Anna Sofie heeft vandaag haar laatste dag in groep 2.
Ik heb gewoon een groot kind erbij ineens :shock:
Geen kleuters meer in huis voorlopig
Straks nog even naar school voor de jaarsluiting en dan is het klaar met groep 2…
Even slikken hè? Tenminste dat vond ik…Maar goed ik moet ook “even slikken” bij de avond-4-daagse of de intocht van sinterklaas…tja…
Ruben had vrijdag ook zijn laatste schooldag in groep 2…
Hij is nu ook kleuteraf…Ik heb me laten vertellen dat de tijd nog sneller gaat…als ze eenmaal kleuteraf zijn…en ik vind het nu allemaal al zo snel gaan!
heeft Anna Sofie een beetje zin in het volgende schooljaar?
raar is dat he
het idee ook dat je kind gaat leren lezen en schrijven…
Ik als juf van groep 3 heb dit jaar ook met grote ogen aangezien, hoe ze als kleuters binnenkwamen en als echt grote kinderen naar groep 4 gaan en wat ze allemaal geleerd hebben :shock: Zelfs ik vind het bizar! Succes volgend schooljaar!
Indy is nog 4 dagen kleuter. A.s donderdag neemt ze afscheid en wordt ze ook een groep 3 meisje! :shock:
@Fleur1 wrote:
Indy is nog 4 dagen kleuter. A.s donderdag neemt ze afscheid en wordt ze ook een groep 3 meisje! :shock:
Ik zie dat ze een hele jonge leerling is. Hou haar aub goed in de gaten. Wij (=juffen van groep 3) hebben dit jaar 2 kinderen gehad die in december pas 6 werden en die hebben echt een verschrikkelijk jaar gehad. Natuurlijk hebben wij het zo goed mogelijk proberen te maken, maar het is gewoon veel te zwaar geweest omdat ze qua leeftijd er gewoon ECHT NIET aan toe waren! Met alle werkdrukklachten van dien.
@diddle wrote:
@Fleur1 wrote:Indy is nog 4 dagen kleuter. A.s donderdag neemt ze afscheid en wordt ze ook een groep 3 meisje! :shock:
Ik zie dat ze een hele jonge leerling is. Hou haar aub goed in de gaten. Wij (=juffen van groep 3) hebben dit jaar 2 kinderen gehad die in december pas 6 werden en die hebben echt een verschrikkelijk jaar gehad. Natuurlijk hebben wij het zo goed mogelijk proberen te maken, maar het is gewoon veel te zwaar geweest omdat ze qua leeftijd er gewoon ECHT NIET aan toe waren! Met alle werkdrukklachten van dien.
Indy gaat met 7 andere decemberkinderen over naar groep 3. Ze is begonnen in een instroomklasje waar december/januari/februari en maartkinderen kwamen. Tja, de meeste decemberkinderen gaan nu dus over. Ik ben wel blij dat ze met haar vriendinnen gaat. Ik vind haar ook erg jong, maar in groep 2 was ze echt wel klaar. Dan heb ik liever dat ze groep 3 2 keer moet doen (al gaan we daar niet vanuit natuurlijk

Ik had het al met Wendy en dasn iet eens mijn dochter maar mijn nichtje ( én oppaskindje ) , heerlijke meid van nog geen 6, gaat straks naar groep 3 leren lezen en schrijven en rekenen , dat wil ze wel hoor,
ze worden snel groot, straks weer nieuwe dingen leren en ontdekken …,
Succes voor anna sofie in groep 3 komend schooljaar liefs bianca.
ps ik lees net d elaatste reactie over leerlingen van dec 6, wendy wordt dus idd ook pas in december 6 straks, maar is er echt aan toe, ze is nu al ver vooruit , en tyrekt al mee met groep 3, de 2e jaars oefeningen doen tekort aan haar,
maar ik snap wel dat heel veel kindjes niet geheel mee komen en moeilijke leerjaar hebben ,
nogmaals succes voor alle straks 3e jaars kindjes :thumbup:
Het is inderdaad moeilijk, groep 2 zijn ze klaar mee, maar groep 3 is zo’n verschil. De decemberkindjes die ik had, waren kinderen die heel hoog scoorden en allebei A leerlingen, waarvan men juist dacht dat dat moest lukken. Ik hoop dat het gewoon allemaal lekker verloopt! Maar als ouder zijnde aan de bel trekken als je merkt dat je kind toch niet lekker in zijn/haar vel gaat zitten!
Oooh… Anna Sofie kleuteraf… :inlove: spannend hoor, groep 3!
Wij mogen na de vakantie juist beginnen met de kleuterperiode, maar vind ik ook wel even slikken… afscheid op de PSZ voelde echt als de afsluiting van de 1e, “baby” periode! Zal ik waarschijnlijk wel 2x moeten slikken als we uiteindelijk afscheid moeten nemen van de kleuterperiode .
Maar ook wel weer heel gaaf en spannend die nieuwe stap! :dance: