Sem heeft afgelopen maandag en dinsdag in het WKZ gelegen voor een scopie. Voorafgaand aan die scopie heeft ie een darmspoeling gehad, best een dik buisje wat anaal werd ingebracht en daar wordt dan water ingespoten, daarvan kreeg hij het gevoel om te poepen en toen wilde ie al persé in een luier poepen. Sindsdien durft hij niet meer op de wc te poepen. Het is nog allemaal kort geleden, ik wil ook niks forceren natuurlijk, voor nu ga ik er even in mee, maar hij was gewoon helemaal zindelijk, het ging super goed, dus dat vind ik wel jammer eigenlijk.
Wat kan ik nou doen om hem een beetje van die angst af te helpen? Hij had al problemen met poepen en ik was al zo blij dat het zindelijk worden eigenlijk zo makkelijk ging…
Hij houdt dus nu ook op, en hij heeft al obstipatie dus absoluut helemaal verkeerde combi…
Ach meid. Ik heb geen tips of oplossingen voor je, helaas. Wat een akelige situatie. Ik hoop dat hij er snel weer doorkomt en weer durft te poepen.
:hug:
Oh wat naar zeg! Kan het ook niet zo zijn dat hij nog niet hoeft. Je bent dan helemaal leeg geen idee hoe lang het duurt voordat de darm weer vol is en je aandrang krijgt :think: Zou hem alvast laxeren dat het lekker makkelijk eruit komt. Dan kan hij het niet ophouden. Gezellig samen op de wc gaan zitten met de DS, een boekje, Angry birds haha. Dat werkt hier
Of er even over praten? Want wat is de reden dat hij niet wil poepen?
Y. heeft een aantal keren een hoog klysma gehad. Die mocht toen op een wc poepen in het zhuis. Hij niet?
Sterkte :hug:
Hij heeft vanavond gepoept! Hij was boven dus ik had het niet meegekregen, maar hij kwam me vertellen dat het geen pijn had gedaandus ik is blij! Allemaal al vervelend genoeg die onderzoeken, maar als ie dan niet meer durft te poepen is het wel heel heftig voor het mannetje…
Wat ontzettend fijn zeg! :dance: :dance: :dance: