Anderhalf en dan al peuterpuberteit???? DRIFTBUIEN!!

Hallo,

Mijn zoontje is anderhalf en dus eigenlijk nog een dreumes, maar daar is vlgns. mij geen forum voor.

Sinds een poosje heeft hij constant driftbuien.

Ik probeer van alles, maar het moeilijke is dat je met een kind van 1 1/2 jaar nog geen afspraken kunt maken, want hij begrijpt je gewoon nog niet goed genoeg!

Op dit moment ben ik het maar aan het negeren, maar echt effect heeft het niet. Meneer blijft dan gerust de hele tijd op de grond liggen, bonkt met zijn hoofd (expres) overal tegen aan, smijt dingen omver enz. En hij gilt de hele flat bij elkaar :oops: Ook al blijf ik hem ngeren, dan houdt hij het toch vol, vanmiddag dus zo’n twee uur! Doodvermoeiend, voor hem en voor mij…!!!

Hij gaat nu regelmatig zonder eten naar bed omdat hij onhandelbaar wordt tijdens het eten.

Een eventuele oorzaak zou ik niet weten, het was (en is vaak hoor!!) altijd zóooooon lief schatje!! Heel gemakkelijk altijd.

Dus: ik sta open voor jullie tips en ervaringen!! Alvast bedankt…

Over het eten: soms kan het helpen om hem eerder te laten eten dan jij zelf. Niet zo gezellig, maar wel zo praktisch.



En dreumesen begrijpen een heleboel wel hoor. Bijvoorbeeld structuur. Als een klein kind gewend is aan een bepaalde structuur, dan is dat heel duidelijk en zal hij zich daar aan gaan aan passen.



Zet hem bij elke driftbui apart en ga zelf iets anders doen, desnoods op een heel andere plek in het huis. Blijf wel altijd lief.



Sommige driftkikkers vinden het fijn wanneer je ze op schoot houdt en goed vast houdt.



Het klinkt misschien grof maar ik heb wel eens een kopje water in het gezicht van onze dochter gegooid. Dat werkte echt, moet je alleen niet elke dag doen. Minder heftig is het om een lekker warm bad te maken en samen in bad te gaan (als je dat hebt he)



Een tip die na een poosje niet meer werkt is om iets geks of onverwachts te doen. Ga desnoods op je kop staan, speel de clown, kinderen kunnen door zoiets helemaal omslaan.



Het kan ook wel zijn dat je zoontje moe is, misschien slaapt hij minder dan voorheen. Ga rustig op de bank zitten en lees een boekje of kijk tv.

Misschien zie je driftbuien al aan komen.



Op die leeftijd is het lastig om je gevoelens duidelijk te maken, jij zelf kunt nog makkelijk gaan mopperen of je gevoel uitspreken, hij is de taal nog niet machtig genoeg om het uit te spreken en daar zou je zelf ook driftig van worden.



Aan mijn laatste “wetenschap” heb je helemaal niks op dit moment maar: HET GAAT OVER!!!



Succes he :wink: en er zijn vast nog meer moeders met tips.

Hoi hoi,

Mijn oudste zoon Thom zat ook al ruim voor zijn tweede verjaardag in de peuterpuberteit. Moeilijk, moeilijk vind ik het. Wat mij alleen opviel is dat het telkens periodes waren van puberen en wij kwamen er achter dat wanneer hij zo’n moeilijke periode heeft, hij last heeft van zijn oortjes en vervolgens elke keer snel weer nieuwe buisjes moest krijgen. Wat ik maar wil zeggen is dat er ook iets anders aan de hand zou kunnen zijn, wat dus bij mijn zoon het geval is. Begrijp me niet verkeerd, hij kan zowieso wel dwars zijn hoor maar overduidelijk was het veeeeeeeel erger wanneer hij last had. In ieder geval heel veel succes, je zult er niet veel aan hebben maar ik weet hoe het is.

