Hallo allemaal,
Tot nog toe had ik me opengesteld voor een natuurlijke bevalling. Ik heb me aangemeld voor zwangerschapsyoga om zoveel mogelijk rust te kunnen vinden. Maar… wat mij enorm veel last bij de vorige bevalling heeft bezorgd, gebeurt nu ook weer. Ik heb last van getromboseerde aambeien. Bijzonder pijnlijk en niet 1, maar een stuk of 4. Ik kan nauwelijks zitten, als ik ga staan dan verhoogt de baby de druk naar beneden en poppen ze er ook uit.
Toen ik van mijn dochter was bevallen met de vacuumpomp, kon ik op mijn aambeien gaan zitten, i.p.v. mijn billen. Ik vond het verschrikkelijk, mede omdat ik al zo’n pijn had door die getromboseerde exemplaren. Ik twijfel nu zeer of ik wel een natuurlijke bevalling moet doen, maar wil mijn kind ook de beste start geven. Wat te doen? Wie heeft dit ook gehad? Ging de tweede bevalling beter?
Groetjes, Carenza
Ja ik! Bij alle drie de zwangerschappen.
Zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment ook niet meer kon staan, lopen of liggen… ik heb bij elke zwangerschap ongeveer drie keer bij de huisarts gezeten om ze open te snijden om zo de stolsels eruit te halen. De aambeien konden ook niet slinken met creme omdat de stolsels erin zaten en door de druk die erop stond. Op dat moment had ik zoveel pijn dat ik de pijn van de prik voor lief nam. Dat voelde zo als een opluchting na een dag of twee! (maar genant is het wel :oops:
Tijdens de bevalling heb ik er nooit over nagedacht. Ik keek er juist naar uit want dan was de druk weg en kon het genezen. Na de bevalling was het altijd een drama om mijzelf te temperaturen :lol: .
Ik zorgde er wel voor dat ik op het laatst van de zwangerschap een tube curanol en de bijbehorende tabletjes in huis had. Zodra ik bevallen was begon ik daar direct mee en dat ging super!
Maandverband wat vochtig maken en in de diepvries leggen en er tegenaan houden? Zou je ook kunnen proberen?
Hou vol! Ben je al bij de huisarts geweest?
Sterkte!
Gien
Pfff, ik vind je dapper. Bij de vorige zwangerschap lag ik bij de tweede aambei op de EHBO en de dokter stond klaar met die spuit en ik ben weggespurt. Toen die eerste namelijk is weggehaald, deed én die spuit me vreselijk veel pijn en heb ik een week lang met een zere anus rondgelopen waarna ik weer naar het ziekenuis kon.
Ik loop er nu 5 dagen mee, maar echt slinken doen ze ook niet, de druk van de baby laat dat niet toe, vrees ik. Ik ga inderdaad maar eens met ijs werken want het schiet niet op zo. Opensnijden ga ik echt niet voor elkaar krijgen helaas, dat weet ik nu al en mijn huisarts is nogal snijgraag, dus daar ga ik al zeker niet heen!
Bedankt voor de tip!
Groetjes, Carenza
Sterkte, ik weet hoe het voelt… de laatste loodjes…
Na het opensnijden ging ik direct een paar keer per dag met mijn billen in de badedas zitten en dat was heerlijk verzachtend. Dan was de ergste pijn na een dag weg… Ik vond het open snijden ook erger dan de bevalling zelf alleen het duurder wat korter
Ik zou wensen dat ik een tovermiddel had :hug:
Misschien komen er nog meer tips!
Gien
Ik ben gisteren aan de slag gegaan met bij elke wc-beurt even een bak ijswater en een theedoek mee te nemen. Theedoek ertegenaan en nu lijken de aambeien te slinken, de getromboseerde nog niet maar ze doen minder pijn. Ik ga dit eens een paar dagen proberen en kijken of ik het zo kan verminderen. Curanol erop smeren en tabletjes slikken erbij en we zullen zien of dat wat doet.
Wat een drama he? En temperaturen na de bevalling, hahahaha, nee, dat gaat echt niet, tenzij je die hele thermometer erin kan schuiven. Foei. Nou ja, ik heb weer wat hoop nu, de pijn is er nog wel maar minder dan in het weekend.
Groetjes, Carenza
Wat een akelige kwaal!
Een vriendin van mij is een aantal keer naar de chirurg geweest om elastiekjes om de aambeien te laten plaatsen, waarna ze verdwenen. Dit ging niet onder narcose oid.
Ja, daar had ik ook over gelezen, maar betwijfel of ze dat bij getromboseerde aambeien doen. Ik ben nu ook pruimensap gaan drinken en dat is geweldig! Ok, niet teveel drinken, want dan heb ik echt diarree (hoewel welkom in dit geval kan ik je vertellen) maar het haalt wel wat druk van de onderkant. Samen met het ijswater en de Curanol, lijkt het wel wat minder te worden. Ik hoop dat ik het zo kan redden.
heb ook een getromboseerde gehad bij mijn middelste.
Wat een ellende was dat
Open snijden moet eigenlijk direct gebeuren.
Tenminste ik kwam een dag later bij mijn huisarts en toen was dat al te laat.
Bij mij hielpen zitbaden iets.
En gelukkig was de meeste druk eraf voordat de bevalling begon.
Sterkte.