anderhalf jaar en intresse voor de wc

okey wat moet ik hier nou mee,???

iris is anderhalf, maar ziet van haar broertjes dat die naar de wc gaan om te plassen, de 2 jongens zijn al zindelijk ( dag en nacht) maar goed, iris wil ook steeds naar de wc,

maar ze wil er wel opzitten, maar ze doet niks??!! klaar zecht ze dan :inlove: maar ze heeft geen plas of zo gedaan

wat moet ik hier nou mee?? moet ik haar steeds op de wc zetten?? of moet ik haar gewoon “negeren” is anderhalf niet wat te vroeg???

groetjes kim

jasper zit hier ook wel eens op de wc/potje

vind ie leuk, hij doet sowieso graag alles na.

Echt een probleem vind ik het niet, hij doet het ong een keer per dag, dus ik heb er weinig last van.

overiges wil hij vaak naar de wc als hij net in zijn luier heeft gepoept ofstaat te poepen, dus er is een accosiatie.

ik zou zeggen blijf het stimuleren,

ly.ann had ook al vroeg interesse in de toilet,

maar deed de eerst keren ook niets,

maar na 1 maand kwam er wel wat en vlak voor haar 2e verjaardag was ze overdag zindelijk :thumbup:

Ik lees even mee :angel:

Annemieke doet Sebastiaan ook in alles na (doet zelfs haar rok om hoog en gaat staan “plassen” bij een boom :inlove: ).

En ook als ze plast of poept zegt ze het, maar ze wil niet op de w.c. zitten. Op de po af en toe, maar niet als ik het wil :mrgreen: .

Heb al gedacht om haar gewoon een onderbroek aan te doen en kijken wat er gebeurd, maar kan me er nog niet toe zetten :oops:

Mijn dochter heeft vanaf anderhalf ook interesse gehad in het potje, soms kwam er 's avonds voor het slapen gaan een plasje, maar dit gebeurde toen ook een hele poos niet. heb toen wel het boekje van lotje op het potje voorgelezen. En anderhalve maand voor haar tweede verjaardag was ze overdag zindelijk!

oohh goede berichten dus!!!

denk dat ik haar dan ook maar ga stimuleren, tis even wat werk, maar scheelt aanziendelijk in de luiers :wink:

Eli doet het ook al een tijdje…trekt me smorgens zelfs uit bed omdat hij perse een schoene broek wil hebben…mama, kwaar slapen, keie boek, keie boek, sgone!!! Tja…en dan moet ik mee…

ik reageer er wel op…met negeren snij ik mezelf later alleen maar in de vingers…maar maak er verder geen issue van.

Zet hem op de WC, soms met broek en al (heeft hij niet altijd door) en wacht tot hij “kwaar cee” zegt,…

Kleine moeite groot plezier…straks hebben we er profijt van,maar ben er nu nog niet serious mee bezig…hij is net 2 dagen 2 jaar…

Gewoon doen hoor, Anne was met 1.5 overdag zindelijk, heeft een kleine tussenpozen weer wat in haar broekje gedaan en met 2 jaar echt overdag zindelijk en met 2 jaar en 3 maanden dag en nacht.

Hier ook wel intresse in de wc en geeft ook aan als hij moet alleen altyd te laat

Nu wilde ik vragen als je echt begint met het proberen dus geen luier meer om de hoeveel tijd zet je ze dan op de wc??

Om de 5 min om het half uur? Ik heb echt geen idee :mrgreen:

@dyfaine wrote:

Hier ook wel intresse in de wc en geeft ook aan als hij moet alleen altyd te laat

Nu wilde ik vragen als je echt begint met het proberen dus geen luier meer om de hoeveel tijd zet je ze dan op de wc??

Om de 5 min om het half uur? Ik heb echt geen idee :mrgreen:

Zet een pot in de woonkamer en zet ze er alleen uit jezelf op als je weg gaat. Als de kinderen erg jong zijn (Deden we bij Anne toen ze zeg rond het jaar was en nog eerder) voor en na elk slaapje op het potje en verder luier aan. Maar als ze dus al wat ouder zijn en wat voelen, dan een pot in de buurt zetten en kijken of ze er zelf op gaan. Wc kan daarna nog altijd.

Hier ook zo. Ze geeft al een tijdje aan als ze een scheetje laat :inlove: en gepoept heeft. Ook als ze plast of heeft geplast zegt ze het soms. Als ik naar de wc ga wil zei ook op t potje. Dan moet alles uit. Ze wil soms ook op de wc, maar ik verwijs haar dan naar het potje. Ik stimuleer het wel maar doe er verder niet al teveel mee, aangezien er een beeb over paar weken komt en dat wel eens teveel zou zijn. Met mooi weer liet ik haar wel in haar zwembroekje lopen en gaf ze t ook aan. Ze geeft t nu ook wel eens van tevoren aan, gaat dan zitten, komt er weer af en hoeft dan pas wat later of was al te laat.

Ik zou het stimuleren en kijken wat ze er zelf meedoet. Als ze interesse tonen zit je op weg naar vind ik!

Moet zeggen dat ik nog niet geprobeerd heb haar zelf op het potje te zetten, dat vond ze in het begin behoorlijk spannend, alleen al de aanwezigheid van het potje was spannend genoeg haha! Nu ze zelf steeds wil is dat misschien wel een idee, voor en na slaapjes en bij weggaan. Ik heb een collega die beide kinderen ook met anderhalf zindelijk had, dus kan best. Ik merkte hier trouwens wel verschil in luiers, toen ze overstapte naar een grotere maat gaf ze t een tijd weer wat minder aan…voelde ze t toch minder denk ik, toen ze t nog achteraf aangaf.

Succes!!

Onze Luca begint ook :dance: Hij heeft intussen al zeker een keer of 10 op het potje geplast :mrgreen: Inderdaad meer kopieren van zijn broer maar ik ga binnenkort even doorzetten en hoop dat hij dan vrij snel overdag zindelijk is.