Groetjes,Monique.

lydia heeft al heel veel goede tips :thumbup:



myrna heeft precies hetzelfde, ze is nu 1 jaar en 9 maand…

maar we hebben het allemaal al eens meegemaakt met daphne en dat maakt het wat makkelijker…

hoi, bedankt voor jullie tips! vandaag en gisteren gaat het al weer veel beter, het werkt inderdaad om af en toe opeens gek te doen, haal je hem eruit.

het is inderdaad zo dat het veel erger is als hij moe is. Ik begrijp dan wel wat de oorzaak ervan is, maar ja, ik wil toch niet alles van hem tolereren omdat het dan zo’n verwend ettertje wordt.

Ik had wel ergens anders gelezen dat dreumessen nog te klein zijn om op de gang of zo te zetten, omdat ze dat nog niet kunnen begrijpen en zelfs angsten kunnen ontwikkelen. En ik heb, oh erg, :oops: , hem van de week bij mijn ouders op de gang gezet omdat hij gebak op de grond smeet (nieuw kleed!! :shock: ) en daarna nog iets kapot gooide. En nu denk ik, wel erg wreed van mij, in een vreemde omgeving (ze wonen ver weg en zijn net verhuisd) je kind in een kale gang zetten…Achteraf breekt mijn moederhart, maar op dat moment wilde ik tonen hoe zo’n goede consequente mama ik wel niet was… :?

Aan mijn laatste "wetenschap" heb je helemaal niks op dit moment maar: HET GAAT OVER!!!


Ik weet dat elke leeftijd zijn fases heeft, zo zegt mij moeder dat dan..
maar dat HET OVER GAAT ....hahahaha NOOIT!!!

Zeg dit dan wel met een lach, me zoon is nu 15 jaar en vertoont soms dezelfde streken als een dreumes...dus voor mij geldt de zin HET GAAT OVER niet....

Maar snap je zeker wel Mir74, heb er ook nog 1 van 15 maanden, en kan hier ook af en toe, lekker doordrammen.
Maar had op het CB ook gevraagd hoe je hiermee om moest gaan, en zij vertelde mij, even op de gang zetten mag best. En moet zeggen dit heeft zeker effect gehad. Ik zelf denk, beter zo vroeg mogelijk beginnen, anders straks de gevolgen hiervan. En ja het doet zeer...

Eten geef ik Jeda ook een stuk vroeger dan wij eten, want merkte dat het anders te laat voor haar werd en zij te moe was om te eten.
Jeda is vanaf 16.00 uur tot bedtijd, erg drijnerig, op schoot van schoot, heel de tijd mama roepen, en piepen heel de tijd. Soms heel vervelend, maar probeer meestal haar aandacht te trekken, door zoals er al werd gechreven gekke dingen doen. Of zet even een dvd van Teletubbie op, zoals nu, en werkt perfect. Kan ik even snel dit bericht tikken.

Fijn weekend allemaal

Nog even wat toevoegen…mijn oudste zoon Thom was vandaag ook weer eens niet zo heel erg makkelijk om het maar zo te zeggen. Wat me ook telkens opvalt is dat hij moeilijker is wanneer ik zelf moe of geirriteerd ben en aangezien ik op het moment ziek ben…jaja, niet zo’n makkelijke dag dus.

Over het eten heb ik me nooit echt druk gemaakt (of het moet natuurlijk de spuigaten uitlopen), Thom moet inderdaad nogal op tijd eten, wij eten daarom ook echt om 17 uur en hij nog wel eens iets eerder. Bovendien maken we er een spelletje van met een dierentuin waarin de dieren allemaal naar hun hok gaan. Wat ik ook wel eens heb gedaan is ,voor hem niet de tafel dekken en dan zeggen ;jij wilt toch niet eten! Maar daar is jouw kindje w.s nog wat klein voor. Ik dring in ieder geval nooit aan met het eten…mijn moeder zegt altijd…daar krijg je slechte eters van.

Succes, groetjes…Monique.

Hier staan handige tips in!



[edit beheer: link weggehaald]

@bigmom wrote:

Hier staan handige tips in!




Uhhh het topic is inmiddels 7 jaar oud.............denk dat de driftbuien inmiddels wel over zijn :mrgreen:

:lol:

@Mandala wrote:

@bigmom wrote:
Hier staan handige tips in!




Uhhh het topic is inmiddels 7 jaar oud.............denk dat de driftbuien inmiddels wel over zijn :mrgreen:


dat mag je wel hopen :mrgreen: