anderen wel zwanger, wij niet

hoi,

ik ben nieuw hier. Heb vaker op de site gekeken,maar nog niet zelf gereageerd. Mijn man en ik zijn sinds 8 januari dit jaar gestopt en gisteren ben ik weer ongesteld geworden. Ik merk dat ik er niet meer mee om weet te gaan. Hoor ook van steeds meer mensen dat ze gestopt zijn met de pil, en dat legt toch enige druk op me.

Nu heb ik te horen gekregen dat iemand uit mijn omgeving zwanger is geworden…

ik ben blij voor haar, maar zelf barst ik in tranen uit. Ik wil ook zo graag en ben zo bang dat ik echt nog lang zal moeten wachten.

Afgelopen keer echt zo goed ons best gedaan (het was mooi weer en dan gaat het klussen vanzelf :slight_smile: zullen we maar zeggen)

maar helaas dus gisteren weer ongesteld. Baal er enorm van.

Heb ook het gevoel dat ik stil sta met mijn leventje en nu nog meer het gevoel krijg dat ik niet verder kan omdat ik dus weer niet zwanger ben. Zou zo graag naar zo’n paranormaal persoon willen, of ze me kunnen vertellen of ik uberhaupt ooit kinderen kan/mag krijgen…



Ben er op dit moment te veel mee bezig en dat is niet goed.

heeft iemand tips voor me…?

Succes alllemaal,



Hugootje

ik weet hoe het voelt, wij zijn al 3 jaar bezig om zwanger te worden, maar bij mij is mij cylclus onregelmatig en het zaad van mijn man is ook niet optimaal. de frustraties zijn dan ook groot, en wij zijn in februari naar de gyn gegaan. heb clomid gekregen maar daar werd ik hondsberoerd van. nu proberen we het eerst om mijn cyclus normaal te krijgen met monnikspeper een natuurmiddel. mijn buurvrouw is ook weer zwanger, al van de tweede. de eerste was een “ongelukje” zegd ze en op de manier hoe ze er mee omgaat, het is niet te begrijpen.hoe is het mogelijk dat onverantwoorde mensen altijd gelijk zwanger worden bij de eerste keer en de mensen die echt willen lukt het maar niet, het is net of dat soort mensen altijd geluk hebben. ik wens je heel veel geluk en sterkte toe, en hoop voor je dat het snel raak is.



dikke kus marloes :smiley: :dance: :thumbup:

Hoi hugootje



Ik ben al ruim 3,5 jaar onderweg en dmv van 5xIUI is het nu eindelijk een keertje gelukt maar dat ging ook meteen weer fout. Ik herken je frustraties. Ik kan je niet tegen houden als je echt naar een paranormaal persoon wilt maar mijn ervaring is slecht. Ik trof iemand die alleen aan haar zelf dacht hoe goed ze wel niet was daarbij vergat ze in wat voor situatie ik zat en dat het emotioneel zwaar is om zo’n situatie te zitten. Ikzelf gebruik bach bloesem dat helpt echt super ik ben er echt rustiger van geworden.



Na een jaar zelf klussen mag je naar de huisarts en die kan jullie doorverwijzen naar het zkh maar dat moeten jullie natuurlijk wel zelf willen. suc-6



gr marientje

Hallo Hugootje,



Stress kan 1 van de factoren zijn dat het niet lukt. Binnen het jaar raakt, ik geloof zo’n 80%, zwanger. Geef het nog even tijd. Natuurlijk, als je iets graag wilt, wil jet meteen, ik weet er alles van, maar dit laat zich echt niet dwingen.

Misschien moet je proberen om er wat luchtiger tegenaan te kijken, jezelf niet zoveel druk opleggen. (laat ik mijn eigen advies zelf ook eens naleven,haha)

Ik weet dat het emotioneel zwaar is, mijn niet zwanger worden is momenteel 1 van de oorzaken dat ik overspannen thuis zit.

Misschien vindt je het prettig om wat vaker hier je hart te luchten op het forum, tenslotte, we zitten allemaal in hetzelfde bootje naar zwangerschapsland.

Ik wens je sterkte en succes.



Pebble

hoi hugootje,



ik ken je gevoelens, want ik heb ze zelf ook.ik kan je niet vertellen wat jij moet doen, maar ik zal je mijn situatie schetsen en zeggen wat ik probeer te doen om alles een beetje rustig te houden,lukt echt niet altijd hoor.hoop dat je er wat aan hebt.



ik ben nu al 6 1/2 jaar bezig met zwanger worden en heb 2 mk’s achter de rug en nu nog steeds niets.

bij mij zijn er meerdere “mogelijkheden” want het hoeft niet zo te zijn wat de zwangerschap uitsteld.

1.onregelmatige cyclus

2.stress

3.diabetes type 2

4.een te trage schildklier

5.overgewicht en alles wat hier mee gepaart gaat.

dit soort dingen zijn dus niet goed en kunnen de oorzaak zijn van het uitblijven.

Als eerste heb ik mijn trage schildklier en diabetes aangepakt en ben ik druk bezig aan het afvallen, maar door een eetstoornis maakt het er niet makkelijker op ,ook de insuline werkt tegen, maar die heb ik echt nodig.

om de stress wat te verligten slik ik anti depresiva’s om rustiger te worden zodat ik meer overzicht krijg en dus ook dingen aan kan pakken om de stress te verminderen.

aan de onregelmatige cyclus wordt nog niet gewerkt(loop in de medische mallenmolen van het ziekenhuis) omdat ze eerst de zaadjes van mijn vriend opnieuw willen contoleren, omdat die de eerste keer op het randje waren en als die nu niet goed zijn dan heeft clomid etc geen zin.

toen ik de eerste keer zwanger was zeiden vriendinnen en kennissen van mij :nee hoor echt voorlopig geen kinderen etc.

de meeste van hun hebben nu 1 a 2 kinderen en ik sta nog steeds met lege handen.

het is niet dat ik hun niet gun.absoluut wel, maar steken doet het ook heel erg zelfs.

ik probeer maar van de kids te genieten door met ze te spelen etc al gaat het sinds dat ik verhuist ben naar een andere plaats wat minder.

verder ben ik gewoon erg druk met mijn eigen hobby’s om mijn gedachten te verzetten en een jankbui zo af en toe lucht ook op.

ik heb dan wel 2 stiefkinderen waarvan ik er 1 soms zie maar ook dat is anders dan eigen kids, al geef ik om hun heel veel.

dit is dus in een notendop mijn sitauatie en de dingen die ik doe.

ik hoop dat je er iest uit kunt halen voor jezelf.



groetjes annie

hoi hugootje,



Ook hier is het een bekend gevoel… Wij zijn nu twintig maanden bezig, toendertijd tegelijk gestopt met de pil met een goede vriendin. Zij is inmiddels in verwachting van een tweede en bij mij is er nog nix. Ik vind de dagen rond de NOD echt verschrikkelijk, je gaat van hoop naar nix en dat elke keer weer. Ook al neem ik me iedere keer weer voor dat ik me niet druk ga maken want het is toch niet gelukt. Maar ja dan ben je weer over tijd en dan ga je toch weer hopen…



De rest van de maand kan ik me er gelukkig wel aardig overheen zetten. Ben ik lekker druk met andere dingen dat scheelt een hoop.