Anne zou met 4 jaar oorbellen krijgen (update)

Vandaag waren we in het dorp en wilde ik van de juwelier weten vanaf welke leeftijd ze oorbellen zouden zetten. Aangezien Anne graag oorbellen wilde en ik ze haar voor haar 4e verjaardag wilde geven, maar niks kon beloven aangezien ik niet wist wat de leeftijd was dat het mocht. 4 Jaar vond ik al vroeg. Bij de juwelier zeiden ze dat hun al vanaf 3 jaar ze zetten, maar de kindjes moeten het wel zelf willen. Papa was erbij en vroeg wat door, tot uiteindelijk de uit te kiezen oorbellen op tafel kwamen te staan. Anne wees meteen een paar rose bloemetjes aan. Ik wist niet dat je tegenwoordig uit zo n mooie oorbelletjes kon kiezen als eerste oorbellen. Papa was meteen verliefd en vroeg of Anne oorbellen wilde. Ze werd helemaal enthousiast, want ze wilde de rose bloemetjes. Dus wat eigenlijk een vraag was voor haar verjaardag, kwam uit op gezette oorbellen. We hadden verteld dat het wel pijn zou doen, maar dat boeide haar niet. Uiteindelijk wel een traan gelaten, maar al snel voelde ze zich echt prachtig. Zie hier het resultaat :inlove:

staat haar mooi zeg! :inlove:

:inlove:

Anne is helemaal trots, gister heeft ze aan iedereen die ze op straat tegenkwam verteld dat ze oorbellen heeft en natuurlijk laten zien :inlove:

Schattig zeg, staat haar zeker mooi! :inlove:

Stoer hoor!!!

Zit die in haar linkeroortje nou zo hoog?? Of is haar lelletje nog beetje opgezet???

dat snoetje :inlove: echt super trots

idd super schattige belletjes

Ow wat staat het haar lief zeg!

ohh wat lief staat dat!! :inlove:

@Bren1970 wrote:

Stoer hoor!!!

Zit die in haar linkeroortje nou zo hoog?? Of is haar lelletje nog beetje opgezet???

De linker lijkt idd iets anders te zitten dan de rechter, na heel wat nameetwerk etc zijn we erachter gekomen dat Anne 2 verschillende oren heeft. Zowiezo heeft ze wat flaporen en staan haar lelletjes omhoog ipv naar beneden hangend. De juwelier had m net iets lager kunnen schieten, maar het was de 2e die hij zette (dus wat lastiger, al ging het best goed) en die van mij zitten ook niet gelijk, dus met de tijd zal het vast niet meer opvallen. We hebben er even aan gedacht die opnieuw te laten zetten, maar dat wilde we haar niet aandoen, vooral niet omdat het nog geen mm scheelt.

Ze is er zelf zo vreselijk trots op, dat had ik nooit gedacht. Ik kan nog niet met haar over straat of ze roept al naar een willekeurig persoon dat ze haar oorbellen wilt laten zien :inlove:

@Bren1970 wrote:

Stoer hoor!!!

:shifty: Dat dacht ik ook direct :shifty:

Hm, omdat nu al 2 mensen zo eerlijk zijn om te zeggen dat de linker hoger zit gaan we morgen voor de zekerheid even terug naar de juwelier om te vragen of ze m anders kunnen zetten. :?

Hebben ze “gemeten” waar het gaatje moest komen? Bij mijn dochter hebben ze destijds “puntjes” gezet waar de oorbellen moesten komen…

@ICL wrote:

Hebben ze “gemeten” waar het gaatje moest komen? Bij mijn dochter hebben ze destijds “puntjes” gezet waar de oorbellen moesten komen…

Ja, ze hebben puntjes gezet, en die puntjes leken ons goed te zitten. De puntjes zijn niet meer te zien, dus ik weet niet of hij zich eraan heeft kunnen houden. Ik moet erbij zeggen dat we naar een goede juwelier zijn geweest, dus het zal vast niet met opzet of zo gebeurd zijn of uit onkunde, maar goed, het irriteerd ons ook een beetje dat ie niet helemaal zit zoals we zouden willen, al zit ie niet heel veel anders dan de andere, maar door haar vercshillende oren valt het meer op.

