Anoniem; Hulp gevraagd voor moeder en zoon

Een anonieme vraag.

Anoniempje heeft aangegeven dat ze op evt. vragen graag antwoord geeft.



Mijn verhaal begint zo'n 6 jaar geleden....toen kreeg ik veel problemen met mijn zoontje...hij vertoond erg moeilijk en druk gedrag en luisterde totaal niet en deed maar waar hij zin in had....vanalles geprobeert maar niets leek te helpen.
Er is verschillende hulp geweest en in 1e instantie werd mij verteld dat er niets met mijn zoontje aan de hand was.
Na een opname in een gezinskliniek toen hij net 6 jaar oud was....kwam eruit dat hij kenmerken van ADHD heeft en sociaal en emotioneel achterloopt.
We hebben lange tijd gezinsbegeleiding gehad...maar dat was bijna alleen maar gesprekken met mij en er werd met mijn zoontje niets gedaan.
Zijn gedrag werd alleen maar moeilijker met de jaren en hij was niet zindelijk overdag en s'nachts en luisterde nog steeds niet en deed waar hij zin in had...steeds snoep en koek jatten uit de kast...rare fratsen zoals zalf op de muren smeren met shampo of zeep de boel ondersmeren ,kalk van de muren pulken.
De gezinsbegeleiding heb ik gestopt omdat ik er niets meer aan had...maar na 6 maanden werd ik een beetje bang en maakte me zorgen om mijn zoons gedrag....ik had het gevoel dat als hij nu geen goede hulp zou krijgen hij straks in de puberteit flink zou ontsporen.DUs heb ik hulp gezocht bij de GGZ.
Daar hebben ze mijn zoon 1x 20 min gesproken en verder alleen met mij.
Hun gaven duidelijk aan dat er kindfactoren aanwezig waren en het beste voor hem zou zijn als hij naar een kliniek zou gaan waar hij geobserveerd kon worden en dan behandeld en ook dat ik betere begeleiding zou krijgen om met hem om te gaan.
Er was geen plaats en toen heeft het pleegezin (daar komt hij al 4 jaar om het weekend een half weekend om mij te ontlasten) aangeboden om hem op te vangen totdat er plaats was bij de behandelgroep.
Ik heb hem daar toen vrijwillig heen laten gaan....maaik kreeg totaal geen begeleiding en wilde hem na een paar weken weer naar huis halen.
Toen kreeg ik jeugdzorg en de kinderbescherming op mijn dak en gingen ze een onderzoek instellen.
Nou veel mensen hebben ze niet gesproken en het meerendeel op het verslag van de GGZ hebben gebasseerd.
De conclusie was een onder toezicht stelling en een uithuisplaatsing....en de rechter heeft dit overgenomen.Ondanks mijn protesten en goede wil om dingen anders aan te pakken en alle hulp willen aannemen die nodig is om hem thui ste houden.
Mijn zoon is dus nu inmiddels al 7 maanden uit huis en ik mag hem 1 dag in het weekend thuis hebben....al die tijd is er geen uitbreiding geweest.
De rechter heeft ook bepaald dat de bedoeling is dat hij zo spoedig mogelijk weer naar huis komt als het goed gaat.
Nou het gaat thuis goed en september komt er waarschijnlijk 1 dag uitbreiding bij.
Ook is er in die 7 maanden totaal geen hulp geweest voor mij of voor mijn zoontje of voor ons als gezin.
Ik ben het totaal niet eens met de hele gang van zaken en ben er kapot van en weet niet wat ik kan doen hiertegen.
Nu is dus mijn vraag of iemand van jullie weet hoe ik het kan aanpakken zodat een andere instantie de zaak kan herzien en ik hem weer thuis kan krijgen of in iedere geval de zaak bespoedigen.
Ook omdat het verslag van de GGZ totaal niet klopte en er veel onwaarheden instonden en ik dit toendertijd ook aangegeven hen maar hun het weigerde om het te veranderden.....met name door dit verslag is de zaak zo gelopen.

Ik mis mijn zoontje verschrikkelijk en mijn dochterje mist hem ook heel erg.
Wat kan ik doen en waar of bij wie moet ik dan wezen????

Geen ervaring of hulp die ik je kan aanbieden maar ik wilde je wel even een hele dikke knuffel geven :hug: :hug:

Poeh…Ik weet het ook niet meid. Ik ben niet bekend met jeugdzorg en de molen. Ik wil je wel veel sterkte en kracht wensen!



:hug:

een advocaat er op zetten?

ik weet het ook niet meid…ik wil je wel heel veel sterkte wensen.

wat moet dit moeilijk voor je zijn :hug: :cry:

ik kan je alleen maar helpen met je een dikke knuffel te geven !!!

:hug: :hug: :hug:

Wat moet dit zwaar om dragen zijn… :cry:

Veel sterkte !



liefs

Gerda

wat een verschrikkelijke situatie zeg!

ik weet eigenlijk niet zo goed wat je kan doen…

misschien een maatschappelijk werker inschakelen om eens je verhaal te vertellen? wellicht dat die meer weten welke wegen je moet/kan bewandelen…



in elk geval veel succes! :hug: :hug:

Na een tijdje na gedacht te hebben en advies te hebben gekregen ga ik komende week contact op nemen met de GGZ om daar een klachtenprocedure op te starten naar aanleiding van hun verslag.

Ook de tip gekregen om bij het AKJ (advies/klachten/hulpverlening) contact op te nemen en daar mijn verhaal te doen en kijken wat hun kunnen of adviseren.

Dit ga ik de komende week starten.Misschien helpt het helemaal niets…maar wel misschien voor mijn gemoedsrust.

veel succes sneeuwitje! hopenlijk kom je er verder mee! :hug:

wat een verhaal,

hopelijk vind je snel een instantie wat jou en je zoon en je gezin kan helpen!



:hug: :hug: :hug:

:hug:

Even een dikke knuffel voor jou :hug: :hug: :hug:

Ik heb net naar de vetrouwenspersoon van bjz gebeld en een gesprek gehad over alles.

Ze begreep mijn frustratie goed en ze gaan me helpen.

In eerdte instantie krijg ik een voorbeelbrief thuisgestuurd wat ik dan moet invullen en de punten die mij dwarszitten aangeven.Dan moet ik dat via de mail terug sturen en gaat zij dat bekijken en zonodig wat aanpassen.

En er gaat dan een gesprek komen met mij…de vertrouwenspersoon…de voogd en eventueel een begeleider van de voogd (of hoe z edat ook noemen).

Nou ben benieuwd of er wat concreets uit gaat komen.

Maar ik voel me nu wel iets opgelucht en iets minder alleen staan.

Nou de klachtenbrief ligt al bij jeugdzorg en nu is het afwachten tot ze een gesprek plannen.

Even afwachten nog.

wat verschrikkelijk voor je zeg! ik zou proberen om via een advocaat je zoon weer thuis te krijgen. is niet normaal dat hij zomaar van je af wordt genomen terwijl je juist probeerde hem te helpen. helaas werken al die instellingen langs elkaar heen en wordt een gezin daar de dupe van… een kind hoort bij zn gezin te zijn… ik zou ook het rapport van de GGz laten vernietigen dit kun je doen door dat schriftelijk aan te vragen en daarna een nieuw onderzoek starten met de situatie van nu en hoe jullie gezin en zoon eronder lijden. dit mag zomaar niet hoor! tuurlijk zal het ventje begeleiding moeten hebben maar dan is ambulant beter lijkt me… tenzij jij dat niet aankan natuurlijk… ik wens je heel veel sterkte!!

Aankomende virjdag de 23e heb ik het klachtengesprek bij jeugdzorg.

Maar ben bang dat er niet veel uit zal komen of dat het gaat helpen.

Mijn zoon is al 10 maanden uit huis…waarvan 5 maanden via de rechter.

En hij mocht 1 dag in het weekend thuis komen en na lang wachten komt er dan eindelijk een uitbreiding van de bezoekregeling…schrik niet hoor.

Hij mag 1x in de 2 weken van donderdagavond 19:00 (na het sporten) tot zaterdag 16:30 thuis zijn.

