Anne heeft weer oorontsteking (18 nov weer buisjes)

Begin dit jaar had ik hier een tpic geopend, aangezien Anne toen ongeveer 3 maanden oorontsteking had. De antibiotica kuren mochten niet baten, dus heeft ze toen 1 april 2009 buisjes gekregen.

Ongeveer 2 weken geleden zei ze dat ze last had van haar oor met afdrogen na het douchen. Vandaag met haar naar de huisarts geweest. Het oor wat geen pijn doet is het buisje uit, maar zit het nog in de gehoorgang, het oor dat pijn doet is het buisje uit en heeft ze weer een ooronsteking. Van de huisarts kreeg ik 2 opties. Nieuwe buisjes laten zetten of antibiotica. Ik heb het laatste gekozen, maar begon te twijfelen. Nu heb ik ook een afspraak bij de kno arts gemaakt en daar kan ze maandag al terecht. Moelijk blijft nu of ik al wel met de antibiotica ga beginnen of nog niet en afwacht wat de kno arts zegt. Daarnaast zien we er erg tegenop haar weer buisjes te laten zetten.

Begin dit jaar heb ik al naar ervaringen gevraagd, dit vraag ik nu weer, maar dan vooral voor kinderen die dus ook al meer dan een jaar met hun oren sukkelen. Anne hefet trouwens na het plaatsen geen last gehad van haar oren tot nu.

Het is nu haar 1e oorontsteking, maar vorig jaar is het dus na 3 antibioticakuren niet overgegaan. Moeilijk hoor. O ja, ze is ook nog erg hard en klaagt er verder niet over. Ze slaapt als de beste en geeft het dus alleen aan als ik haar oren droog en gister scheen ze tegen haar juf gezegd te hebben dat ze haar niet goed verstond en dat ze last van een oor had.

Wat zouden jullie doen?



Groetjes van een bezorgde mama

Eerlijk gezegd zou ik nieuwe buisjes laten plaatsen.



Als ik zie hoe Mischa daar van opknapte, dat was gewoon niet te geloven.

En zoals jezelf al aangeeft heeft ze sinds het plaatsen van de buisjes tot nu geen last gehad.



Mischa was ook een harde, maar heeft achteraf gezien veel pijn gehad. Hij was overigens wel wat jonger dan Anne nu, en kon het ook moeilijk uitleggen. Hij had er met slapen dan wel last van.



Antibiotica kun je ook niet blijven geven vind ik.



Bij Mischa zijn beide buisjes er nu uit (zitten nog wel in de gehoorgang, maar hebben dan dus geen nut meer).

Wij hoeven nu niet meer op controle bij de KNO arts, behalve als de oorontstekingen weer beginnen. Wanneer dat gebeurt mogen er van mij meteen weer nieuwe buisjes in, die dingen waren hier echt de oplossing van veel ellende.



Succes met de keuze!

Als ze nu geen koorts heeft, zou ik geen ab geven.

Eerst de afspraak bij de KNO arts afwachten en tot die tijd evt. paracetamol als het zeer doet.

Maandag is al redelijk dicht bij en als ze er verder niet zo veel last van heeft even afwachten.



Sterkte ermee!

Groetjes,

Heleen

Hoihoi,



Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gister nog het ziekenhuis gebeld met de vraag over de antibiotica, maar ik moest het aan de huisarts vragen aangeien hij begeleid tot aan het ziekenhuis bezoek. Dus de huisarts weer gebeld en die zei dat ze er echt aan moest beginnen aangezien de ontsteking er al langer zat en het een behoorlijke was. Dus gistermiddag heeft ze de eerste hap gehad en gisteravond en vanaf vandaag 3 maal daags. Ik ben er ook niet blij mee, door een aangeboren afwijking heb ik vroeger veel antibiotica gehad en ik weet wat het met je kan doen. We gaan haar ook geen 3 kuren geven net als vorig jaar, vandaar dat we met de kno arts willen overleggen wat te doen.

Als buisjes weer moeten dan moet het.



Edit: hm breng haar net naar school en nu zegt ze dat haar andere oortje ook pijn begint te doen. Gisterochtend was er niks te zien door de huisarts, dus ik vraag het me af :think:

Dat zou wel enorme pech zijn als nu haar andere oor ook begint. Maar van je huisarts wel een duidelijk verhaal over het waarom van de antibiotica. Hopelijk werkt het snel en dan inderdaad misschien maar weer nieuwe buisjes. Altijd beter dan de AB :wink: .

Annemieke heeft vandaag voor het laatst AB, ook vanwege haar oren. Is inmiddels ook de 2e kuur, 1e was in april. En aangezien ze er zo enorm van opknapt, vraag ik me af of het tussen de kuren in wel helemaal goed is geweest… Dus we houden haar nu ook extra scherp in de gaten. Volgens mij grijpt ze namelijk nog steeds naar haar oor. Is altijd lekker lastig bij die kleintjes.



Groetjes,

Heleen

Even een update.

Gister zijn we bij de kno arts geweest. Heel de week heeft Anne antibiotica gehad voor oorontsteking aan 1 oor. Hij keek in haar oren en beide oren waren niet goed, vocht achter de trommelvliezen en ontstoken. Dus maar meteen weer buisjes gepland.

18 November kan ze pas terecht, tot die tijd loopt ze met een dubbele oorontsteking :? . Het kan zijn dat ze er dan vanaf is, maar het kan ook zijn dat ze blijft sukkelen tot en jaar of 7.8 of 9. Dat is dus afwachten. Haar amandelen waren gelukkig klein en niks mee aan de hand.

Anne vind het allemaal best en wete nog alles te vertellen over de buisjes, dus de voorbereiding zal nu helemaal makkelijk zijn.

Dat duurt nog lang zeg…

Hopelijk heeft Anne er niet al te veel last van en kan ze het makkelijk redden totdat ze aan de beurt is.

Maar ik wist niet dat kinderen zolang kunnen blijven sukkelen met hun oren… jeetje… Ik duim enorm hard dat dit de laatste keer is :thumbup:



Groetjes,

Heleen

Jeetje meid. Zit oo niet mee he.



Morgen moet Levy (10 mnd oud :roll: ) voor het eerst voor buisjes. hij heeft de afgelopen 4 maanden ook met 1 doorlopende dubbele oorontsteking gelopen en vorige week 1 flinke aan de linkeroor. Levy krijgt buisjes omdat hij een zwak afweersysteem heeft en de ab beter kan gebruiken in de winter tegen de griep, benauwdheid en andere virussen e.d.



Ik heb dus zelf ook na zitten denken over wat ik zou doen als de buisjes bij Levy er uitvallen. Ik denk zelf ook toch weer nieuwe buisjes laten plaatsen omdat hij de ab harder kan gebruiken voor andere virussen en bacterien dan voor de oorontstekingen.



Levy kon overigens binnen 2 weken al geholpen worden. Vind het wel lang bij jouw ziekenhuis eigenlijk. Maar qua wachttijd heb ik daar eigenlijk geen ervaring mee.



Sterkte meis! En beterschap voor je meissie.

@Debbie & Lana wrote:

Jeetje meid. Zit oo niet mee he.



Morgen moet Levy (10 mnd oud :roll: ) voor het eerst voor buisjes. hij heeft de afgelopen 4 maanden ook met 1 doorlopende dubbele oorontsteking gelopen en vorige week 1 flinke aan de linkeroor. Levy krijgt buisjes omdat hij een zwak afweersysteem heeft en de ab beter kan gebruiken in de winter tegen de griep, benauwdheid en andere virussen e.d.



Ik heb dus zelf ook na zitten denken over wat ik zou doen als de buisjes bij Levy er uitvallen. Ik denk zelf ook toch weer nieuwe buisjes laten plaatsen omdat hij de ab harder kan gebruiken voor andere virussen en bacterien dan voor de oorontstekingen.



Levy kon overigens binnen 2 weken al geholpen worden. Vind het wel lang bij jouw ziekenhuis eigenlijk. Maar qua wachttijd heb ik daar eigenlijk geen ervaring mee.



Sterkte meis! En beterschap voor je meissie.




Sterkte met Levy vandaag, hopenlijk is hij weer snel wakker en mag hij vlug mee naar huis. het is een hele verlichting die buisjes, dus je zal een heel ander kindje terug krijgen.





Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het ook lang, maar de vorige keer was het ook zo lang, eigenlijk nog langer, maar toen belde ze plots dat ze een ok datum extra hadden gekregen. Ze moest eerst eind april en toen kon ze 1 april en we hebben meteen ja gezegd. Ik duim stiekum dat ze nu weer bellen dat ze eerder kunnen komen. Anne lijkt er weinig last van te hebben, wel is ze wat extra ‘vervelend’, maar goed dat is logisch. 1 November gaan we naar K3, geen idee hoe dat gaat met haar oren, ik zal voor de zekerheid dopjes meenemen. Het geluid zal daar niet al te zacht staan, maar van te hard krijgt ze natuurlijk ook een naar gevoel aan haar oren.

Ik duim met je mee dat ze weer bellen :smiley: :thumbup:

@Debbie & Lana wrote:

Jeetje meid. Zit oo niet mee he.



Morgen moet Levy (10 mnd oud :roll: ) voor het eerst voor buisjes. hij heeft de afgelopen 4 maanden ook met 1 doorlopende dubbele oorontsteking gelopen en vorige week 1 flinke aan de linkeroor. Levy krijgt buisjes omdat hij een zwak afweersysteem heeft en de ab beter kan gebruiken in de winter tegen de griep, benauwdheid en andere virussen e.d.



Ik heb dus zelf ook na zitten denken over wat ik zou doen als de buisjes bij Levy er uitvallen. Ik denk zelf ook toch weer nieuwe buisjes laten plaatsen omdat hij de ab harder kan gebruiken voor andere virussen en bacterien dan voor de oorontstekingen.



Levy kon overigens binnen 2 weken al geholpen worden. Vind het wel lang bij jouw ziekenhuis eigenlijk. Maar qua wachttijd heb ik daar eigenlijk geen ervaring mee.



Sterkte meis! En beterschap voor je meissie.




En hoe is het met Levy gegaan?