Probleem waar wij aan denken is: moeten we Anne weer die ‘pijn’ aandoen van het zetten, maar van de andere kant, als we m laten zitten zit ze haar leven lang met een scheve oorbel :?

@mama van anne wrote:

@ICL wrote:

Ja, ze hebben puntjes gezet, en die puntjes leken ons goed te zitten. De puntjes zijn niet meer te zien, dus ik weet niet of hij zich eraan heeft kunnen houden. Ik moet erbij zeggen dat we naar een goede juwelier zijn geweest, dus het zal vast niet met opzet of zo gebeurd zijn of uit onkunde, maar goed, het irriteerd ons ook een beetje dat ie niet helemaal zit zoals we zouden willen, al zit ie niet heel veel anders dan de andere, maar door haar vercshillende oren valt het meer op.

Probleem waar wij aan denken is: moeten we Anne weer die ‘pijn’ aandoen van het zetten, maar van de andere kant, als we m laten zitten zit ze haar leven lang met een scheve oorbel :?

Jemig, ook lullig… had gehoopt dat het kwam doordat het nog een beetje dik was ofzo…

Ik denk dat je beter nu kunt doen, dan later…

Maar goed, als jouw dame helemaal in de weerstand gaat, zou ik er nix aan doen, komt wel dan…

Althans voor haar niets doen, Die juwelier zou toch wel even een verklarinkje af mogen leggen… :think:

Anne moest vanmorgen eerst zwemmen en daarna heb ik de juwelier gebeld. Ik mocht meteen langskomen dan zouden ze er naar kijken. Dus ik ben gegaan. Anne erop voorbereid dat het kon zijn dat ze die ene nog een keer moesten schieten, maar dat vond ze niet erg als ze daarna maar een ijs kreeg :drool: . Dat was afgesproken. Dus wij naar de juwelier. Ze waren net zo vriendelijk als de eerste keer en de meneer die ze gezet had keek en zei meteen dat we gelijk hebben en het idd niet zo netjes zit. Echter kon hij niet meteen een neiuwe schieten, dan was de kans te rgoot dat hij uit zou scheuren en dan zat ze met 1 groot gat en dat is ook niet de bedoeling. Dus nu hebben we die verkeerd zat eruit gehaald, ze mocht zelf even haar oor desinfecteren en nu laten we die dichtgroeien. Als ze haar buisjes gezet heeft op 1 april, gaan we daarna (dag erna of zo, wanneer ze zich weer goed voelt) terug naar de juwelier om m opnieuw te laten zetten: GRATIS. Ik heb de steriel verpakte nieuwe oorbel al meegekregen voor het geval hij dan uitverkocht zou zijn, en de oorbel die we uit hebben moeten doen in een mooi doosje meegrekegen als reserve. Al met al jammer, maar netjes opgelost. Anne heeft haar ijs toch gekregen, want ze was heel lief geweest met het laten kijken naar haar oorbellen. :drool:

Knappe meid!!!

Maar krijgt ze 1 april buisjes??

Dan moet die andere ook uit voor de operatie…

groeit die dan niet dicht??

Op naar de volgende keer dan maar!!!

:thumbup: Top oplossing!! Denk dat het zo idd beter is dan de rest van haar leven met “scheve oorbellen” in te moeten lopen. En zo te horen, heeft Anne er niet zo heel veel problemen mee :wink: .

@Bren1970 wrote:

Knappe meid!!!

Maar krijgt ze 1 april buisjes??

Dan moet die andere ook uit voor de operatie…

groeit die dan niet dicht??

Op naar de volgende keer dan maar!!!

Bij het zetten van de buisjes hoeven ze maar heel kort uit, in die tijd is het nog niet dichtgegroeid (nog geen uur zijn ze dan uit). Was niet slim van ons om ze al te laten zetten, maar we hadden er echt niet aan gedacht aangezien ik eigenlijk alleen wilde weten vanaf welke leeftijd het kon. Maar goed we waren enthousiast dus zitten ze er al in, nou ja, zit er 1 in :wink:

Ze heeft er idd geen problemen mee, ze is zowiezo een harde meid, dus dat komt wel goed.

Nou, super dan toch!!!

Over ruim 2 weekjes is ze dan helemaal klaar!!!

Stoere griet!!!

:inlove: