Andijvie anders...

Ik ben op zoek naar een lekker andijvie recept. Verder als koken of er een stampot van maken kom ik niet. Wie heeft een lekker recept voor me, net een beetje anders?

Roerbakken met ‘gouden tofu’!

Je bakt eerst tofu, gooit daar een stel eieren overheen en dat roerbak je dan tot het goudgeel is zeg maar, sojasaus erbij, peper en zout. Andyvie stoven en serveren met rijst of aardappelpuree.

Gerookte spekreepjes uitbakken, zonder boter in een goede koekenpan.



Andijvie wassen, uit laten lekken en nat in een hete wok gooien.

Beetje kookroom, peper & zout (ev. kerrie of paprika) erbij en in laten koken. Spekjes erbij en klaar!



(eventueel een handje parmezaanse kaas erdoor is ook heerlijk!)

lekker kruiden met vetsin- aromat en roerbakken.

Serveren met rijst stukje vlees en wat sambal… Simpel maar lekker!

Spekjes uitbakken, beetje creme fraiche erbij, bosuitje in ringetjes mee warmen en wat cherry tomaatjes.



Andijvie grof snijden en even kort roerbakken, er mogen hier en daar nog wat non-gare repen tussen zitten.

Schep hier dan het spekjes/bosui/tomaat mengsel door en dan verkruimel je er een plak feta kaas door.

Heerlijk met gebakken aardappelen :drool:

@Cell wrote:

Spekjes uitbakken, beetje creme fraiche erbij, bosuitje in ringetjes mee warmen en wat cherry tomaatjes.



Andijvie grof snijden en even kort roerbakken, er mogen hier en daar nog wat non-gare repen tussen zitten.

Schep hier dan het spekjes/bosui/tomaat mengsel door en dan verkruimel je er een plak feta kaas door.

Heerlijk met gebakken aardappelen :drool:




klinkt erg lekker :drool:

is t ook, hebben het van de week nog gegeten en het viel ook Suus erg in de smaak… die leek wel een hongerig vogeltje, volgens mij kauwde ze nog net 2 keer… whahahaha :inlove: :lol:

@Cell wrote:

is t ook, hebben het van de week nog gegeten en het viel ook Suus erg in de smaak… die leek wel een hongerig vogeltje, volgens mij kauwde ze nog net 2 keer… whahahaha :inlove: :lol:




:lol: Haha, ik zie het zo voor me! Klinkt inderdaad lekker! Ik ga dat zo ook eens proberen. Ben dol op andijvie. :drool:

@Cell wrote:

Spekjes uitbakken, beetje creme fraiche erbij, bosuitje in ringetjes mee warmen en wat cherry tomaatjes.



Andijvie grof snijden en even kort roerbakken, er mogen hier en daar nog wat non-gare repen tussen zitten.

Schep hier dan het spekjes/bosui/tomaat mengsel door en dan verkruimel je er een plak feta kaas door.


Of het mengsel lekker "al dente" houden
Dat mengsel kiepel je vervolgens in een met bladerdeeg beklede springvorm. Evt wat rul gebakken gekruid gehakt erdoor doen. De bovenkant bekleden met bladerdeeg, insmeren met eigeel en een minuut of 15 in de oven zetten. è presto hartige taart.

Rauwe andijvie salade. Gewoon de andijvie als sla gebruiken.

Oeh Cell, die van jou klinkt het lekkerste.

Bedankt dames voor al jullie tips! Dat wordt een paar keer andijvie op een andere manier eten deze week :mrgreen: !

@Nefarious wrote:

Rauwe andijvie salade. Gewoon de andijvie als sla gebruiken.




Dat vind ik dus echt niet lekker!



Cell, je andijvie-recept was heeeerlijk.

Die van Ruud klinkt ook lekker :drool: …