idd niet zwanger ben. En binnen twee weken doe ik voor alle zekerheid een test.
Thanks allemaal
Jeetje wat een stress…
Ik kon de pil idd ook niet doorslikken. En de kans is het grootst als je de pil vergeet in de eerste slikweek na een stopweek. Jij had tussendoor geen stopweek, dus… denk dat het wel goed zit hoor…
En betreft je relatie… been there, done that… take care and be safe :hug: :hug: :hug: