Mijn kids en poep :roll: :wall:
Jim is nog niet zo heel lang plaszindelijk, eerst op het kdv en dan wilde hij thuis persé nog een luier en na een paar maanden gelukkig ook thuis. Het enige wat hij persé niet wil is poepen op de wc. Hij wil niet zeggen waarom hij niet op de wc wil poepen, vandaag zei hij dat het pijn doet maar dat was volgens mij niet de waarheid aan de blik in zijn ogen te zien hij keek zo :roll: .
Vanavond moest hij poepen, hij was op zolder op zijn kamer, maar ik was net Sem aan het aankleden die uit bad kwam. Dus zei dat hij beneden moest komen. Dat wilde hij niet dus ik zei goed dan poep je maar in je broek (dat vind hij heel erg en wil hij niet). Ineens grote paniek en huilen hij had gepoept op zijn kleed :wall: . En daar op zijn kleed lag idd een drolletje. Ik moest eerst zijn billen poetsen dus hij vindt het wel vies. Daarna op de wc gezet maar daarvan ging hij ook over de rooie. Hij wil dus persé niet op de wc poepen.
Mijn sm vindt dat ik hem geen luier meer om moet doen en mijn stiefmoeder geloof ik ook, maar ik heb al 1 kind met obstipatie en buikklachten en dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Het hoeft voor mij ook niet persé maar over 3 weken gaat hij naar school en dan kan hij nog niet eens zijn eigen billen afvegen als hij echt niet anders kan dan naar de wc gaan. Heb hem uitgelegd dat hij buikpijn krijgt als hij ophoudt, dat hij op school geen luier krijgt om te poepen dat de juf dat daar niet doet, dat hij zelf moet leren zijn billen af te vegen en dat we moeten oefenen en telkens zegt hij dan dat hij straks gaat poepen op de wc, maar hij wil dan dus niet.
Ik ben er niet hele dagen mee bezig, eens in de week breng ik het eens terloops ter sprake, vraag hem of we straks even samen gaan oefenen en dan gaan we samen op de wc zitten beetje kletsen grapje maken, hij perst dan en dan gaat hij huilen en zegt dat hij niet hoeft…
Wat moet ik hier nou weer mee? Ik wil niet dat hij straks op school in zijn broek poept, hij vindt dat zo erg en ik vind het zielig ook…
Gewoon de luier omdoen.
Olijf had het ook, ze kon het wel goed ophouden. Toen ze naar school ging, zag
ze andere kindjes naar de wc gaan (die kleuters delen alles :roll: ) en toen
ging ze ook naar de wc.