Een paar weken terug zijn we begonnen met Ruben zindelijk te maken. De eerste dag ging hij meteen op het potje en heeft een grote boodschap gedaan. Die hebben we samen door de wc gespoeld en hij mocht doorspoelen. Maar nu durft hij niet meer op het potje en ook niet op de wc verkleiner.
Verder merken wij (en zelfs vreemden) aan hem dat hij echt bezig is met zindelijk worden. Als hij in zijn luier plast houdt hij zijn benen bij elkaar en zijn handen in het kruis :mrgreen: . En met poepen zijn hand aan de achterkant. Ook blijft de luier zo een paar uur droog. Vaak als hij geplast heeft wil hij meteen een schone luier.
We hebben al geprobeerd er een spel van te maken of met stickers te belonen. Nog steeds gaat hij niet. Boekjes voorlezen helpt ook niet.
Van het CB kregen we de tip om wat ontlasting uit de luier te halen en dit in een zakje in zijn potje te bewaren. Heeft iemand dit al eens geprobeerd? (ik ga al over mijn nek van de gedachten :sick: ).
Heeft er iemand nog andere ideeen?
Sorry geen tips, maar misschien een idee om hem gewoon zo op de wc te zetten en hem dan vast te houden, of hem er voor te laten staan als hij moet plassen.
Suc6 met proberen
mijn tip is vooral niet forceren. Geef hem de ruimte om wel of niet op het potje te gaan. Bij Sara ging het net zo. Potje in de kamer neergezet en er veel met haar over gepraat. Kadootjessysteem ingevoerd met stickers. Het eerste vel van 4: duurde anderhalve maand voordat die vol was. Toenh heeft ze een kado gekregen. Het 2e vel van 6 stickers duurde 2 weken, het derde vel had ze in 1 avond vol :mrgreen:
Momenteel is ze plaszindelijk, poepen gaat nu redelijk. Veel gejubel en gejuich werkt hier ook goed, en tegenwoordig vind ze de wc stoerder als het potje vooral nu ik een krukje heb zodat ze er zelf op kan klimmen :mrgreen: :thumbup:
Succes :-*
Ik sluit me aan bij Nien. Kaylee was er ook echt aan toe, maar deed het gewoon niet. Plaste op de grond en zei ook gewoon “Kaylee plast niet op het potje, Kaylee plast op de grond”. Tsjah daar sta je dan met de dweil in aanslag :lol: :roll:
Af en toe vroeg ik of ze niet op t potje wilde, dat ze dan een snoep kreeg, zei ze nee, dan zei ik gewoon “ok hoeft ook niet”. En opeens zei ze ja… en toen deed ze alles op t potje.
Toen wilde ik haar eigenlijk wel op de wc hebben, maar dat durfde ze niet. Ik heb toen samen met haar een leuke brilverkleiner uitgezocht. Die heeft ze de eerste paar dagen af en toe op de wc gezet “leuk mama!” maar erop zitten durfde ze niet. En toen zei ze opeens zelf “ik wil op de kikkerwc”. En daar ging ze.
O en vanaf t moment dat ze op t potje wilde tot de wc, daar zit een grote week tussen…
Succes :-*