Binnenkort moet ik voor een galblaas operatie. De intake van de anesthesist heb ik al gehad met wegen en meten enz. In verband met narcose.
Nu ben ik inmiddels bijna 10 kilo lichter dan toen in het ziekenhuis. Als ik een oproep krijg is het dan handig om te melden of ga ik gewoon wat langer slapen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
persoonlijk zou ik dit toch wel melden… 10 kilo is best veel en de narcose wordt berekend per kg gewicht…
En ergens zal toch wel een omslagpunt liggen tussen langer slapen en wel heel lang slapen, maar om dat nou te gaan testen? Nee ik zou het melden.
Succes alvast met de operatie en herstel achteraf.
Ik zou het ook zeker melden/aangeven.
Ja, ik zou het ook aangeven…10 kilo is best wel veel.
Mischien dat je kan bellen om het aan te geven en dan als je daar bent nog een keertje aangeven.
Echt meteen melden hoor !
Volgens mij is het ook helemaal niet gezond als je teveel krijgt…
Maar succes alvast… Wanneer wordt je geholpen ??
Meestal neemt de verpleegkundige (of leerling vpk) een anamnese af. Dan wordt vaak ook gevraagd wat het huidig gewicht is (ik doe dat bijna altijd). Doe ik dat niet, dan vraag ik of er andere relevante bijzonderheden zijn.
Wordt mij dit verteld, dan zal ik bij de overdracht naar de vpk op de holding (de plek waar je heen gaat vlak voor je geopereerd wordt) vertellen dat je 10kg minder weegt en op het screeningsforumulier, waar de anesthesist ongetwijfeld ook op zal kijken, het huidige gewicht noteren.
Ik vind het jouw taak om het de verpleegkundige te melden en haar taak het door te geven aan holding/ anesthesist!
@Gab wrote:
Echt meteen melden hoor !
Volgens mij is het ook helemaal niet gezond als je teveel krijgt…
Maar succes alvast… Wanneer wordt je geholpen ??
Ik heb nog geen idee, wacht nog op een oproep, verwacht begin januari.
Dan ga ik het toch maar melden :mrgreen: bedankt iedereen. als het 2/3 kilo was had ik het gelaten. Ws val ik nog wel meer af (tenminste dat is wel de bedoeling)
Inderdaad melden. Tien kilo verschil is te veel, wat de instellingen van de narcose betreft. Ik moest mijn gewicht altijd invullen tijdens de intake bij anesthesie. Soms zat er echter nog een behoorlijke tijd tussen die intake en de operatie. Vlak voor de operatie werd me niet meer gevraagd hoe zwaar ik was.
Nou datum is bekend, 16 januari. Heb gelijk gemeld dat ik dus bijna 10 kilo kwijt ben. Als ik week voor de operatie nog meer kwijt ben dan moet ik weer bellen. Was toch wel heel belangrijk.
Goed dat je het gezegd hebt.
Enne succes bij je operatie. Hoop dat het je meevalt. Tis mij best tegengevallen… (ik dacht er iets te licht over maar tis best een behoorlijke operatie :oops: :oops: )
Goed dat je het gemeld hebt. Alvast succes & sterkte met de operatie!