angst

Dag allemaal,



Na heel lang proberen (5jr), ziekenhuisbezoeken, maagband om af te vallen, keer op keer teleurstellingen zijn we nu ws 7 of 8 weken zwanger.

Ik ben heel blij maar ook heel bang voor elk pijntje en dingetje. Over twee weken krijgen we de eerste echo. Ik ben heel erg misselijk, met fases verdeeld over de gehele dag. Na het eten zakt het iets af maar na een uurtje of twee is het weer terug helaas. Maar ik heb zo nu en dan ook kramp in mijn onderbuik, kan dat kwaad?



Sorry als het wat overdreven over komt, we willen gewoon heel graag een kindje :smiley:



Liefs Samantha

Hoi hoi



Ik kan je je angst heel goed voorstellen hoor

Van tygo ben ik ook zwanger geraakt na fertiliteit behandelingen

En toen ik zwanger was zooooo bang het te verliezen

Daarbij had ik ook helemaal geen zwangerschaps kwaaltjes waardoor ik erg onzeker was … Die test voelde voor mij niet voldoende

Maar gelukkig kreeg ik vroeg tijdig een echo

Ik heb ook hele erge krampen gehad en dacht de eerste keer meteen dat ik een miskraam kreeg … Maar het bleek grote hoeveelheid lucht in mijn darmen te zijn :roll: :silenced: :mrgreen:



Kramp hoeft niet per direct een miskraam te beteken gelukkig

Gefeliciteerd met je zwangerschap!



Onzekerheid is denk ik wel herkenbaar voor iedereen die ooit zwanger is geweest. Maar als je al zolang bezig bent om je wens in vervulling te brengen, dan kan ik me voorstellen dat de onzekerheid groter is.



Ik heb ook wel krampjes gevoeld in het begin. Zolang krampen niet gepaard gaan met bloedverlies, is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Gefeliciteerd!



Herkenbaar, ik was zo bang om weer een miskraam te krijgen. En krampjes, misselijkheid, dat is wel heel normaal.

Hopelijk krijg je meer zekerheid straks na de echo en kun je genieten. Sterkte.

Gefeliciteerd!! Eindelijk na al die jaren zijn jullie zwanger!



Wij hebben er bijna 4 jaar over gedaan om zwanger te worden en toen ik het was was ik zooooo bang dat het fout zou gaan. Eigenlijk heb je niet niet meer echt vertrouwen in je lichaam dat het wel echt kan. Tenminste, dat had ik denk ik achteraf. Nu 7 weken zwanger van de tweede en veel minder onzeker dan de eerste keer. Bij ons nam het even af bij een echo maar een week later voelde ik weer iets waardoor ik toch dacht dat het mis zou gaan. Durfde geen kadootjes aan te nemen, durfde de eerste 16 weken niets te kopen… Heel herkenbaar dus.



Het zegt alleen iets over je onzekerheid en niets over je zwangerschap. Probeer er dus een beetje van te genieten dat je nu zwanger bent (makkelijker gezegd dan gedaan, i know).



Als je zin heb kan je meeschrijven bij februari mama’s

Enne, kramp in je onderbuik is heel normaal. Er gebeurd daar nu nl nogal veel :wink:

Bedankt voor al jullie lieve ondersteunende berichtjes. Dat doet een mens goed, vooral van vrouwen die het al meegemaakt hebben. Ik tel heel hard af naar woensdag 10 juli voor de echo. Dan krijg je toch wat meer “bewijs” dat het er echt iets zit :wink:

@Poppetje: Gefeliciteerd met je zwangerschap :slight_smile:

gefeliciteert met je zwangerschap!



en wat je onzekerheid betreft: enorm herkenbaar.

wij hebben dan wel niet in de medische molen gezeten, maar wel veel sterrenkindjes.

En nu ik dan, na lange tijd, eindelijk weer zwanger was wist ik zeker: dit kindje zullen we ook wel weer verliezen.

zodra ik een dag “niets” voelde dacht ik: zie je wel, daar gaat eht weer.

liep tig keer per dag naar de wc om te checken of ik bloedverlies had,

durfde eigenlijk niet te genieten want wist zeker dat kleintje ons zou verlaten.



en nu? nu ben ik bijna 33 weken zwanger en heb ik dat gevoel nog wel op zijn tijd. Als ik kleintje wat minder goed voel bewegen denk ik meteen het ergste. probeer alsjeblieft je zorgen niet te laten overheersen, want eigenlijk is het een heel bijzondere tijd die jullie eindelijk mogen meemaken.

knipoogje en nu al 16dgn een klein wonder… gefeliciteerd…

Samsam gaat alles nog goed??



Hier ook veel onzekerheid in dec. na 11wkn gecurreteerd. Nu 5wkn. mr achteraf had ik in de tijd van de mk wel enorme steken gehad. nu wat lichte buik en rugpijn en een beetje emotioneel… vraag me af of ik niet weer een mk ga krijgen en ga ook heel veel naar de wc om te kijken of ik niet bloed of iets dergelijks…



Mag wel voor een vroege echo nog 2 wkn wachten en dan is het zover… aftellen maar… onzeker blijf ik toch wel!