andre rieu

Oooh… hier twee kleine fans! Nu had ik ze vandaag beloofd dat ze het mochten terug kijken op uitzendingge.mist, is het gewoon niet terug te vinden :frowning:



Onze kids hebben beide gebaald, en ik baal eigenlijk ook wel1 :frowning:

Ik vind het zo jammer dat mijn viooljuf van vroeger echt anti Rieu was, dat heeft mijn beeld erg bevooroordeeld, of hoe zeg je het. Ik kan echt niet normaal naar hem kijken/luisteren en mijn kinderen hebben dan ook nog nooit van hem gehoord. :shifty:



Jammer dat het niet te vinden is via uitzending gemist, misschien via youtube?

alleen korte fimpjes, het is juist dankzij Andre rieu dat we nu ook andere klassieke muziek zijn gaan luisteren met de kinderen!



En… ze wil ook graag cello, viool oid spelen en op ballet :slight_smile:



(helaas is ballet hier erg duur en wil ze ook graag voetballen… dus gaat ze dat doen)



Maar het is gewoon jammer… Wie weet in de komkommertijd van de zomer oid?

Ik zal eens kijken… Volgens mij heb ik het tot het einde toe opgenomen… Kom er morgen bij je op terug ok? Als je wilt kan ik het wel op dvd voor je zetten en opsturen?

Hier is zoon fan van het Koninklijk Concertgebouworkest :shifty: .

En we worden hier op schooldagen wakker met radio 4, en dochter gaat ook nog graag slapen met radio 4 aan, tenzij ze zingen want dat is niet echt onze smaak.

Dochter begon met vioolspelen, heeft nu net een korte curcus cello gehad maar wil toch echt graag harp spelen (al hoorde ze gister op de markt een meisje dwarsfluit spelen en nu wil ze dat ook). :roll: Ik hou het maar gewoon bij radio 4.



Wieweet wordt het van de week al eens herhaald op tv ('s ochtends)?

Is toch erg leuk als kinderen daar intresse voor hebben!



Maar ik ga eens al mijn vooroordelen aan de kant (proberen) te zetten en ga gewoon eens Rieu luisteren! :thumbup:

Ik weet zeker dat dochter al die poeha er omheen (mooie jurken enzo) prachtig zal vinden!

Tja ik zou het persoonlijk nooit opzetten voor mijn kinderen en zeker niet als ze klassiek toch al waarderen. Het enige wat ik aan die vent kan waarderen is exact wat gezegd wordt; na hem echt klassiek gaan luisteren.

amy82: ik onthou je als het niet binnenkort herhaalt wordt of zelf niet wordt uitgegeven op dvd. Geloof dat ik die als enige dan aanschaf… want vrijwel alles is terug te kijken van hem in nederland op uitzendinggemist.



Marite: Ze vindt het fantastisch, onze zoon trouwens ook hoor!



Over het algemeen walst andre rieu gewoon altijd, dus daar moet je ook van houden… tja, en daar houden wij wel van, ook wel langere stukken hoor, maar vind het wel leuk als ze ook leren van bepaalde stukken de namen… dus vergt van mijzelf ook nog wel een stukje verdieping :slight_smile:

Speelt je dochter geen viool meer? Hier heb ik zelf een dwarsfluit, die beheers ik al, dus daarom probeer ik toch die viool of cello te stimuleren :slight_smile: zodat ik zelf mee kan leren :):slight_smile:

Nee geen vioolles meer, we hebben t viooltje nog wel (tot juni)… Ze wou eerst net als haar broer cello spelen maar ook dat viel niet helemaal in de smaak (terwijl het wel heel makkelijk ging). Ze wil zo graag harp spelen, al mist ze haar viooljuf ook, maar we proberen eerst die harp maar eens. Ze is nog maar net 6 dus alles kan nog makkelijk!

Broer speelt wel cello, 3e jaar straks, (en heeft dus als droom het KCO en spelen voor de koeien op zijn Wilde Koeienboerderij :inlove: ), oooh wat vind ik dat ook een mooi instrument, de klanken gaan zo helemaal door je heen, prachtig!



Dit soort filmpjes vindt zoon grappig, omdat hij het ook zo voelt met zijn cello:

Me & My Cello



en dit luisterd hij heel graag,

Edward Elgar



Ach, en soms ook dit:

Apocalyptica - Nothing else matters

(hihi zoon laat zn haar groeien)



Als je op youtube neust vind je ook leuke (viool) filmpjes, ook van viool spelende kinderen.

Zolang je Andre Rieu nog niet hebt zou ik dat gewoon eens doen.

Hé! Ik zag reclame van een nieuwe koninklijke cd van Andre Rieu, wieweet, lijkt me bijna wel, komt er ook snel een dvd van uit dan! :thumbup:

@Marite wrote:

Hé! Ik zag reclame van een nieuwe koninklijke cd van Andre Rieu, wieweet, lijkt me bijna wel, komt er ook snel een dvd van uit dan! :thumbup:




de cd hebben we al, leuk… maar niet om dagelijks aan te doen, doe mij dan maar een lekkere wals cd met an de schonen blauwe donau oid… erop.

oooh door alle werkperikelen en verjaardagen niet op kunnen nemen en ook niet op uitzendinggemist :frowning: zucht…



volgende keer weer beter.