Anne's 1e dag op de psz

Mama had trillende benen…papa was lekker nuchter (als altijd)…Anne had er zin in :inlove: .



Anne is gister voor de 1e keer naar de psz geweest. Anne mocht spelen (dat deed ze ook meteen) en wij kregen eerst een ‘intake’ gesprek. Anne had geen oog meer voor ons, maar ik hield haar wel in de gaten (moedergevoelens :oops: ). Er werd een beetje uitgelegd hoe en wat en we kregen wat papieren mee naar huis waar alles nog eens opstond en een liedjesboekje met alle liedjes erin die er gezongen werden.

Na ongeveer een uurtje namen we afscheid van Anne. Ik zei dat we weg gingen en dat we haar straks weer kwamen halen. Ik was nog niet ingesproken of ze zei: TOT ZO! en wuifde ons met een handje weg :? .



Na een uur konden we weer komen, zodat het niet te lang was de eerste dag.



Nou, we kwamen weer de zaal binnen en Anne keek ons niet eens aan. Even later zag ze ons wel, maar deed niks, zei geen hoi, kwam niet naar ons toe. Juist toen wij kwamen gingen ze buitenspelen. Ivm brandoefeningen gaan ze altijd aan een touw lopend naar buiten. Daar liep ze dan, tussen de andere kindjes netjes het touw vasthoudend.



Buiten kwam ze ook niet naar ons toe. Ze kroop meteen bij een kindje uit een andere groep achterop de fiets en liet zich lekker rond fietsen. Ach wat een lol :mrgreen: . Even later nog lekker in de zandbak.



Volgens de fuffen was het erg goed gegaan. Anne had niet 1 keer naar ons gevraagd :shifty: . Ze was netjes blijven zitten met fruiteten en verhaaltje voorlezen, dat waren ze niet gewend aangezien de meeste kindjes de eerste dag gaan rondlopen als ze fruit gaan eten.



Toen een aantal kindjes al waren opgehaald ben ik voorzichtig naar Anne gelopen met de mededeling dat ook wij en zij naar huis gingen. Dat was natuurlijk niet leuk, maar uiteindelijk ging ze mee en aangezien de juf zei: tot maandag! Riep Anne terug: tot maandag! De druif.



Dus maandag gaat ons grietje weer naar de psz. Aangezien het zo goed ging gaat ze op de normale tijden gebracht en gehaald worden.



Kleine meisjes worden groot. Maar ik ben zo gelukkig dat ze zich zo goed geamuseerd heeft. Eigenlijk hadden we wel geen twijfels. Maar ik heb 2 jaar voor haar alleen gezorgd, niemand anders is daar aan te pas gekomen en dan is het toch even slikken als ze naar de psz gaat. Voor maandag ben ik er gerust op en blij voor Anne dat ze samen met leeftijdgenootjes kan spelen.



Hier een aantal foto’s

Nog een paar:

Wat fijn dat het zo goed is gegaan :thumbup:

Leuk om te lezen, ik zie er nu ook al een beetje tegenop :oops: Dit geeft de burger moed!



Natas

NIet tegenop zien hoor…maar ja, dat is makkelijk gezegd. Toen ik de datum wist wanneer ze moest gaan kreeg ik ook de kriebels. We weten wel dat Anne best een makkelijk kindje is, maar toch, je weet het niet.



Anne gaat nog steeds met veel plezier naar lool (school). De juffen hebben geen omkijken naar haar. Als ze geholpen wilt worden komt ze het vragen en als ze naar de wc moet. Verder gaat ze lekker haar gang en als ze fruit gaan eten dan gaat ze er ook gezellig bij zitten.



Echter is er ook een kindje die het helemaal niet ziet zitten. Veel huilen bij het afscheid. Maar als de mama weg is gaat het een stuk beter.

wat leuk dat het zo gaat!



Ruben gaat vanaf januari ook, en ik zie er ook zo tegenop.

Hij gaat vast huilen, want hier thuis zet ie het ook al op een gillen als ik even weg ga en hij thuisblijft met papa of mijn zusje.

Ik laat ook veel te weinig iemand oppassen.

ik dacht … jemig wat een dunne kleertjes hebben ze aan voor deze temperaturen…



maar nu zie ik dat het augustus was…



gaat het nog steeds goed…

wat een mooie ruimte is het daar zeg!

@preggie wrote:

ik dacht … jemig wat een dunne kleertjes hebben ze aan voor deze temperaturen…



maar nu zie ik dat het augustus was…



gaat het nog steeds goed…

wat een mooie ruimte is het daar zeg!




:mrgreen:



Anne heeft het super naar haar zin…nog steeds. Het is echt geweldig om te zien hoe ze zich daar ontwikkeld. Ze gaat ook erg graag…helaas voor haar zijn ze nu 2 weken dicht. Met sinterklaas zijn er 2 pieten geweest en hebben zo mooie foto’s gemaakt en met kerstviering gister mochten wij als ouders wat eerder komen en hebben ze in een kringetje rond de kerstboom een liedje voor ons gezongen :inlove: . En heel erg leuk vond ik dat ze toast met blauw witte muisjes kregen, als teken van de geboorte van kindje Jezus. Wij geloven zelf niet, maar vinden wel dat Anne er wat van mee moet krijgen. Erg leuk gedaan allemaal.

Als ik sommige andere speelzalen zie dan vind ik het vaak rommelig, maar hier is alles altijd keurig. De kinderen ruimen samen op met een liedje…de speelhoeken houden ze ook echt gescheiden.

Eind januarie ga ik haar opgeven voor de woensdagochtend, daar kan ze dan naartoe als ze 3 is en is een echte voorbereiding op de basisschool (wat minder echt spelen, meer spelenderwijs leren).



Ik ben heel blij voor Anne dat we toch besloten hebben haar naar de psz te laten gaan.