Maar als ik dan de uren tel die hij werkelijk hier is (wakker) dan is hij 3 uurtje meer thuis :shock: :shock: :shock:

Ik vind het schandalig en het alleen maar een zoethoudertje.

Alles wat ik vertel en hoe goed het gaat doet er gewoon niet toe of ze geloven het dus niet.

Ben zo pissig en als het klachtengesprek niets oplevert ga ik het hogerop zoeken.

Afgelopen vrjdag het klachten gesprek gehad…en dat is op de bezoekregeling na vrij goed verlopen en ze gaven toe dat ze de nodige fouten gemaakt hebben (ja daar heb ik wat aan zeg).

Maar op 4 punten gaan ze wat aan doen…betere comunicatie tussen het pleeggezin en mij…een second opinion ten aanzien van het onderzoek van de ggz (1 jaar geleden)…waar veel dingen in stonden die gewoon weg niet klopte of flink overdreven waren.

Ook komt er binnen 2 weken een hulpverleningsplan en wordt er mij verteld waar ik aan moet voldoen wil hij meer naar huis komen of helemaal op den duur.

Ook gaat er nu een andere weg ingeslagen worden om hulp hier te krijgen…maar dat moet nog aangevraagd worden en daar mogen ze 6 weken over doen om te beslissen of we die hulp krijgen.

Dus op zich wel een goed gesprek …nu nog wachten op de uitvoer ervan.

fijn dat het gesprek in elk geval enigzins positief was!

en voor de rest geef ik je gewoon een dikkek nuffel

:hug:



sorry, ben niet zo goed met mijn woorden de laatste tijd…

Nou er is in korte tijd veel veranderd.

Eindelijk is de second opinion aangevraagd en daar kunnen we 15 feb terecht.

Ook is er sinds vorige week gezinsbegeleiding gestart.

In december heb ik een brief aan de rechter geschreven dat ik het met bepaalde dingen niet eens waren en al helemaal niet met de bezoekregeling en dat wij zo geen eerlijke kans krijgen om te laten zien dat het nu wel redelijk goed gaat thuis.

Vorige week te horen gekregen dat de bezoekregeling werd uigebreid naar woensdagmiddag uit school halen en zaterdag 16:30 weer thuis en dit wilde ze 3 maanden aankijken en als dat goed gat weer volledig thuis.

Ik helemaal happy…maar toen gaf het pleeggezin aan dat dit als een afscheid voelt en ze dit niet nog 3 maanden willen doen omdat ze daar aan onderdoor gaan.Ook werd duidelijk dat hun verwacht hadden dat mijn zoontje wel tot de middelbare school bij hun zou blijven :shock:

Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat mijn zoontje na de vakantie (februarie) weer hier in de buurt naar school mag.

Maar ook willen ze dat wij 7 weken een soort van dagbehandeling gaan doen.Dat is 3 dagen in de week en helemaal in zutphen.EN als dat goed verloopt mag hij weer volledig thuis komen wonen.

Ik zie het totaal niet zitten…maarja wat moet dat moet.Weet er nog geen details van maar dat komt volgende week al shet goed is.

Ook werd mij duidelijk dat als ik die brief niet aan de rechter had geschreven ze nooit deze bezoekregeling hadden gedaan.

Dus al mijn knokken heeft toch zin gehad…IK BEN ZO BLIJ

Als je na die 7 weken drie maal in de week in Zutphen ben geweest, heb je misschien wel weer je zoontje terug in huis, wat je zo graag wil, dus even doorzetten nog, ook al is het nog zover vna je huis vandaan! Gefeliciteerd dat je knokken dus toch zin heeft gehad, super!

Hoi hoi,



Wat een goed nieuws heb je gekregen. Ik wil niet teveel in gaan op de inhoud, maar ik kan je wel zeggen dat het pleeggezin niets te zeggen heeft over waar je zoontje moet wonen en waar hij behandeld moet worden. Zij kunnen hun indrukken en mening geven aan de pleegzorgwerker, maar de gezinsvoogd bepaalt samen met jou als ouder met gezag.



Succes!